Gå til innhold

Livstid for politikvinne i Dallas


Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Hva ville skjedd om mannen drepte politikvinnen, i selvforsvar, I stedet for å selv dø?

 

Det er også ganske utenkelig at han ville gått fri.

 

 

Det hadde han nok fint kunne gjort og sluppet unna med. Kvinnen var på en annen manns eiendom med våpen, han var på sin egen. Grunnloven i USA gir et stort rom for å beskytte (og skyte inntrengere) på egen eiendom.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde han nok fint kunne gjort og sluppet unna med. Kvinnen var på en annen manns eiendom med våpen, han var på sin egen. Grunnloven i USA gir et stort rom for å beskytte (og skyte inntrengere) på egen eiendom.

 

Det skulle bare mangle at man skal ha lov til å forsvare sin egen eiendom. I dette tilfellet var hun inntrengeren, så livstid er velfortjent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle at man skal ha lov til å forsvare sin egen eiendom. I dette tilfellet var hun inntrengeren, så livstid er velfortjent.

Jeg også klarte og gå av i 4 etasje en gang da heisen stoppet der og jeg trodde jeg var i 5, og prøver og putte nøkkelen i døra der min leilighet er i 5 etasje. 

 

 

Heldigvis passa ikke nøkkelen og jeg skjønte det når det ikke passet.

 

Gangen i alle etasjene ser like ut, eneste du kan se forskjell er dørmattene folk har. Går det litt fort i svingene er det fort gjort og ikke legge merke til dem.

 

Leilighetene er også ganske like, så om jeg hadde kommet inn er det ikke sikkert jeg hadde merket dette når jeg åpnet døra. Men først når jeg hadde gått inn og sett at det var feil lamper osv her.

 

Uansett om du får panikk og prøver og dekke over ting som skjer, så er det ikke dermed livstid.. 

 

Sett deg selv i samme situasjonen, hadde ikke du vært redd om det samme skjedde deg? Ikke lett og ha tillit til justis systemet der borte eller her igrunn der folk havner i buret for og gi en inbruddstyv en runde med balltre. Så antar det er fort gjort for et panisk menneske og begynne og tenke på seg selv (ingen andre gjør det)

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Jeg også klarte og gå av i 4 etasje en gang da heisen stoppet der og jeg trodde jeg var i 5, og prøver og putte nøkkelen i døra der min leilighet er i 5 etasje. 

 

 

Heldigvis passa ikke nøkkelen og jeg skjønte det når det ikke passet.

 

Gangen i alle etasjene ser like ut, eneste du kan se forskjell er dørmattene folk har. Går det litt fort i svingene er det fort gjort og ikke legge merke til dem.

 

Leilighetene er også ganske like, så om jeg hadde kommet inn er det ikke sikkert jeg hadde merket dette når jeg åpnet døra. Men først når jeg hadde gått inn og sett at det var feil lamper osv her.

 

Uansett om du får panikk og prøver og dekke over ting som skjer, så er det ikke dermed livstid.. 

 

Sett deg selv i samme situasjonen, hadde ikke du vært redd om det samme skjedde deg? Ikke lett og ha tillit til justis systemet der borte. Så antar det er fort gjort for et panisk menneske og begynne og tenke på seg selv (ingen andre gjør det)

 

Alt vi vet er at hun har brutt seg inn i naboens leilighet og drept han. Det kan være planlagt for alt vi vet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De kjente ikke hverandre. VELDIG få er kaldblodige mordere som gjør dette for moro.

 

Og ikke noe bevis som støtter denne teorien.

 

Det vi kan si er at hun ikke har mye respekt for menneskeliv iallefall. Og at hun ikke har en mental tilstand som tilsier at hun burde få håndtere skytevåpen.

 

Lurer på om dette hadde blitt en lignende sak om det var en afroamerikansk mann som ikke var politi som gikk inn i en kvinnes leilighet og satte to kuler i brystet hennes.. for så å prøve å dekke over det som hadde hent i ettertid.

Jeg tipper han fått giftsprøyta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi kan si er at hun ikke har mye respekt for menneskeliv iallefall. Og at hun ikke har en mental tilstand som tilsier at hun burde få håndtere skytevåpen.

 

Lurer på om dette hadde blitt en lignende sak om det var en afroamerikansk mann som ikke var politi som gikk inn i en kvinnes leilighet og satte to kuler i brystet hennes.. for så å prøve å dekke over det som hadde hent i ettertid.

Jeg tipper han fått giftsprøyta.

Det tror jeg og, er jo statistisk bevist at folk med farge for høyere straffer i gjennomsnitt enn hvite for det samme lovbruddet.

 

Akkurat hvor/ikke stabil hun er aner jeg ingenting om. Blir bare synsing fra langt hold :D

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Det er veldig mange som tar for god fisk at hun er helt uskyldig, med andre ord" det var et uhell" og uaktsomt og skjøt i nødverge.

 

Men en bør ta høyde for at "noen personligheter der ute" er kapable til å begå en grovere forbrytelse for å dekke over en mindre forbrytelse.

 

Det kan hende hun ble klar over på et tidspunkt inne i stuen at hun begikk en fadese (før hun skjøt) og i løpet av noen brøkdeler av sekund ser hun for seg å bli anmeldt, miste jobben, osv. Og så bestemte hun seg for å bli kvitt vitnet i stedet og gå for at det var nødverge. (hun lykkes jo nesten med det)

 

eller annet scenario, et politibetjent stopper en bil på mørk landevei i Texas, han drar pistolen når han nærmer seg bilen. Han ber vedkommende komme ut og men avfyrer han et vådeskudd ved et uhell som treffer vedkommende i et ikke-dødelig skudd i hoften. Han ser for seg konsekvensen; anmeldelse, erstatning for varige men, oppsigelse, dvs. bare elendighet. Det vil han ikke, så skyter heller en gang til, et dødelig skudd i hjertet. Da kan han slippe unna med "nødverge" ved å hevde at vedkommende kom imot ham, eller stakk hånden under skjorta/ned i bukselinningen "for å gripe etter "våpen"

 

Med andre ord, vi bør kanskje ikke se bort fra slike mekanismer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig mange som tar for god fisk at hun er helt uskyldig, med andre ord" det var et uhell" og uaktsomt og skjøt i nødverge.

 

Men en bør ta høyde for at "noen personligheter der ute" er kapable til å begå en grovere forbrytelse for å dekke over en mindre forbrytelse.

 

Det kan hende hun ble klar over på et tidspunkt inne i stuen at hun begikk en fadese (før hun skjøt) og i løpet av noen brøkdeler av sekund ser hun for seg å bli anmeldt, miste jobben, osv. Og så bestemte hun seg for å bli kvitt vitnet i stedet og gå for at det var nødverge. (hun lykkes jo nesten med det)

 

eller annet scenario, et politibetjent stopper en bil på mørk landevei i Texas, han drar pistolen når han nærmer seg bilen. Han ber vedkommende komme ut og men avfyrer han et vådeskudd ved et uhell som treffer vedkommende i et ikke-dødelig skudd i hoften. Han ser for seg konsekvensen; anmeldelse, erstatning for varige men, oppsigelse, dvs. bare elendighet. Det vil han ikke, så skyter heller en gang til, et dødelig skudd i hjertet. Da kan han slippe unna med "nødverge" ved å hevde at vedkommende kom imot ham, eller stakk hånden under skjorta/ned i bukselinningen "for å gripe etter "våpen"

 

Med andre ord, vi bør kanskje ikke se bort fra slike mekanismer?

Strekker deg etter halmstrå der altså.

 

Kan jo komme med et annet scenario: Hun går inn, fyren ser henne. Hun sier "Hva gjør du her" han sier "Hva gjør du her, du er i min leilighet" Så kikker hun seg rundt og skjønner at hun er på feil plass. Hun forklarer hvor hun bor, de skjønner feilen. De begge ler og går hver sin vei.

 

Noe som kanskje hadde vært trolig om de ikke var en våpen nasjon som de er. Og politets mangel på trening/kunnskap der borte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Strekker deg etter halmstrå der altså.

 

du tror at alle saker der politiet i USA påberoper seg "nødverge" faktisk er nødverge?

 

Det kan være store mørketall, spesielt i saker der "det eneste vitnet" er drept.

 

Fallhøyden er nok stor for mange i USA, hvis de risikerer miste jobben. Det ser vi jo bla. på såkalte arbeidsplass-massakre.

 

At noen blir så paniske at de tyr til drap i slike scenarioer som politikvinnen eller det andre tenkte eksemplet, holder jeg for fullt ut mulig.

 

Derfor er jeg "glad" for at hun i det minste fikk 5 års (10) fengsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan hende hun ble klar over på et tidspunkt inne i stuen at hun begikk en fadese (før hun skjøt) og i løpet av noen brøkdeler av sekund ser hun for seg å bli anmeldt, miste jobben, osv. Og så bestemte hun seg for å bli kvitt vitnet i stedet og gå for at det var nødverge. (hun lykkes jo nesten med det)

 

Med alle forbehold om at eg ikkje har fylt saka anna enn gjennom media;

 

Det som eigentleg skurrer mest for meg er at ho som vitne har uttalt at ho valgte å trekke våpen for å gå inn i leiligheita, og at ho var forberedt på å skyte for å drepe (som ho har fått opplæring i).

Når ho trudde at ho gjekk inn i si eiga leiligheit så virkar det lite rasjonelt å skulle gå inn for å skyte i staden for å trekke seg tilbake, søke dekning og ringe etter backup.

 

På eit eller anna nivå så må ho ha hatt eit ønske om å reagere på denne måten. Alle som tenker litt praktisk ville vell heller ha prøvd å få innbrudstjuven til å forlate leiligheita utan å øydelegge eller stjele for mykje, i staden valgte ho å gå inn og skyte med påfølgande øydeleggelsar, blodsøl og omfattande etterforskningsarbeid inne i leiligheita som resultat.

Eg kan forstå framgangsmåten om det var snakk om nokon andre sin heime, då skal politiet berre inne og løyse oppdraget på enklast måte vell vitande om at det er nokon andre som må rydde opp.

Men å gå inn for å drepe nokon i si eiga leiligheit tyder for meg på at ho enten har hatt eit ønske om å være den store helten, eller at ho har vært svært lite løysningsorientert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er flere ting å stusse over i denne saken.

 

Hvor "mange" innbruddstyver tar seg tid til å ligger henslengt i sofaen å spise is og se på tv? Dørmatta hans var rød, mens hennes er blå. Korridoren hun gikk langs (forbi 5 leiligheter) har annerledes utsmykning mht. blomsterdekorasjoner, figurer, matter, enn i etasjen hennes, ble også påpekt.

 

Selv en full person ville muligens reagert. Hun var edru.

 

Muligens hun dro fordel av kjønnet sitt i forhold til dommen? Kjønnsforskjellen henger kanskje litt igjen, selv i rettsalene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det hadde han nok fint kunne gjort og sluppet unna med. Kvinnen var på en annen manns eiendom med våpen, han var på sin egen. Grunnloven i USA gir et stort rom for å beskytte (og skyte inntrengere) på egen eiendom.

Dersom han blir trodd, ja.

Men ville han blitt trodd, om hun ikke levde til å forklare at hun gikk feil?

 

Det ville umiddelbart forelagt en teori om at hun var invitert, eller lokket inn i leiligheten hans, og at hun ble drept fordi hun er en kvinne, eller politi.

 

Presidenten selv ville engasjert seg i å få personen dømt til dødsdom.

 

---

 

Uavhengig, så viser dette hvor sykt idiotisk våpen til selvforsvar er.

 

Tenk om alle var bevæpnet.

Skyteepisoder daglig, og rettssaker som må ta stilling til saker som denne, som ville endt uten personsskader om det ikke var skytevåpen tilstede.

 

Så ville mannen fått dødsdom for selvforsvar.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke helt samme sak men kom til å tenke på denne tråden når jeg leste artikkelen:

-

-

Sheriffen forteller at den 37 år gamle nordmannen hadde kommet med fly fra Norge samme kveld. En kjenning hentet ham på flyplassen og kjørte ham til svigerfarens hus. Der ville han overraske svigerfaren, som hadde bursdag.

 

Nordmannen banket på bakdøren. Svigerfaren ble redd fordi han kort tid i forveien hadde hatt besøk av en slektning han opplevde som truende, forteller sheriffen. Dette skjedde ved hovedinngangen til huset.

Mannen har fortalt at svigersønnen hoppet ut av buskene og sa ett eller annet, og at han ble veldig redd.

Det var mørkt, og han kjente ikke igjen datterens ektemann, ifølge politiet.

Han skjøt nordmannen i brystet med en halvautomatisk pistol.

 

https://www.nrk.no/urix/nordmann-drept-av-svigerfaren-i-florida-1.14729460

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Alt vi vet er at hun har brutt seg inn i naboens leilighet og drept han. Det kan være planlagt for alt vi vet.

Nja , det tror jeg ikke.....hun var nok overarbeidet/psykisk utkjørt og feilkalkulerte der og da

 

Jeg ville i allefall lagt meg ned på gulvet enn og komme springende mot en purk , det hadde vel i allefall gitt meg litt sjans å unngå døden.....vet ikke hvordan jeg hadde reagert , mulig jeg og hadde skutt i den situasjonen hvis jeg var politi.

 

"Hvor "mange" innbruddstyver tar seg tid til å ligger henslengt i sofaen å spise is og se på tv?"

 

Som han som brøt seg inn hos Celine Dion , tok seg et bad :p

 

Noen kan finne ut at de vil ta seg en bit mat og sovner for så å våkne når politiet dukker opp......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Jeg ville i allefall lagt meg ned på gulvet enn og komme springende mot en purk , det hadde vel i allefall gitt meg litt sjans å unngå døden.....vet ikke hvordan jeg hadde reagert , mulig jeg og hadde skutt i den situasjonen hvis jeg var politi.

 

Er en misforståelse at han angivelig løp mot henne. Obduksjonen og beregningen av kulebanen viste at han satt og prøvde dekke seg eller sto halvveis oppreist fra sittestilling. Dvs. kulene gikk i nedover-bane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...