Gå til innhold

Død BR-spiller på ps3?


Jan A M

Anbefalte innlegg

Så her sitter jeg, nettopp sett Flags of our fathers, og godt igang med Letters from Iwo Jima, når bildet plutselig fryser til. Kommer meg etter en liten stund tilbake til ps3 menyen, men når jeg prøver å starte filmen på nytt får jeg bare en feilmelding om at disken ikke kan spilles av. Prøver litt av hvert, restart av maskina, prøver Flags of our fathers disken igjen, spill, vanlig cd, men ingen fungerer (kommer ikke opp i menyen engang nå).

 

Er det noen som har hørt om andre tilfeller hvor dette har hendt? Skal den ikke tåle mer enn en film av gangen? :hmm: I det hele tatt, råd hadde kommet godt med nå.

 

Kan ikke huske å ha sett spesielt mange "ødelagt ps3" tråder, så, why me? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kun se en BR-film i uken :)

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hehe, jeg bare fleiper. Det hørtes ikke normalt ut dette her altså :hmm: Jeg ville gått til butikken du kjøpte maskinen din i og fortalt hva som har skjedde, slik at de kan sende den inn på rep. Du har jo 2 års garanti :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Du kan kun se en BR-film i uken :)

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hehe, jeg bare fleiper. Det hørtes ikke normalt ut dette her altså :hmm: Jeg ville gått til butikken du kjøpte maskinen din i og fortalt hva som har skjedde, slik at de kan sende den inn på rep. Du har jo 2 års garanti :)

 

Lykke til!

 

:p

 

Blir selvfølgelig butikken neste, om jeg ikke finner noen løsning.

Lenke til kommentar

Heisann..

 

Jeg har hatt samme problem på min. Det var blue ray spilleren som var ødelagt. Leverte den inn og fikk den tilbake etter en liten stund. Så trur du bare kan levere den. Min var forresten den første ps3 konsoll som de hadde solgt som det var noe galt med. Så jeg trur ikke det er så ofte det skjer noe med dem. Mens 360'n min har jeg hatt inne 3 ganger.. hehe..

Lenke til kommentar
Heisann..

 

Jeg har hatt samme problem på min. Det var blue ray spilleren som var ødelagt. Leverte den inn og fikk den tilbake etter en liten stund. Så trur du bare kan levere den. Min var forresten den første ps3 konsoll som de hadde solgt som det var noe galt med. Så jeg trur ikke det er så ofte det skjer noe med dem. Mens 360'n min har jeg hatt inne 3 ganger.. hehe..

 

Exelent...

 

Nei er nok det som har skjed med min og ja, får virkelig håpe det ikke er ett problem vi kommer til å se mye mer av...

Lenke til kommentar

Samme har skjedd med min PS3, en 40GB versjon. Begynte med noen problemer når jeg spilte. Det hakket og hang seg opp. Endte med at maskinen nå ikke leser noe som helst. Ikke blu-ray, ikke spill og heller ikke dvd. Alt annet fungerer helt fint så jeg regner med at det er blu-ray spilleren som er problemet. Prøvde gjenoppretting og full formatering av harddisk. Ingen effekt. Blir en tur til butikken med maskin og kvittering samt en skuffet bergenser (meg) i morgen.

 

Har forresten eid Xbox Core og to Premium uten å ha problemer med dem :!: Ironien er ubeskrivelig.

Lenke til kommentar

*momle*, *momle*.. syntes jeg har hørt att flere som hevder att sony er kvalitet... for en kvalitet er nå på min tredje PS3.... Første bytta jeg pga vifteproblemer, den bråkte noe jævlig, andre bytte jeg pga problemer som er beskrevet her. Heldigvis gikk det greit å bytte begge gangene.

 

Svaret på trådstarters spørsmål er nok dessverre ett ja. den er død bytt den.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt ikke til å unngå at det er noen feil på PS3 også og det er svært, svært få av dem. Jeg angrer uansett ikke et sekund på at jeg har valgt PS3. Har nok bare vært veldig uheldig. Tenkte bare at jeg også skulle informere om at en formattering og gjenoppretting til fabrikkinnstillinger tydeligvis ikke har noen hensikt. Bortsett fra at Everybodys golf forsvant da :)

Lenke til kommentar
>1% failure rate er kvalitet av ypperste klasse ja.

 

Hadde kvaliteten vært av ypperste klasse så hadde feilprosenten vært 0 % og det er den ikke.

 

Hvis ikke Ps3 er ypperste kvalitet så kan du vel gjerne fortelle meg hva som er det da? Alle produkter kan ha feil, men det er forskjell på en tilfeldig produksjons feil og en design feil slik det er på xbox 360. 0 % er umulig så lenge det finnes variabler som mennesker og maskintilfeldigheter i produksjonen.

Lenke til kommentar

Utifra denne tråden her så er det 5 stk her inne som har problemer med akkuratt dette og hvis du snuser litt rundt på diverse forum på nettet så finner du flere. Kom ikke som en overaskelse att du måtte dra opp feilprosenten til 360 her siden det er en en fanboys måtte å forsvare sin gud på. Skal bli spennende å se om dette er en feil som kommer til å spre seg etterhvert som flere PS3 konsoller finner ett hjem. Hadde konsollen vært av ypperste kvalitet som du påstår så hadde denne feilen ikke eksitert, men kommer ikke som noen direkte bombe att du fullstending lukket øyene dine for den.

 

Til Norse360: Ja min bråkte litt før jeg fikk den feilen. Nå husker ikke jeg hvor lang tid det tok før min knakk sammen etter de lydene der men det høres ut som ett problem som hvis jeg var deg ville byttet den før det utviklet seg.

Lenke til kommentar

Min bråkte litt når den begynte å få problemer.

 

Har byttet min nå. Fikk ny med en gang. Min var den andre 40GB'en de fikk inn med dette problemet. Det forandrer ikke mitt syn på at PS3 er bunnsolid og en fantastisk konsoll. Er det 40, 60 eller 80 dere andre har hatt feil på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...