Gå til innhold

Sniktitt: The Lord of the Rings: War in the North (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor står det at menneske er magikeren? Altså, nerd alert, men menneske er ikke akkurat videre magiske i Ringenes Herre. Men pytt, det kan jo fortsatt bli artig, ble litt spent når jeg fikk lest litt mer om spillet siden interessen var heller laber til å begynne med.

 

Mennesket kan jo være en maia(sånn som Gandalf og Saruman osv..) i menneskeform, selv om det da ikke egentlig ville vært et menneske :p

 

Og dette virker litt veldig likt dark alliance; en bueskytter, en dverg(melee fighter) og en magiker. Blei egentlig litt skuffa over at det kun var tre "classes". Siden de er i nord kunne de hvertfall tatt med en dunedain ranger, kanskje en hobbit også. Jo fler characters, jo bedre. Men jeg kommer nok til å kjøpe det uansett og er egentlig sikker på at jeg vil like det :D

Lenke til kommentar

Kjedelig att klassene er låst til rasene :( Dverger er stort sett ikke magikere det er greit men alver pleier da ofte å være dyktige i det meste.. Og er sikkert mange som kunne tenke seg å være menneske som kriger. ¨taper en del til konkurrentene allerede der med å kvele valgmuligheten så mye.

Lenke til kommentar

@Ehtirno: Det er det av naturlege grunnar umogleg å seie noko om før vi får testa det utan samarbeidspartnarar.

 

@ShampooMacTavish: Dette er ikkje eit rollespel, det er eit actionspel med fokus på akkurat det; action. Det ser låst ut av det eg har sett, men for denne typen spel tvilar eg på ei opa verd hadde vore ein god ìde :)

 

Angåande magiker-debatten. Dette er ganske enkelt, utviklarane har nok sett forskjellige rasar til rollene folk flest vil kjenne dei igjen i. Ein dverg er umiddelbart ein krigar, ein alv er best kjend med bogen, og då står du med valet om mennesket skal vere ein ekstra krigar i gruppa, eller ein magikar. Seier ikkje svaret seg sjølv?

 

Så vidt eg kunne sjå kunne fleire velje å vere same klasse. Om det er ein god ìde er ei anna sak.

Lenke til kommentar

For meg blir det nok et action spill med litt LOTR, for Magi er alle mans eie i LOTR.

 

Antar du glemte en "ikke" der. Er nettopp det som er problemet med magikere sånn lore-messig.

 

*Advarsel, ekstrem nerd-alert*

"Magikerne" i LotR-lore (iallefall for den gitte tidsperioden) er så skjeldne ( 5 stykker ) at de i praksis ville måtte refereres til ved navn (ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Wizard_(Middle-earth). Og det passer heller dårlig inn i at spillerne skal kunne utforme sin karakter selv. Dette er selvsagt noe av grunnen til at LotRO valgte å gå lange omveier rundt standard caster-klasser (både mage og priest-typer), og det skal bli interresant å se hvordan dette løses her. (I.o.m at lisenser på LotR vanligvis er rimelig restriktive)

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar
(I.o.m at lisenser på LotR vanligvis er rimelig restriktive)

 

Det stemmer bare når det er Christopher Tolkien som styrer bruken. De som styrer lisensene for dataspill er Middle-earth Enterprises, og de gir en lang faen i hvor autentisk det er så lenge de tjener penger på det. Derav magiker i dette spillet.

 

For å gjøre det helt klart: Ingen mennesker noensinne har vært magikere i Tolkien's Middle-earth. Gandalf, Saruman, Radagast, Pallando og Alatar var en annen rase, såkalte Istari, som tok form som gamle menn for å innynde seg ovenfor menneskene. De er dermed ikke engang et unntak fra regelen da de var nærmere guder enn mennesker.

 

For ordens skyld: Ingen alver, dverger eller orker har heller vært magikere i settingen. Man må ikke bøye reglene for å ha magikere med, man må drite fullstendig i dem. Det er rett og slett respektløst både overfor Tolkien og hans arvinger, og overfor dem av oss som har vært fans av Middle-earth siden vi var unge.

 

For å illustrere hvor håpløst det er kan man f.eks. se for seg at Luke Skywalker plutselig hadde dratt frem en Pokemon i et Star Wars spill. Det er på samme nivå som dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...