Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvn med mye oppvåkning (mareritt)


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min legger seg ofte en del senere enn meg, og sier at han ofte observerer at jeg "våkner" og gjesper etter luft, og iblant snakker jeg, som "detter ned, detter ned". Selv kan jeg ikke huske dette, men vet jeg ofte har en følelse av å ha sovet dårlig og er mye sliten selv om jeg tilsynelatende sover nok timer. Er det noe jeg kan gjøre med dette?



Anonymous poster hash: 5340b...7fe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søvn kan påvirkes av så mange faktorer. Noen er: Matinntak, generell helse, generelt stressnivå, opplevelse av ro og trygghet i hjemmet og hele boligsituasjonen, trening, ro og hvile før søvn, psykososialt nettverk også med tanke på familierelasjoner, lys på soverom, luftkvalitet på soverom, støy av forskjellig slag, hygiene/en dusj før sengetid, rent sengetøy, god "søvnhygiene".

 

Er alt dette gjennomgått?

 

Ellers kan det jo absolutt være dypere ting som jeg ikke har sjans til å gjette. Hvis du prøver deg frem med punktene jeg nevnte, og det ikke hjelper, ville jeg prata med fastlegen.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...