Gå til innhold

Node med express.js


Anbefalte innlegg

Hei, noen som har tips om hvor det er greit og billig å hoste en node server?

 

Har tidligere brukt domeneshop til php, men syntes at node var gøyere.

 

Kan også være greit med en filserver hvor jeg kan ha nettsiden.

 

F.eks at api.nettside.no og nettside.no.

 

Brukervennlighet vektlegges også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon funker, du må sette opp en EC2 server med Node, og kan bruke S3 for filene osv.

Du trenger neppe en S3 server med mindre du har mange filer som skal lagres, for eksempel brukeropplastninger eller lignende.

 

Subdomener setter du uansett opp hos den du har domene hos, sannsynligvis Domeneshop?

 

Merk at Amazon fort kan bli dyrt dersom nettsiden din skulle ta av, men fordelen er at det er billig med få brukere, og skalerer nærmest automatisk.

Heroku har lenge vært manges favoritt for Node.js, og var tidlig ute. Det er noen år siden jeg testet det, men det funket bra den gangen.

Personlig hadde jeg gått for VPS eller dedikert, så kan du gjøre akkurat som du vil, men det koster en del mer.

 

Pass på dersom du er vant til PHP, mye som gjøres "automatisk" for høyere sikkerhet i PHP, som vasking av inndata og sikring av database-forespørsler, må du selv gjøre i Node, det er fort gjort også for erfarne utviklere å ende opp med gapende sikkerhetshull.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Var litt å sette seg inn i på amazon.

 

Regner ikke med det kommer til å være mange brukere. Er et aksjespill som en kan bruke sammen med f.eks monopol. Lager det i utgangspunktet kun for vennegjengen min, men har ikke noe imot om andre har lyst å bruke den.

 

Jeg kan forsåvidt ha nettsiden på domeneshop og ha backend et annet sted.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe domenet på domeneshop med webhotell mini også kjører jeg node gratis på heroku. Heroku er forøvrig en veldig fin og brukervennlig side som jeg lett kan anbefale videre.

 

Eneste kjipe med webhotell mini er at jeg ikke får tilgang til unix shell for å kjøre git kommandoer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...