Gå til innhold

Anmeldelse: TrackMania 2 Canyon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som anmelder er inne på, har selv vært skeptisk til at det kun er ett miljø, virker som dårlig value kontra tidligere utgaver. Hvor mange brett er det? Og må man fortsatt drive med det idiotisk opplegget å få full på alt mulig for å låse opp alle brett?

 

AtW

 

Hvor mange brett det er?Uendelig,som i alle andre TMversjoner,og like mange singe-player baner som i tidligere versjoner.Man "må" klare en bestemt medalje på en bane for å komme til neste,klarer du ikke dette,kan du laste ned baner fra MX,eller opprette en server og spille banene der.

 

Er ellers helt enig i karakteren,mindre gameplay-bugs enn tmn,men selve spillet virker uferdig.

Endret av Martin0239
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner flere norske spillere.

Foreløpig er det vel rundt 750 av oss.

 

Noen som har en gruppe til meg? Er en "casual" spiller så ikke forvent at jeg er så mye innom - men hadde vært morsomt å hatt noen tider å kjempe mot. Ligger foreløpig på 201. plass i Norge etter 2 kvelder med spilling. Online lå jeg derimot på topp 2000 i verden en periode, men det var før lansering. Har altfor lite fritid :(

Lenke til kommentar

For de som måtte lure så kommer det minst ett miljø til ved en seinere anledning, nemlig Valley. Personlig har jeg aldri være den beste i noe enkeltmiljø, men er som en potet og er jevnt god, så jo flere miljøer jo flere fordeler.

AtW: Man trenger gullmedalje for å låse opp enkelte baner (typisk de siste), men akkurat gullmedaljene synes jeg er relativt greie i TM2. Hvis du unngår store krasj skal gull være overkommelig for de aller, aller fleste.

Det som derimot kan være for vanskelig for mange er de offisielle tidene: selv om jeg har hatt litt flaks og gjort de fleste gode tidene mine i offisiell modus, er det fryktelig kjipern å vente i 5 minutter mellom hvert forsøk, for så å fyke i veggen innen 3 sekunder. De aller beste spillerne (som aldri krasjer osv.) har altså en enorm fordel, mens alle andre får ett forsøk hvert 5. minutt til å drite seg ut.

Har altfor lite fritid :(

Dette er det største problemet for mange i TM. Antar at TM2 er som de gamle, hvilket vil si at når du kommer opp på et visst nivå med poeng, begynner du å MISTE mange av dem hver uke, og må kjøre mye for å i det hele tatt beholde de du hadde uka før. Var oppe på rundt 90000 poeng i United, og eneste muligheten til å sanke poeng var 3 timer hver søndag ettermiddag (mista alltid såpass mye at jeg brukte en uke på å komme til 90k igjen, for så kunne konkurrere om over 90k)...Seriøst, hvem har tid til akkurat de gitte tre timene i uka (pluss hele uka i forveien pga. poengtrekk hver mandag), særlig når det er eneste mulighet? Ikke kjørt United ordentlig på to år nå, og er vel på sånn 90000. plass og har kjempelite poeng. Måtte brukt flere måneder med AKTIV spilling for å komme opp på normal poengsum igjen.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Dette er det største problemet for mange i TM. Antar at TM2 er som de gamle, hvilket vil si at når du kommer opp på et visst nivå med poeng, begynner du å MISTE mange av dem hver uke, og må kjøre mye for å i det hele tatt beholde de du hadde uka før. Var oppe på rundt 90000 poeng i United, og eneste muligheten til å sanke poeng var 3 timer hver søndag ettermiddag (mista alltid såpass mye at jeg brukte en uke på å komme til 90k igjen, for så kunne konkurrere om over 90k)...Seriøst, hvem har tid til akkurat de gitte tre timene i uka (pluss hele uka i forveien pga. poengtrekk hver mandag), særlig når det er eneste mulighet? Ikke kjørt United ordentlig på to år nå, og er vel på sånn 90000. plass og har kjempelite poeng. Måtte brukt flere måneder med AKTIV spilling for å komme opp på normal poengsum igjen.

 

Har jo aldri vært slik at ladderen er no viktig heller da,er jo bare en ranking over hvem som har spilt mest.

Lenke til kommentar

Har jo aldri vært slik at ladderen er no viktig heller da,er jo bare en ranking over hvem som har spilt mest.

For så vidt ikke, men det er uansett utrolig irriterende å miste poeng man har brukt dagesvis på å skaffe...Jeg har spilt SINNSYKT mye TM, men pga. lite spilling de siste to årene ser det ut som jeg nesten ikke har spilt. Synes godt poenglistene kan reflektere hvor mye man har spilt totalt, og ikke bare hvor mye man har spilt de siste to månedene.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik i TM2: Canyon også? Såvidt jeg ser så har jeg samme poengsum Online (LM? Ladder Multiplayer?) nå som jeg hadde for et par uker siden.

 

Klart - for noen uker siden var jeg jo mye høyere ranket, men det var jo før "almuen" fikk tak i spillet.

 

For de som måtte lure så kommer det minst ett miljø til ved en seinere anledning, nemlig Valley. Personlig har jeg aldri være den beste i noe enkeltmiljø, men er som en potet og er jevnt god, så jo flere miljøer jo flere fordeler.

Såvidt jeg vet så er dette et annet spill, altså ikke en DLC til Canyon, men en frittstående tittel.

Lenke til kommentar

Er det slik i TM2: Canyon også? Såvidt jeg ser så har jeg samme poengsum Online (LM? Ladder Multiplayer?) nå som jeg hadde for et par uker siden.

 

Du får jo nedgang etter hvor mye LP du har,så om du har under 10000 LP,noe jeg vil tro du har,går du ned mikroskopisk lite hver uke.

Ok, så det er ikke bare fordi at andre får høyere LP at jeg synker plasseringsmessig? Jeg har under 10000 LP, ja :whistle:

 

Ingen som har en gruppe til meg? :) Kan sikkert lage en selv, men har jo ingen jeg kjenner som spiller TM2 :(

Lenke til kommentar

Følelsen når man kjører en bane perfekt er det som virkelig gjør trackmania så bra. Man streber alltid etter perfeksjon, og vil kutte en tidel her og der. Og når det endelig sitter 100% så er det få ting som er bedre.

 

Sånn som den ene gangen jeg bestemte meg for å prøve official race på en bane, og ALT sitter 100%, jeg får fjerdeplass i norge og authors medal på den! Det føltes rimelig godt :)

Lenke til kommentar

Følelsen når man kjører en bane perfekt er det som virkelig gjør trackmania så bra. Man streber alltid etter perfeksjon, og vil kutte en tidel her og der. Og når det endelig sitter 100% så er det få ting som er bedre.

 

Sånn som den ene gangen jeg bestemte meg for å prøve official race på en bane, og ALT sitter 100%, jeg får fjerdeplass i norge og authors medal på den! Det føltes rimelig godt :)

Når official race faktisk sitter, er det utrolig konge. Har vel faktisk en del førsteplasser i Norge nå, og en andreplass og en topp 10 i verden (+ masse 500-plasser osv.). Gjør det veldig godt på de aller, aller vanskeligste banene (av de jeg har prøvd, minus A08 som jeg ikke klarer selv uten at det er offisielt race), mens jeg sliter på de korte, men enkle :p Nå skal det sies at jeg har sitti en halv dag for å få til official race på enkelte baner (gjør andre ting imellom pga. timeren, men lar det stå på til jeg får til en godkjent runde).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Som anmelder er inne på, har selv vært skeptisk til at det kun er ett miljø, virker som dårlig value kontra tidligere utgaver. Hvor mange brett er det? Og må man fortsatt drive med det idiotisk opplegget å få full på alt mulig for å låse opp alle brett?

 

AtW

 

Hvor mange brett det er?Uendelig,som i alle andre TMversjoner,og like mange singe-player baner som i tidligere versjoner.Man "må" klare en bestemt medalje på en bane for å komme til neste,klarer du ikke dette,kan du laste ned baner fra MX,eller opprette en server og spille banene der.

 

Er ellers helt enig i karakteren,mindre gameplay-bugs enn tmn,men selve spillet virker uferdig.

 

Hva mener du med like mange som i tidligere versjoner? like mange som på ett miljø? Like mange som i hele united?

 

AtW

 

For de som måtte lure så kommer det minst ett miljø til ved en seinere anledning, nemlig Valley. Personlig har jeg aldri være den beste i noe enkeltmiljø, men er som en potet og er jevnt god, så jo flere miljøer jo flere fordeler.

AtW: Man trenger gullmedalje for å låse opp enkelte baner (typisk de siste), men akkurat gullmedaljene synes jeg er relativt greie i TM2. Hvis du unngår store krasj skal gull være overkommelig for de aller, aller fleste.

 

 

Overkommelig kanskje, men det er lite fristende å kjøre til gull på brett man ikke vil kjøre mer på der og da, bare for å låse opp flere baner. Hva er vitsen? Man har jo glede av nye brett selv om man ikke får gull på alle de foregående.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er IKKE like mange brett, men med editor og online så vil du uansett aldri gå "tom".

 

TM United er ett spill. TM2 Canyon er et annet.

 

TM United var bedre med tanke på variasjon i miljø og biler

TM2 er bedre på alt annet (mener jeg) når det gjelder variasjoner i baner, fartsfølelse, kontroll og totalinntrykk. Innen jeg har blitt lei av TM2-miljøet har TM2 Valley kommet og jeg kan da skifte til dette - fremdeles for en sum som er lavere enn for ett vanlig fullversjonspill.

 

Jeg spiller stort sett aldri spill online, men TM-serien er et unntak. Det er lite som er mer tilfredsstillende enn å knuse en spanjol og en tysker på et LOL MiniMap. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...