Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleoppgave i håndarbeid - lage en typisk norsk bruksgjenstand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leire, dét hørtes interessant ut! Lag en elg av leire ^^ Eller en torsk eller laks, som symbol på vår største eksportpolitikk!

 

Bruksting... det inngår kanskje ikke i det jeg foreslo der. Jeg ville sett det som pynteting, da. For meg er kunst en bruksting, for psyken.

 

Ellers kan man bare gå for noe enkelt, og gjøre det så bra som mulig, vanter, lue, rattvarmer i rødt, hvitt og blått, muligens. Eller med et grantrémønster, og/eller tidligere nevnte dyr.

 

Alt jeg kommer på i 5 minutter ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

En kaprun? Strikk noen kvadratiske lapper som sys sammen til en hette. Hvis du googler Skjoldehamndrakten finner du sikkert noen bra bilder. Tenker da bare på den hetta, ikke hele drakten. Usikker på hvor mange kvadratiske lapper det må til, men har ofte tenkt å lage en slik selv med de lappene jeg strikker. For læreren er det sikkert kult å høre et lite stykke norsk histore bak kaprunen. Bare et forslag altså!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...