Gå til innhold

PC med Windows for streaming 4K (HDR)


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

 

Har pc koblet til tv og stort sett så har jeg bilde fra Windows oppe, har også nye Altibox med Q22 dekoder men det blir sjelden til at jeg bytter over til HDMI 2 for å bruke denne. 

 

Har en 55" Samsung 4K HDR10 fra 2016

 

Jeg streamer dermed Altibox med HBO fra nettleser og får jo dermed dårligere bilde enn Q22 gir. 

 

Har tatt konsekves av dette og bestilt en ny maskin med noe mer grafikkmuskler for å prøve å få best mulig bilde fra Windows. Trodde dette var grei skuring med riktig hardware men ser at dette er ei suppe av riktig Cpu, riktig Grafikkort, riktig nettleser, riktig HDMI versjon med HDCP 2.2, DRM krav fra Hollywood, Displayport 1.4 vs HDMI 2.0b etc.

 

Min nye maskin som jeg ikke har fått enda har et geforce RTX 2060 og denne har Displayport 1.4 og Hdmi 2.0b. Displayport 1.4 har nedre spec enn Hdmi 2.0b men min tv har ikke DP så skal jeg da bruke overgang DP 1.4 til Hdmi eller skal jeg bare bruke Hdmi utgang til Tv? Vil DP med overgang gi bedre bilde? 

 

Vil bruke Netflix App så satser på at denne gir 4K HDR bilde i Windows 10, Ellers har jeg Primevideo fra Nettleser og er usikkker hva denne gir av oppløsning i Windows, ALtibox sier de ikke støtter 4K i nettleser så der vat jeg hva jeg får. 

 

Noen som har noen tanker om dette?

 

Mvh

Endret av Phonixx_1.6Ghz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering her: 

 

Det ble en Nvidia Shield i tillegg til ny PC,  Shield gir et strålende bilde på streaming, den gjør også en god jobb med å oppskalere de kanalene som ikke er 4K, Prime Video som har endel innhold i 4K UHD gir nydelig bilde. Så sender jeg bildet fra ny pc via Nvidia gamestream til Shield. 

PC til 4k sreaming er ikke mulig pr idag på samme måte som Shield ser jeg nå, leverandørene støtter det ikke fullt ut hverken i nettleser eller apper selv om hardwaren klarer det, dette handler i stor grad om å hindre piratkopiering av 4K innhold i Windows.

 

Med Shield har jeg nå samlet alt i en boks, bilde fra PC, Prime Video, Netflix og Altibox med HBO. Strålende fornøyd

Lenke til kommentar

Ja det stemmer, Netflix har Windows 10 app som gir 4k, Amazon prime video har det ikke, Altibox har ikke Windows app men støtter 1080P i Edge.  

 

Med Android TV får man skikkelige apper med 4K støtte, Altibox appen er foreløpig beta med 1080P men Shield oppskalerer bra så bildet blir riktig bra, HBO i Altibox appen gir veldig fint bilde med Shield. 

Lenke til kommentar

En liten oppdatering her: 

 

Det ble en Nvidia Shield i tillegg til ny PC,  Shield gir et strålende bilde på streaming, den gjør også en god jobb med å oppskalere de kanalene som ikke er 4K, Prime Video som har endel innhold i 4K UHD gir nydelig bilde. Så sender jeg bildet fra ny pc via Nvidia gamestream til Shield. 

PC til 4k sreaming er ikke mulig pr idag på samme måte som Shield ser jeg nå, leverandørene støtter det ikke fullt ut hverken i nettleser eller apper selv om hardwaren klarer det, dette handler i stor grad om å hindre piratkopiering av 4K innhold i Windows.

 

Med Shield har jeg nå samlet alt i en boks, bilde fra PC, Prime Video, Netflix og Altibox med HBO. Strålende fornøyd

 

Shield er rett og slett en genial liten boks! Perfekt til alt bortsett fra Dolby Vision, men satser på dette kommer på neste revisjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...