Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wi-Fi har ikke gyldig IP-konfigurasjon


Anbefalte innlegg

Hei, fikk dette problemet i går kveld med pcen min. Nettverket virket av og til, men nå virker det ikke i det hele tatt. Han jeg leier til har to trådløse nettverksnavn på samme ruter som jeg kan koble til. En til meg og en til han. Jeg kan koble til hans, men får da maks 1-5 mpbs på en 100mpbs linje. Kan koble til begge nettverkene med mobil og ps4 uten problemer med hastighet.

 

Har prøvd å starte pc på nytt, oppdatere windows og nettverksdrivere, release og renew dns.

 

Noen uker gammel Komplett i35 med asus pce-ac68 ac1900 trådløs adapter.

 

Takk på forhånd!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert satt opp fast ip adresse på DHCP ellers er det samme trådløs kanal på begge routerne?

Sukk.

 

Nei.

 

Han har en ruter. Med to definerte WLAN. De vil følgelig ha samme frekvens, men det vil ikke skape interferens - for bare et vil ha aktivitet om gangen.

 

Hva fast IP på dhcp betyr vet jeg ikke, men det høres ikke umiddelbart ut som problem med DHCP. Det høres heller ut som problem med elendige WLAN-drivere...

 

Sånn seriøst lmh1, kan du ikke bare slutte å skrive om nettverk? For du har jo ikke peiling på hva du skriver. Og stortsett er det galt. Om du brått skulle påstå at gigabit ethernet er 1000Mb/s vil jeg være tilbøyelig til å anta at det er alt annet enn 1000Mb/s...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Sikkert satt opp fast ip adresse på DHCP ellers er det samme trådløs kanal på begge routerne?

Sukk.

 

Nei.

 

Han har en ruter. Med to definerte WLAN. De vil følgelig ha samme frekvens, men det vil ikke skape interferens - for bare et vil ha aktivitet om gangen.

 

Hva fast IP på dhcp betyr vet jeg ikke, men det høres ikke umiddelbart ut som problem med DHCP. Det høres heller ut som problem med elendige WLAN-drivere...

 

Sånn seriøst lmh1, kan du ikke bare slutte å skrive om nettverk? For du har jo ikke peiling på hva du skriver. Og stortsett er det galt. Om du brått skulle påstå at gigabit ethernet er 1000Mb/s vil jeg være tilbøyelig til å anta at det er alt annet enn 1000Mb/s...

 

Hva slags søppelkommentar er det du kommer med? Hold deg for god til å komme med slikt tull, eller la være å poste..

 

Men til problemet "Wifi har ikke gyldig IP-Konfigurasjon", du sier at det kun oppstår på PCen? Har du sjekket at PCen din får IP fra DHCP? DHCP er en tjeneste som gir ut IP addresser til klienter. Om du har automatisk oppsett av IP på det trådløse nettverkskortet ditt og fremdeles får opp denne feilen. Forsøk å logg inn på ruteren til utleier, og se hva scopet er satt til, hvor mange ip addresser er det i DHCP scopet? Det er mye som kan være feil, men mye tyder også på at feilen ligger på feil-konfigurasjon på utleier sin ruter.

 

Forsøk med ipconfig /release og ipconfig /renew i commandprompt. 

 

Du sier at det er satt opp 2 forskjellige WLAN (Wireless Local Area network), 1 til deg og 1 til utleier, oppstår problemet på begge WLAN eller kun på hans nett? Igjen så ville jeg sjekket opp om DHCP config er satt riktig på ruter. At nettene ikke kræsjer med hverandre. typisk ville vært at begge WLANene er satt opp med 192.168.1.0 nett (og /24 nettmaske, det er 255.255.255.0).

 

Forsøk å gi oss en skjermdump av IP oppsettet på LAN siden fra ruter. Så det er mer informasjon å gå på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...