Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google WiFi i norge?


Anbefalte innlegg

Google Wifi har fått så mye skryt siden den kom, og jeg vurderer å kjøpe meg det til å bruke hjemme.

 

Hvis du har kjøpt den eller har erfaringer med den har jeg et par spørsmål.

 

1. Hvor kjøpte du den?

2. Må den erstatte routeren jeg har nå, eller fungerer den som et tillegg (for å utvide rekkevidden)?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bare vær klar over at US basert (wifi) utstyr nødvendigvis ikke er tillatt i Norge da de har sterkere sende-effekt på noen kanaler, samt at i USA kan du bruke det nye UNII-3 båndet som ikke er tillatt i EU ennå. 

 

U-NII 1 Indoor - channels 36,40,44,48 
USA: 200 mW EIRP 
EU: 200 mW EIRP 

UNII 1 Low - channels 52,56,60,64 
USA: 1 W EIRP 
EU: 200 mW EIRP 

UNII 2 - channels 100,104,108.112,116,120,124,128,132,136,140 
USA: 1 W EIRP 
EU: 1 W EIRP 

UNII 3 (or ISM) - channels 149,153,157,161 
USA: 4 W EIRP 
EU:

 

Vet ikke hvilke UNII bånd Google støtter men tviler på at de har fått inn UNII3 allerede.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått og satt opp Google Wifi. Kjøpte det når jeg var i USA.

 

Jeg måtte kjøpe strømoverganger fra US til EU for alle 3 boksene, men når det var gjort var oppsettet lekende lett.

 

I praksis er det kun to steg:

1. Sett opp boksen i stedet for ruteren din og plugg inn strøm og internett-kabel.

2. Installer appen og følg instruksjonene.

 

Det hele var gjort på 10min.

 

Perfekt dekning i hele huset og knallbra hastighet. I appen kan du også kontrollere alt du måtte ønske og har hele tiden oversikt over hvilke enheter som bruker nettverket. Du kan også sette nettet på pause, sette opp gjestekonto, justere lysene på boksene og gi prioritering til de enhetene du vil.

 

Bortsett fra at jeg måtte kjøpe US->EU strømoverganger er jeg strålende fornøyd etter 1 dag med bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lyst å komme med en oppdatering nå etter en måneds bruk? Leste testen på itavisen, og de klager på at de ofte mister forbindelsen.

 

Etter hva jeg kan se så burde det være mulig å bruke en usb-c lader fremfor en overgang?

 

For eksempel en slik:

 

https://www.komplett.no/product/897502/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/nettbrett-tilbehoer/batteri-og-lader/samsung-charger-usb-c#

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Lyst å komme med en oppdatering nå etter en måneds bruk? Leste testen på itavisen, og de klager på at de ofte mister forbindelsen.

 

Etter hva jeg kan se så burde det være mulig å bruke en usb-c lader fremfor en overgang?

 

For eksempel en slik:

 

https://www.komplett.no/product/897502/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/nettbrett-tilbehoer/batteri-og-lader/samsung-charger-usb-c#

 

En slik lader vil jeg tro fungerer (gitt at den ikke gir for lite/mye strøm sammenlignet med den originale).

Jeg kjøpte strøm-overgang, siden det var mye billigere og jeg har 3 bokser.

 

Når det gjelder stabilitet har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt.

Dønn stabilt uten noe som helst nedetid eller tapt forbindelse.

 

Fungerer rett og slett som en drøm :)

Lenke til kommentar

Godt å høre. Står å vipper mellom Google Wifi og Amplifi HD. Blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg skal gå for.

 

Benytter du nå kun Google Wifi, eller har du annet router i tillegg?

 

Noe negativt du vil trekke frem med denne løsningen?

 

Hardt valg. For meg betyr det en del at selve routeren er stilren og at brukeropplevelsen er super. I tillegg til at det er fint å vite at Google faktisk satser litt på den (den kommer til UK og europa snart).

 

Jeg bruker kun Google Wifi og solgte min tidligere router. Så nå har har jeg bare modem og Google Wifi i huset. Hvis du har en router i tillegg må du plutselig ha to forskjellige nettverk som du manuelt må velge mellom. Det vil jeg ikke anbefale. Jeg kjøpte pakken med 3 bokser for 299$ fra bestbuy.

 

Jeg er strålende fornøyd, og det eneste negative er at du må kjøpe strømovergang/USB-C til strøm i tillegg. Også er de søte boksene litt større enn hva bildene til google gir inntrykk av. Ellers er jeg strålende fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...