Gå til innhold

Hva slags kabel gir meg best bilde?


Anbefalte innlegg

Har et 4 år gammelt hjemmekinoanlegg av typen Sony DAV-FC7. Har koblet dette opp mot min 40w3000 via scart. Har ikke så god peil på tilkoblinger, så er det noen av underliggende tilkoblingsmuligheter som vil gi meg bedre bilde, og hva trenger jeg av kabler etc.

 

Connector Type

1 x SPDIF input ( TOS Link ) - Rear, 2 x Composite video/audio input ( RCA phono x 3 ) - Rear, 1 x Composite video/audio output ( RCA phono x 3 ) - Rear, 1 x Component video output ( RCA phono x 3 ) - Rear, 1 x S-Video output ( 4 pin mini-DIN ) - Rear, 1 x Composite video output ( RCA phono ) - Rear, 1 x Headphones ( Mini-phone stereo 3.5 mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar. TVen har det meste av tilkoblinger så den saken er grei. Skal etterhvert kjøpe med en Blue ray spiller, så gidder ikke å bruke allverdens av kroner på hi-end kabler til noe som skal byttes ut om kort tid. Hvor stor forskjell er det på en kompositt fra elkjøp til 299,- for 1,5 meter og en moster kabel til 700,-, eller for den saks skyld en fra claes ohlsson til 159,-?

 

mener komponent, ikke kompositt

Endret av mcmurphy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

På kompositt-signal kan det være en del å hente ved å bruke en godt skjerma kabel. Coax for digital lyd er f.eks. velegna. Men det er lite poeng i å legge ut hundrelapp på hundrelapp. Kompositt er såpass dårlig fra før.

 

Typisk tynn RCA-lydkabel til 50kr. som ofte følger med forsterkere/spillere etc. er det værste du kan bruke. Masse støy.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...