Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Jeg leste et kort intervju med Takaakira Goto, gitaristen i Mono, i den siste utgaven av Rock-A-Rolla (for et navn).

 

Noen sitater jeg tenkte litt på etter å ha lest det, og som gjorde at jeg ville høre noe av dette bandet (i fet skrift, jeg bare tar med hele sammenhengen så det blir lettere å forstå) :

 

"It's impossible to avoid being categorized. We never deliberately saw ourselves as a 'post-rock' band but it seems to be a genre that we're always placed in. I'm still not exactly sure where we stand. We just want to find our own style and the genre really [is] not so important."

 

And what are his thoughts on the huge number of young bands doing the 'instrumental loud-quiet-loud' thing?

"To be honest, I'm not that familiar with any of these bands so I'm not sure what to say. I'm not really up-to-date with the young instrumental music scene. But the emotion underneath the dynamics is what gives the song life - not the dynamics alone. So if a band needs to use such dynamics to express their emotion, then that will be amazing."

 

Jeg har Under the Pipal Tree på dataen allerede, og jeg har hørt litt om Hymn to the Immortal Wind, så jeg hadde tenkt å skaffe den. Takk likevel. :)

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter nå og hører på The Evpatoria Report som Speik postet, og wow. Dette virker som den sjangeren jeg har lett etter en stund nå. Jeg skal definitivt sjekke ut de viktigste bandene i sjangeren i morgen. Herlig med musikk som fokuserer på melodien, og ikke den distraherende vokalen.

 

Da får jeg bare takke trådstarter, som kanskje har gitt meg en ny favorittsjanger.

Lenke til kommentar

Følte ikke at jeg hadde gitt GY!BE en verdig sjanse (kun hørt på youtube), så i går kveld la jeg meg ned i sengen med headset og flac-rip av F#A#infinity. Dette var helt klart riktig måte å oppleve denne musikken på! Herlig, herlig saker. Veldig spesiell og unik musikk, jeg får se videre hvor den tar meg hen.

 

..And the flags were all dead. At the top of their poles.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nja. Det blir at jeg savner noe konkret melodisk å holde fast i når jeg lytter til GY!BE. Veldig ujevnt vil jeg si, magisk i perioder men også det motsatte et minutt senere. Veldig ambisiøst men ender opp som litt for "out there" for min smak.

 

Tror jammen jeg skal begynne å skrive en albumguide til Mogwai. Veldig solid diskografi med ett unntak, Come On Die Young, som i min mening var veldig svak. Beste platen syns jeg forøvrig er deres nyeste, The Hawk Is Howling.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...