Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan poste noen av mine favoritt post-rock band. Linker til youtube, tok det første og beste jeg fant av diversen band!

 

The Samuel Jackson Five - Post-rock fra Norge!

 

 

 

God is an Astronaut - Post-rock fra Usa

 

 

 

65daysofstatic - Post-rock fra UK

 

 

 

This is Your Captain Speaking - Post-rock fra Australia, denne er litt treg i starten!

 

 

 

The American Dollar - Post-rock fra Usa

 

 

 

Nå orker jeg ikke mer! Vanskelig å finne bra videor på Youtube også.

Men må få komme med et siste tips: Yndi Halda!

Endret av SirUstinov
Lenke til kommentar
Angående Sigur Rós: Hehe, blir de sett ned på av folk med "peiling" på post-rock? Hvis ja, utdyp? Jeg liker Ágætis Byrjun (Det er vel en av de få unntakene med vers og refreng, eller?

Neida. Sjå ned på og sjå ned på. Eg likar Sigur Ròs, men tenkjer ikkje på anna enn dei første platene som postrock. Sigur Rós har jo alle høyrt om uansett. Tykkjer vi kan dedikere denne tråden til andre ting. ;)

 

SirUstinov: Mykje bra. TIYCS - Eternal Return har snurra MYYKJE i det siste. Kanon!

Lenke til kommentar

Er så kult å oppdage nye typer musikk. De siste ukene har jeg blitt helt sugd inn i post-rock verdenen. Explosions In The Sky, Mogwai, The Evpatoria Report og selvsagt Sigur Rós er allerede favoritter. Nå har jeg lyttet litt rundt på last.fm og youtube og notert at musikken til følgende band skal anskaffes:

 

- Rachel's

- Clogs

- God is an Astronaut

- Red Sparowes

- *shels

- Maybeshewill

- 65daysofstatic

 

Ser dere noe som mangler? Jeg elsker piano og tunge gitarer med masse støy. Vil også ha post-rock som det er "litt tak i", ikke bare lange, triste shoegazing-låter. (Pelican, kanskje?) GY!BE falt ikke i smak med en gang, men det er vel kanskje noe av det "vanskeligste" i sjangeren?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Og om ein ikkje vinn er det strengt talt veldig verdt å punge ut dei 170 kronene konserten kostar.

Hehe, det var ikke mye. Blir det ikke vanskelig å ikke tape penger på det da? Jeg er under 18 (sånn som jeg skjønte Speiks innlegg måtte man være 18+?) og har ME, hvis ikke ville jeg dratt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...