Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SFP modul, 10Gig i hvilken som helst inngang?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært noe særlig borti SFP moduler, og hvordan de funker.

Men må levere en PoE switch med SFP porter som tåler 10 GIG, men finner ikke noe på dem om hva inngangen tåler. De vanlige er merket 10/100/1000.

 

Kjører alle SFP inngangene på 10GIG så lenge modulen man stikker inn er laget for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger bare å levere switchen ser det ut til, men finner ikke noe info om hva den tåler av hastigheter. Switchen jeg har funnet (Cisco Catalyst 2960X-24PS-L Switch) har så ser jeg kun at den har SFP, ikke+, så ifølge din link så må jeg ha SFP+.

 

Må ut å lete igjen da.

 

Noen som vet hvilken jeg kan benytte?

Må ha PoE (opptil 30W pr utgang, største trekk er 16W, mens de fleste ligger på 4-7W). Litt varierende på antallet porter, men 16-24 stk bør holde. Men en av dem må ha 4 porter, mens resten kun krever 1.

 

Det de skrev i beskrivelsen er at de trenger 10GIG (Cisco/HP) SFP fibermodul.

Lenke til kommentar

Trenger bare å levere switchen ser det ut til, men finner ikke noe info om hva den tåler av hastigheter. Switchen jeg har funnet (Cisco Catalyst 2960X-24PS-L Switch) har så ser jeg kun at den har SFP, ikke+, så ifølge din link så må jeg ha SFP+.

 

Må ut å lete igjen da.

 

Noen som vet hvilken jeg kan benytte?

Må ha PoE (opptil 30W pr utgang, største trekk er 16W, mens de fleste ligger på 4-7W). Litt varierende på antallet porter, men 16-24 stk bør holde. Men en av dem må ha 4 porter, mens resten kun krever 1.

 

Det de skrev i beskrivelsen er at de trenger 10GIG (Cisco/HP) SFP fibermodul.

SFP er maks 1Gbit

SFP+ er maks 10Gbit

 

Du kan (normalt sett, sjekk med produsent) sette SFP-moduler i SFP+-slots.

 

SFP/SFP+ brukes oftest til optiske moduler (over fiber) eller med DAC/AOC-kabler (SFP-modulene er permanent festet i begge ender i en stiv kabel)

 

PoE fås, meg bekjent, ikke over SFP/SFP+-moduler. Det finnes SFP/SFP+-moduler med RJ45-kontakt, men da uten PoE. Skal du ha PoE-porter trenger du da RJ45-porter rett i switchen.

 

Finn ut hvor mange 10G SFP+-porter du trenger, og hvor mange PoE-porter du trenger. Det er første utgangspunkt.

 

Cisco datasheet på switchen du nevner: https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/switches/catalyst-2960-x-series-switches/data_sheet_c78-728232.html

 

Cisco Catalyst 2960X-24PS-L støtter 24*10/100/1000Mbit porter over RJ45, og har fire slots for SFP-moduler (da maks 1Gbit hastighet pga SFP-standarden). Den har ingen støtte for 10Gbit hastighet.

Lenke til kommentar

 

Trenger bare å levere switchen ser det ut til, men finner ikke noe info om hva den tåler av hastigheter. Switchen jeg har funnet (Cisco Catalyst 2960X-24PS-L Switch) har så ser jeg kun at den har SFP, ikke+, så ifølge din link så må jeg ha SFP+.

 

Må ut å lete igjen da.

 

Noen som vet hvilken jeg kan benytte?

Må ha PoE (opptil 30W pr utgang, største trekk er 16W, mens de fleste ligger på 4-7W). Litt varierende på antallet porter, men 16-24 stk bør holde. Men en av dem må ha 4 porter, mens resten kun krever 1.

 

Det de skrev i beskrivelsen er at de trenger 10GIG (Cisco/HP) SFP fibermodul.

SFP er maks 1Gbit

SFP+ er maks 10Gbit

 

Du kan (normalt sett, sjekk med produsent) sette SFP-moduler i SFP+-slots.

 

SFP/SFP+ brukes oftest til optiske moduler (over fiber) eller med DAC/AOC-kabler (SFP-modulene er permanent festet i begge ender i en stiv kabel)

 

PoE fås, meg bekjent, ikke over SFP/SFP+-moduler. Det finnes SFP/SFP+-moduler med RJ45-kontakt, men da uten PoE. Skal du ha PoE-porter trenger du da RJ45-porter rett i switchen.

 

Finn ut hvor mange 10G SFP+-porter du trenger, og hvor mange PoE-porter du trenger. Det er første utgangspunkt.

 

Cisco datasheet på switchen du nevner: https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/switches/catalyst-2960-x-series-switches/data_sheet_c78-728232.html

 

Cisco Catalyst 2960X-24PS-L støtter 24*10/100/1000Mbit porter over RJ45, og har fire slots for SFP-moduler (da maks 1Gbit hastighet pga SFP-standarden). Den har ingen støtte for 10Gbit hastighet.

 

 

Ser jeg var litt kjapp når jeg skrev, skulle stått "4 SFP porter", altså switch med 16-24 Rj45 PoE porter og 4 SFP+ porter ved siden av.

 

Løste problemet. Spurte de jeg priser til om de kunne ta seg av leveringen av switchene, så slipper vi der når de uansett står for alt kamera utstyret osv. Enklere når vi kun leverer kablingen.

 

Uansett takk for svar angående SFP vs SFP+, da kan jeg litt mer rundt dem.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...