Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Netgear AD 7200 problemer?


Anbefalte innlegg

Det jeg prøver å finne på om openVPN må ha (openvpn-install-2.4.1-I601) for den skal fungere med Asus 66u.

Men med Asus 88U funger det fint å bruke openvpn-install-2.3.14-I002-x86_64 det er samme firmware på begge ruterne (Merlin build 380.69)

 

Netgear AD 7200 har jeg ikke fått til å fungere da jeg må bruke DNS (open IP) og bruke epost + passord. Ellers så må jeg sette fast ipadresse på ruteren? Slik er det ikke med Asus rutere?

Har aldri funnet hvordan man kommer til ruteren til VPN serveren for 192.168.1.1 kommer kun til ruteren på internt nettet. Før gikk det direkte til ekstern nettet.

 

image002_1490603208067l.png

Er det den VPN subnet f.eks 10.8.0.1 man skal få tilgang til ruteren? Hvis den ikke funger så har man satt opp serveren feil? Eller er det kun virtuell ip adresse for å ha noen?

 

 

Var ikke til mye hjelp nei, tror det samme selv, men man vet ikke før man får testet:

 

 

https://kb.netgear.com/29783/How-do-I-use-VPN-service-on-my-Nighthawk-router-with-my-Android-device

 

https://kb.netgear.com/23854/How-do-I-use-the-VPN-service-on-my-Nighthawk-router-with-my-Windows-client

Så tydligvis ikke rett frem med VPN serveren på netgear som på asus.

 

Det komiske:

 

For client devices with Windows, modify the VPN interface name to NETGEAR-VPN:

  1. On your computer, go to the Networks page.
    If you are using Windows 10, select Control Panel > Network and Sharing Center > Change adapter settings.
  2. In the local area connection list, find the local area connection with the device name TAP-Windows Adapter.
  3. Select the local area connection and change its name (not its device name) to NETGEAR-VPN.
    If you don't change the VPN interface name, the VPN tunnel connection fails.

Hvorfor skulle man trenge å endre det? Men fremdels har jeg ikke funnet hvordan man når ruteren.

 

 

Det som også irriter meg så jævlig, er at canaldigital ikke sier noe om 60 ghz  frekvens kan gjøre dekoderen ustabil bildet blir jo omtrent som kabelen ikke sitter godt nok i eller det er forstyrrelser på linjen når dekoderen er i et skap over ruteren? Hvordan er det mulig? Hjelper å slå av ruteren, men dere ser jo poenget? Kan noen eksperter si hva jeg må gjøre? Siden 60 ghz har så kort rekkevidde er ikke samme problem i etasjen under.

 

Ønsker canaldigital satser på fiber hele veien for det er jo utrolig at små ting gjør ting ikke funger.

Greit nok de vil skylde på meg og si det er utenfor dems support området men lurer på om altibox sine dekoder er like ille?  Eller noen som kan for klare meg hvorfor det skjer? For har ingen problemer med verken PC eller laptop. Så hvorfor skulle dekoderen være problemet må ligge hos canaldigital som ikke har tenkt på nettopp det.

 

Men tror både j-- og barfoo mener jeg burde vite såpass.

Men er litt lat på organiseringen av tråden fordi det sparer tid og er ikke så urelevant egentlig. Da det blir å bygge nettverk slik som å bygge pc, alle delene må passe sammen. Ellers finner man ikke hvorfor ting ikke funger. 160 kr i frakt er ikke store pengene men vil helst spare bryet.

 

Men vil de ikke forklare dette er de på samme nivå som meg mener jeg.

Hvorfor skulle man trenge å endre det? Men fremdels har jeg ikke funnet hvordan man når ruteren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen nå har jeg sjekket om det er mulig å slå av 60 ghz båndet på ruteren det er desverre ikke mulig, får kun slått av 2.4 ghz og 5 ghz båndet, så enten må jeg tilbake til den gamle ruteren ellers må jeg slå den av og koble direkte til switch.

 

Men jeg vet ikke andre løsninger? Ha dekoderen på et annet sted eller å skjerme den?

For det er kun kanal 2-3 ingen av disse hjelper. Så heller ikke der får jeg gjort noe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...