Gå til innhold

Hvilken passordhåndterer bruker du?


Anbefalte innlegg

Skal man gidde å betale hundrevis av kroner hvert år for disse appsene?

Ja! Det er bare et spørsmål om tid før et av passordene du bruker «på alt» kommer på avveie, og da kan du si takk og farvel til ditt digitale liv.

 

Neida, nå overdriver jeg. Men jeg kan ikke understreke godt nok hvor dumt det er å bruke ett eller få like passord på alle nettjenester.

 

Selv bruker jeg 1Password, og betaler med glede de hundrelappene i året det koster meg for å være sikker på at passordene og kontoene mine er trygge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal man gidde å betale hundrevis av kroner hvert år for disse appsene?

Ja! Det er bare et spørsmål om tid før et av passordene du bruker «på alt» kommer på avveie, og da kan du si takk og farvel til ditt digitale liv.

 

Neida, nå overdriver jeg. Men jeg kan ikke understreke godt nok hvor dumt det er å bruke ett eller få like passord på alle nettjenester.

 

Selv bruker jeg 1Password, og betaler med glede de hundrelappene i året det koster meg for å være sikker på at passordene og kontoene mine er trygge.

 

Ok, men hvorfor f.eks 1password når mange andre er billigere, samt ser ut til å ha flere funksjoner?

 

Sjekk f.eks her:

http://uk.pcmag.com/password-managers-products/4296/guide/the-best-password-managers-of-2017

Lenke til kommentar

Ok, men hvorfor f.eks 1password når mange andre er billigere, samt ser ut til å ha flere funksjoner?

 

Sjekk f.eks her:

http://uk.pcmag.com/password-managers-products/4296/guide/the-best-password-managers-of-2017

Jeg begynte å bruke 1Password for mange år siden, før de gikk over til en abonnementsløsning. En annen årsak er at 1Password har fungert veldig bra på Macen og iOS-enhetene mine, i tillegg til at det ser bra ut (design er viktig for meg). Du har rett i at andre programmer kanskje er billigere og noen har flere funksjoner, men jeg savner ingenting i 1Password.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker jobbpassordet mitt overalt for det må jeg endre hver 3. måned likevel.

 

Det høres fryktelig dumdristig ut. Bruker du heller en passordhåndterer så vil du ikke behøve å huske andre passord en det ene hovedpassordet. Det er enkelt, sikrere i langt større grad, og du unnlater å motarbeide bedriftens sikkerhetsrutiner.

Selv det å bruke jobbpassordet som hovedpassord vil være bedre enn å gi vekk jobbpassordet til alle som ber om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...