Gå til innhold

– Windows 8 kjører Xbox 360-spill (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Min erfaring med GFWL på PC er at det er søppel fra ende til annen. Fullstendig i veien og ikke nødvendig i det hele tatt (for meg.)

Mulig det har blitt bedre det siste året, men jeg har styrt klar av spill som krever det. Har riktignok gått glipp av noen godbiter, men når jeg allerede har hylla full av spill som ennå ikke er tatt ut av plasten sin så er det ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok dette nok bare er en våt drøm fra den artikkelforfatter som orginalt posta denne artikkelen siden som en hevdet att hvis dette skjer så ville 360 salget stupt for hva hadde poenget vært med å ha en 360 hvis du kan kjøre spillene på en PC?

En konsoll hadde forsatt vært enklere og tatt opp mindre plass. Konsoll spillere er ikke PC spillere. Dessuten er det nok mer positivt for MS å miste litt konsoll salg, men øke spill salget.

Det jeg er redd for hvis dette skjer er at mange spill utviklere ikke lenger vil ta seg bryet med å lage en egen PC versjon av spillene sine.

Lenke til kommentar

Tror nok dette nok bare er en våt drøm fra den artikkelforfatter som orginalt posta denne artikkelen siden som en hevdet att hvis dette skjer så ville 360 salget stupt for hva hadde poenget vært med å ha en 360 hvis du kan kjøre spillene på en PC?

En konsoll hadde forsatt vært enklere og tatt opp mindre plass. Konsoll spillere er ikke PC spillere. Dessuten er det nok mer positivt for MS å miste litt konsoll salg, men øke spill salget.

Det jeg er redd for hvis dette skjer er at mange spill utviklere ikke lenger vil ta seg bryet med å lage en egen PC versjon av spillene sine.

Det er jo først og fremst spill de tjener penger på allikevel.

Lenke til kommentar

Føler at jeg heller blir litt irritert da dette minsker verdien av Xbox 360 konsollen. Hvis det er dette Microsoft kommer til å gjøre hver gang så lar jeg heller være å kjøpe konsollen; Microsoft som taper penger til slutt.

 

Microsoft taper penger når dem har både Xbox og Windows?

360 kontrollen er jo ikke verdt mer enn 1000 kr nå, brukt altså, ny ligger den på 1600 kr. Så at du taper noen hundre lapper på en konsoll må du forvente.

Et OS koster over 1000 lappen det også, med tanke på alt du "mister" ved å kjøpe det til PC isteden for konsoll.

Det er heller ikke utenkelig at ikke alle versjoner av Windows 8 kommer med 360-støtte.

Ser for meg at du må nok betale mer for å få en "Xbox-edition" fremfor "Home edition". Så hvis du må betale opp mot 1300 kr for et OS du kan ha xbox 360 spill på er det virkelig ikke stor forskjell å heller kjøpe konsollen!

 

Nå skal det sies at du må sikkert ha en god pc for å dra spillene, så at mange må gjøre noe er sikkert og det er det ikke alle som gidder, men vi får vente å se!

Lenke til kommentar

Æsj.

Vi har jo allerede Microsoft som prøver seg med et tilbud som skal konkurere mot Steam (GFWL Marketplace), og nå skal dette bli mer og mer integrert inn i operativsystemet? Legg til Microsoft sin manglende evne til å gjøre ting godt for kunder og stive priser liker jeg utviklingen dårlig.

Kommer ikke til å skifte vekk fra Win7 med det første. Ingen grunn til det.

Lenke til kommentar

Føler at jeg heller blir litt irritert da dette minsker verdien av Xbox 360 konsollen. Hvis det er dette Microsoft kommer til å gjøre hver gang så lar jeg heller være å kjøpe konsollen; Microsoft som taper penger til slutt.

 

Microsoft taper penger når dem har både Xbox og Windows?

360 kontrollen er jo ikke verdt mer enn 1000 kr nå, brukt altså, ny ligger den på 1600 kr. Så at du taper noen hundre lapper på en konsoll må du forvente.

Et OS koster over 1000 lappen det også, med tanke på alt du "mister" ved å kjøpe det til PC isteden for konsoll.

Det er heller ikke utenkelig at ikke alle versjoner av Windows 8 kommer med 360-støtte.

Ser for meg at du må nok betale mer for å få en "Xbox-edition" fremfor "Home edition". Så hvis du må betale opp mot 1300 kr for et OS du kan ha xbox 360 spill på er det virkelig ikke stor forskjell å heller kjøpe konsollen!

 

Nå skal det sies at du må sikkert ha en god pc for å dra spillene, så at mange må gjøre noe er sikkert og det er det ikke alle som gidder, men vi får vente å se!

Forvente hva? Tror ikke du forstår deg på grunnleggende økonomi. Hvis Microsoft begynner å tilby alle slags Xbox spill til PC så hva er poenget i å kjøpe Xbox? Ingen kjøper Xbox --> alle kjøper PS3 og Wii. De eneste Xbox spillene som vil være verdt å spille er eksklusivene noe som består av rundt 2-3 nevneverdige spill. Tror du virkelig Microsoft skal tjene penger på dette? Ja, da vet jeg ikke hvilken verden du kommer fra. Ingen som gidder å kjøpe et teit Xbox abonnement for å spille 2-3 spill på PCen når du kan kjøpe deg en PS3 som tilbyr en hel haug med gode titler sammenliknet med Xbox.
Lenke til kommentar

Javel. Poenget med å kjøpe en konsoll kontra PC varier fra behov. En familie kjøper en konsoll fremfor en PC. Det er ikke like lett å spille flerspiller på PC som på Xbox. Så der har du en grunn. Det og gå til innkjøp til en pc som er god nok til dette er vel ikke alltid like økonomisk som å kjøpe en xbox til under 2000 kr.

 

Hva du vil og hva andre vil er vel helt forskjellige. Du er sikkert typen som kun vil ha ekslusivene til PC, men slik er sikkert ikke alle. At de kan tjene penger på det er fult mulig. Nå vet jeg ikke når dette evt. blir mulig, men jeg ser ikke for meg at det skjer før neste generasjon Xbox er ute. Så hva vil du kjøpt? En ny xbox eller fortsette å kjøpe xbox 360 spill som kan brukes på PC?

 

Tror uansett at Microsoft har en plan om hvordan dette skal gjøres. Er rimelig sikker på at de som styrer i MS har en del mer kunnskap og peiling på økonomi enn det du har.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Ikke som jeg vet - og det virker veldig rart om MS skulle tillate dette - men man skal vel aldri si aldri!

 

Hvorfor ikke? Om det bidrar til at det øker spillsalget ser jeg ingenting i veien med det.

 

Uansett er det ikke lenge til operativsystemet har lansering, så det er rart om det ikke er bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...