Gå til innhold

Unroote rootet telefon med cumstom build.


Denjam

Anbefalte innlegg

Hei! Var ikke helt sikker på hvilken kategori dette spørsmålet passet best, men jeg forsøker her, selv om mobilen ikke er skadet per se:

 

For litt siden rootet jeg en SM-G900F ved å flashe et nytt operativsystem. Telefonen fungerer helt fint, og har nå følgende operativsystem:

 

Grunnbåndversjon: G900FXXU1POJ1

Kjerneversjon: 3.4.0-6364590

Build: LRX21T.G900FXXU1POK5

 

Jeg ønsker nå å flashe tilbake stock firmware. Problemet er at jeg har forstått det slik at en rootet telefon kun kan flashes tilbake til samme build-nummer. Stemmer dette? Jeg har original firmware med build G900FXXU1POK5 for hånden, men denne er av nederlandsk opprinnelse. Om mulig hadde jeg heller lastet ned en norsk G900FXX...-versjon dersom dette ikke er et problem, men det er det jeg er usikker på, eventuelt om det er mulig å oppgradere direkte fra rootet 5.0 lollipopp direkte til 6.0 marshmallow.

 

Noen som vet med dette?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt meg bekjent kan du flashe akkurat hvilken versjon du vil over den du har. Men du skal være litt obs på å flashe fra 5 til 6, og fra 6 til 7 (eller 5 til 7), da du kanskje trenger ny firmware for å få det til å fungere. Men hvis du ikke gjør dette, så er der ingen fare. Eneste er at telefonen din ikke vil starte før du har flashet riktig firmware.

Jeg har dog bare erfaring med aosp, og ikke samsung sine rom's. Men jeg har en galaxy 5 selv.

 

Edit.

Jeg hadde bare prøvd. Skal mye til for å stå helt fast er min erfaring. Jeg har flashet roms siden qtek telefonen med Windows Phone på, og aldri klart å bricke en telefon.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...