Gå til innhold

Å ta inn innvandrere for å gjøre opp for lav fertilitet er ikke lurt


Anbefalte innlegg

Jeg mener det er ekstremt dumt å ta inn innvandrere for å gjøre opp for fall i fertiliteten, årsaken er som følger:

 

Innvandring fører til en rekke konsekvenser, særlig når de som kommer har vanskelig for å få seg en jobb. Det har vært ekstremt dyrt for Norge, innvandringen som har vart nå siden ca. 80-tallet. Trolig vil det koste flere oljefond til slutt. Det er klart at dette krever økte skatter. Ikke bare det, men det er naturlig at konkurranse om arbeid fører til mer arbeidsledighet (pga det er folk som får jobb og), kanskje lavere lønninger og (selv om dette som oftest ikke er et problem i Norge). Samtidig vil det skape et større press på sykehus, legekontor osv., noe som øker køen. Det er mange som dør i kø i Norge. En større befolkning, som nesten utelukkende bosetter seg i boer, vil også skape høyere boligpriser. Det vil legge press på skolesektoren og gjør at færre kan få seg en utdanning. 

 

Det er klart det at økonomi har en påvirkning på fertilitet, særlig blant menn. Når boliger blir dyrere, folk får lavere lønn, må betale høyere skatter, får mindre utdanning, flere blir arbeidsledige osv. Så vil dermed fertiliteten bli lavere enn hva den ville vært ellers.

 

Ja, det er sannsynlig at selve botemiddelet for lav fertilitet, reduserer fertiliteten samtidig. Særlig blant den norske befolkningen. Kanskje man egentlig kan se på fallende befolkning som noe som øker fertiliteten av seg selv. Siden det virker fordelende på ressurser.

 

Hva tenker du om det staten driver med? Er du enig med at innvandring er nødvendig for å bote for lav fertilitet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Grunnen til at vi får mindre barn er enkelt og greit: feminisme og hvordan det tråkker på det å være mor. Samt. at barn av de som ble født i etterkrigstiden er generelt sett fokusert på seg selv og tenker ikke så stort på fremtiden for andre enn seg selv som individer.

 

 Kvinner og menn konkurrerer mot hverandre, og menn må gi opp arbeidsplasser osv for "mangfold" - samme greien med minoriteter. Strengt talt trenger ikke alle kvinner å jobbe (heller ikke alle menn) - men slik som ting er satt opp nå får sannsynligvis ikke nordmenn og hvite europeere mange barn. 

 

 I tillegg hvis man lever i et land hvor fremtiden ikke føles helt sikker, og som at man vil bli erstattet av Ahmed og Abdul fra Afrika/midtøsten så lurer man på hva slags verden man sender et barn inn i.

 

 Folk får flere barn når fremtiden føles sikker, og man føler seg trygg i lokalsamfunnet. Påtvunget integrering (multikulturalisme) og feminisme er en kilde til konflikt og stress mellom folkegrupper, men også mellom kjønnene. 

 

 Legg på at folk har mindre og mindre nasjonalisme pga hvis Abderahman kan spasere inn og få asyl og nå skal vi alle late som han er like norsk som oss selv - da begynner man å stille spørsmål med hva "norsk" en gang betyr lengre, om det bare er noe på et papir. 

 

 Oppsummert: Menn og kvinner konkurrerer mot hverandre i arbeidsmarkedet, kvinner vil ha mer "likestilling", menn føler seg presset, kvinner (flere enn menn) vil ha mer ikke-vestlig innvandring, konflikt mellom flere kulturer.

 

 I bunn og grunn føler mange seg rotløse og ikke sett. Samtidig som det er 100% opplagt at ikke-vestlige innvandrere begår mer kriminalitet enn norske skal vi liksom ignorere dette også, det er så mange helt opplagte ting som vi alle skal late som at ikke er der... Dette problemet er aktuelt over hele Europa og det fører ikke til noe bra.

 

 + Nordmenn tvinges til å betale for alt dette via skatt, hele visjonen bak det er basert på usannhet - at vi alle er helt like, at det er en god ide å INSISTERE på integrering og blanding av kulturer, at det finnes ingen grenser for hvor langt feminismen skal gå (den har gått mer enn langt nok og burde helst bli jekket ned). 

 

 Å ha barn i Norge vil bety at sannsynligvis vil dine barn eventuelt måtte delta i å forsørge alle disse innvandrerne og en visjon som er helt fucket.

 

 Det er nesten som om staten bruker den lave fertiliteten (som de har vært svært involvert i å skape!) til å ta inn flere og flere innvandrere. [ikke-vestlige] Innvandrere stemmer jo selvfølgelig på AP og partier på venstresiden - så det er også en metode å ta til seg mer politisk makt. 

Endret av Michel Pepe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Gå i helt motsatt retning enn den vi tar nå.

 

Lage flere barn og få satt en stopper for innvandring, da spesielt fra Afrika, Asia og Midt-Østen.

 

 

Det er kollektivist-fantasi, ikke en løsning.

 

Og hva skal hindre det fra å bli en løsning ?

 

Om hvite ikke skal bli en minoritet i sine egne land må noen grep tas.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hva er det som skal hindre det fra å bli en løsning ?

 

Fortell meg heller hvordan du skal insentivere mer barnefødsel.

 

 

Om hvite ikke skal bli en minoritet i sine egne land må noen grep tas.

 

Spiller hudfarge noen rolle da?

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva skal hindre det fra å bli en løsning ?

 

 

At folk flest er blitt så godt vant med - i hvert fall relativ - frihet og ikke vil leve under absolutt tvang, og synes de får nok barn som det er, og at innvandrere flest er ålreite nok. 

 

Om hvite ikke skal bli en minoritet i sine egne land må noen grep tas.

 

 

Hvorfor skal vi på død og liv ikke bli en minoritet? Går noe vesentlig tapt med den bleke hudfargen?

 

Hvem skal ta disse grepene, og hvem skal gi dem mandat til det?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Høyere sysselsetting er ikke en god statistikk i seg selv med mindre den er veldig detaljert. En regjering kan skape bullshit-jobber, de er sysselsatt. Arbeidsledighet... Mange flere studerer og tar utdanning i fag som er absolutte tullefag, sosiologi, flerkulturelle relasjoner etc - på papiret er de ikke arbeidsledige men det er masse masse ting som egentlig ikke trengs.

 

 I bunn og grunn er det ikke rocket science at en ikke-vestlig innvandrer som kommer inn med sin familie og pumper ut 5 barn ikke resulterer i overskudd for den norske stat eller det norske folk. Det er heller ikke en gåte at ikke-vestlige innvandrere statistisk sett begår MER kriminalitet enn norske.

Endret av Dysfunctional
Propaganda-video som ikke hadde noe med trådens emne å gjøre er fjernet av administrator
Lenke til kommentar

Men seriøst, skal ikke roboter overta mye av vårt arbeidet? Ergo, mindre behov for folk.

 

Her er det åpenbart konkurrerende og kolliderende bekymringer for tiden, ja. 

 

Eller pålagt formering (som gjerne kan gjelde høyt utdannede, slik at OleNord slår to fluer i en smekk). Noen som melder seg frivillig?

 

Jarmo og jeg stiller om nødvendig vår rest-formeringsevne til rådighet, skulle det bli nødvendig.  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jarmo og jeg stiller om nødvendig vår rest-formeringsevne til rådighet, skulle det bli nødvendig.  :wee:

 

 

Ja alle må ta tak. Kanskje vi kan fostre opp noen fremtidige administratorer også. Hører at damene digger folk med autoritet, som er grunnen til at jeg alltid åpner med at jeg er moderator, og som igjen er grunnen til at jeg er barnløs.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at vi ikke skal ha både høy innvandring og høy fertilitet, og at det evt. er et valg mellom de. Men jeg ser også til automatisering og roboter som noe som kan bli langt mer tungtveiende om 25-26 år, dvs. hvor lang tid det kan ta å få noe igjen for barna som påbegynnes i dag.

 

Og hvis det skulle være dagens arbeidsledige 25-åringer som vi skal kreve barn av, så må vi først skaffe dem langsiktige jobber, ellers så går regnestykket i minus umiddelbart.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at vi ikke skal ha både høy innvandring og høy fertilitet, og at det evt. er et valg mellom de. Men jeg ser også til automatisering og roboter som noe som kan bli langt mer tungtveiende om 25-26 år, dvs. hvor lang tid det kan ta å få noe igjen for barna som påbegynnes i dag.

 

Og hvis det skulle være dagens arbeidsledige 25-åringer som vi skal kreve barn av, så må vi først skaffe dem langsiktige jobber, ellers så går regnestykket i minus umiddelbart.

 

Det kan være en reddende engel for vår kommende eldrebølge, men det mangler litt bakkekontakt, så jeg vil ikke bruke det som en reell fremtidsplan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...