Gå til innhold

Terror i Manchester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen er sjokkerte. Da jeg så nyheten tenkte jeg bare at dette er den nye realiteten vi må forholde oss til. Hvor lenge må historien fortsette før vi lærer av den? Hvor lenge kan vi fortsette å være snille og ta imot innvandrere, og få voldtekt og terrorisme som takk før vi innser hva som er i ferd meg å skje?

 

Og hvorfor blir vi triste og ikke provoserte? Dette er ikke en ulykke, dette er terrorisme og hat.

Endret av Pliscin
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Irriterer livskiten ut av meg alt dette pjattet om at man skal svare med kjærlighet.

NEI. Tiden er inne for fornuftige tiltak, inkludert å kritisere Islam.

 

Veldig få mener man ikke skal kunne kritisere islam, det er dog ikke ensbetydene med at man mener det rælet om kommer fra enkelte her inne er fornuftig.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Irriterer livskiten ut av meg alt dette pjattet om at man skal svare med kjærlighet.

NEI. Tiden er inne for fornuftige tiltak, inkludert å kritisere Islam.

Veldig få mener man ikke skal kunne kritisere islam, det er dog ikke ensbetydene med at man mener det rælet om kommer fra enkelte her inne er fornuftig.

 

AtW

At det kommer mye Ræl her inne har du helt rett i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Irriterer livskiten ut av meg alt dette pjattet om at man skal svare med kjærlighet.

NEI. Tiden er inne for fornuftige tiltak, inkludert å kritisere Islam.

- Roper etter fornuftige tiltak

- Nevner ingen fornuftige tiltak - annet enn et tiltak som allerede er der.

 

Ikke jeg som postet originalt, men jeg har forslag til tiltak:

  • Vurdere å melde seg ut av EØS og innføre strengere grensekontroll, for å beskytte seg mot terrorister som allerede er i Europa. Forhåpentligvis vil det avverge og avksrekke terroristene slik at de ikke tar risikoen på å bli tatt ved å forflytte seg, og heller velger å slå til i landet de er(Frankrike,Tyskland, England, Sverige).
  • Stoppe all ikke-vestlig innvandring, og slutte å gi opphold til flyktninger, inkludert familie gjenforening. (Asyl gjennom FN kan fortsatt evt vurderes å opprettholdes).
  • Dersom man opprettholder asyl gjennom FN / Kvoteflyktninger, kan forslaget fra Senterpartiet brukes, nemlig tvungen bosettelse, for å sikre at innvandrere integreres godt og spres utover landet, istedenfor å lage ghettoer. Tvangsbosetting i Finnmark, Valdres, Hedmark osv.
  • Bevæpning av politi
  • Tillatelse til økt overvåkning
  • Ikke redusere bevilgnigner til innvandring, til tross for at innvandringen minsker - men isteden rute disse pengene over til norskkurs og integrering for de få vi tar imot
  • Ta initiativ til et felles europeisk grenseforsvar, hvor land som Ungarn blir rollemodeller istedenfor "slemminger" / "rasister".
Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Problemet ligger hovedsakelig i at noen roper høyt og putter alle under samme kam fordi de er skremt og er langt ifra glup nok til å forstå at de har blitt lurt.

 

Andre er "glupe" nok til å rope høyt og føre sin rasistiske / antireligiøse / fyll inn det som passer agenda videre og benytte seg av frykten slike attentater utgjør utover populasjonen og tror markant at de kommer til å vinne på det.

 

I mellomtiden står de religiøse ekstremistene som utførte angrepet og gnir seg i hendene fordi de har oppnådd flere av målene sine :

 

1 : De har spredd frykt og vist hvor "farlige" de er.

2 : De har skremt samfunnet til å kanskje ikke tørre reagere i forhold til hva de holder på i de landene de opererer i og kan dermed kunne gradvis tilegne seg mer makt over tid.

3 : De får sendt mange av de kritiske religiøse og som hadde flyktet fra landene de holder på i tilbake og kan dermed skremme livet enda mer av de som både bor og de som kom tilbake hvis de ikke følger "lovene" deres. Ikke uvanlig at Taliban / AL-Qaida - ISIS - IRAN Henretter de som kommer tilbake etter å ha flyktet fra landet og fått avslag. 

4 : De kan forfølge andre religioner / ikke troende og vise enda mer makt.

 

Så med andre ord, helt avhengig av hvordan vi velger å reagere på slike hendelser i Europeiske land kan dette føre til at vi gir dem enda mer makt, min personlige mening er at dette er selvsagt trist og helt for jævlig, men vi bør ikke la oss skremme og vi bør slå ned hardt på de som står bak og landene som organiserer slik krigføring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen som vinner.

Vi styres nå av dem som er katatonisk fastfrosset i frykt for å tråkke muslimer på tærne (siden de er brune). Når strikken ryker vil vi bli styrt av mennesker som mener at litt facisme må man tåle, og når vi først er i gang å rydder blandt enkelte grupper så kan man like godt rydde litt blandt andre grupper.

Lenke til kommentar
  • Stoppe all ikke-vestlig innvandring, og slutte å gi opphold til flyktninger, inkludert familie gjenforening. (Asyl gjennom FN kan fortsatt evt vurderes å opprettholdes).

 

Såvidt jeg har skjønt så er det flere terrorister som går under vestlig innvandring, da de allerede bor og tilhører et vestlig land. Er en del som er 1. til 3. gen innvandrer som er enig med verdiene til terroristene. De får du ikke stoppet der.

Lenke til kommentar

-Full stans i immigrasjon ifra muslimske land.

-Vetting av de som har kommet.

-Forbud mot religiøs indoktrinasjon.

-Nedleggelse av moskeer som preker i strid med loven.

 

 

Forbud mot oppfrodring til vold finnes allerede, blandt annet i Norge, men benyttes ikke mot islamske hatytringer.

Endret av misanthrope
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

  • Stoppe all ikke-vestlig innvandring, og slutte å gi opphold til flyktninger, inkludert familie gjenforening. (Asyl gjennom FN kan fortsatt evt vurderes å opprettholdes).

 

Såvidt jeg har skjønt så er det flere terrorister som går under vestlig innvandring, da de allerede bor og tilhører et vestlig land. Er en del som er 1. til 3. gen innvandrer som er enig med verdiene til terroristene. De får du ikke stoppet der.

 

Det stemmer. Men man får stoppet dem delevis gjennom økt grensekontroll og oppsigelse av EØS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke jeg som postet originalt, men jeg har forslag til tiltak:

  • Vurdere å melde seg ut av EØS og innføre strengere grensekontroll, for å beskytte seg mot terrorister som allerede er i Europa. Forhåpentligvis vil det avverge og avksrekke terroristene slik at de ikke tar risikoen på å bli tatt ved å forflytte seg, og heller velger å slå til i landet de er(Frankrike,Tyskland, England, Sverige).
  • Stoppe all ikke-vestlig innvandring, og slutte å gi opphold til flyktninger, inkludert familie gjenforening. (Asyl gjennom FN kan fortsatt evt vurderes å opprettholdes).
  • Dersom man opprettholder asyl gjennom FN / Kvoteflyktninger, kan forslaget fra Senterpartiet brukes, nemlig tvungen bosettelse, for å sikre at innvandrere integreres godt og spres utover landet, istedenfor å lage ghettoer. Tvangsbosetting i Finnmark, Valdres, Hedmark osv.
  • Bevæpning av politi
  • Tillatelse til økt overvåkning
  • Ikke redusere bevilgnigner til innvandring, til tross for at innvandringen minsker - men isteden rute disse pengene over til norskkurs og integrering for de få vi tar imot
  • Ta initiativ til et felles europeisk grenseforsvar, hvor land som Ungarn blir rollemodeller istedenfor "slemminger" / "rasister".

 

 

Når ein skal vurdere tiltak så er det aller viktigaste å finne ut kva det er ein vil forhindre.

Fleire av punkta her vil ikkje hindre terror, det vil kun opprettholde terroristanes muligheit til å beskylde Norge og Europa for islamofobi og liknande.

Tiltaka vil heller ikkje ha nokon som helst innvirkning på radikaliserte Europearar. Men det er klart at dersom problemet er at det er flyktningar og innvandrarar som utfører terroraksjonar (og ikkje tilreisande terroristar) så kan det ha ein effekt å stenge grensene for lovlig innvandring. Men dette vil ikkje stoppe trente terroristar som kan smugle seg sjølv inn i landet like lett som dei smuglar våpen og sprengstoff inn i landet.

 

Det er uansett ikkje lett å finne gode tiltak som virker, men det er viktig at ein er bevist på kva som er problemet og korleis dette best skal bekjempast.

 

Som samfunn vil vi også måtte stå ovanfor valget mellom å velge effektive terrorhindrande tiltak slik som overvåkning og sikkerheitssjekkar på den eine sida, og ønsket om å leve fritt og utan unødig forstyrrelsar av dagleglivet på den andre sida.

 

Det vil være ein smal sak å sette opp sikkerheitskontroll av samme type som på flyplassar ved alle offentleg tilgjengelige stadar slik som t-banestasjonar, arenaer, skular og torg. Men dette koste oss mykje både økonomisk gjennom å måtte ansette tusenvis av vaktpersonell og det vil koste oss bevegelsesfriheita ved at ein overalt må stå i kø for å gjennomgå sikkerheitskontrollar.

Lenke til kommentar

Så med andre ord, helt avhengig av hvordan vi velger å reagere på slike hendelser i Europeiske land kan dette føre til at vi gir dem enda mer makt, min personlige mening er at dette er selvsagt trist og helt for jævlig, men vi bør ikke la oss skremme og vi bør slå ned hardt på de som står bak og landene som organiserer slik krigføring.

 

 

Poenget er at vi IKKE reagerer på rotårsaken, og rotårsaken er religion. Europa har vært i krig med Islam i 1400 år.

 

Hvis du ikke er bekymret for Islam så har du ikke fulgt med i timen.

 

 

 

post-388664-0-73777400-1495536754_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...