Gå til innhold

Hvor er det blitt av alle 9/11 konspirasjonstenkerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn for ordens skyld, usa var på månen i 69.   jeg håper kineserne som er litt gira på månetur om dagen drar til samme plass som apollo 11 slik at vi får lagt ballen død en gang for alle. Det hjalp jo ikke at nasa kom med nye bilder fra månen nå i høst , for nasa er selvsagt inhabile i følge konspirasjonsfolket.

Hjelper nødvendigvis ikke, alt kan forfalskes vet du.

En del av de litt overkant alternative tror jo at jorden er flat, satelitter eksisterer ikke, sola er en "liten" ball, månen og stjernene er projisert på himmelen(som forresten er av vann), alle satelittbilder forfalsket, alle flyturer og båtturer er tilpasset slik at jorden skal oppfattes flat både når man kjører og via flight-tracker.

 

Kina er også inhabile om de gjør det, for da støtter de NASA sin forfalskning. Alternativt har NASA vært der senere og plassert det ut, eller så er begge turene forfalsket.

Konspirasjonslogikk, herlig sak :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

jeg velger å tro på forklaringen om at det brannhemmende matrialet på stålsøylene sviktet og ble svekket av varmen fra flere tusen liter drivstoff i full fyr.

 

Det handler ikke bare om hvor mye brennbart materiale det var. Varmeutviklingen har også mye å si, tennvæske brenner med en lavere temperatur enn for eksempel magnesium ;) Hadde det vært en million liter flydrivstoff så hadde det fortsatt ikke blitt varmere. Da står vi igjen med hvor mye varme søylene trenger for å gi etter.

 

Så står vi igjen problemet med problemet med søylene som ikke ble utsatt for varme. Disse hadde tatt imot toppen av bygningen og fått den til å tippe over, uansett vekt så hadde ikke resten av tårnet falt sammen perfekt loddrett.

 

Disse tårnene er noen av de sterkeste som har blitt bygget og den strukturelle styrken på tårnene var overkill deluxe som igjen skaper tvil om diverse ting. Selv om man antar at fakta som er feil stemmer så vil det ikke forklare videre fakta rundt kollapsen. Dette har blitt skrevet om og og laget rapporter om av ganske mange ingeniører som har jobbet uavhengig av hverandre og som ikke har noe som helst å vinne på å skape tvil rundt hendelsen.

 

At myndighetene var involvert er en helt annen sak, men for å få til kollapsen på den måten det skjedde så er man nødt til å plassere veldig mange strategiske ladninger med f.eks. thermite for å smelte/ dele stålbjelkene som ellers ville tatt imot toppen. Dette er da en stor jobb og tidkrevende. Terroristene måtte hatt tilgang til bygget, hatt muligheten til å få inn store mengder materiale og adgang og mulighet til å montere dette. I tillegg så måtte de hatt ekspertise med å få bygg til å falle perfekt loddrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har blitt skrevet om og og laget rapporter om av ganske mange ingeniører som har jobbet uavhengig av hverandre og som ikke har noe som helst å vinne på å skape tvil rundt hendelsen.

Tusenvis har også sett opp på himmelen og konkludert med at det som er bak flyene er chemtrails, helt uavhengig av hverandre og uten å ha noe å vinne :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja ignorer alle de andre lenkene. That's the spirit!

Ingen av James Altucher sine punkter er snakk om at amerikanerne faktisk dreper sine egne. Operasjon Northwoods ble avvist av president Kennedy. én person ble drept (av det man trodde var ufarlig) i den saken IFLS omtaler. Den siste kilden er altså en gjeng nazister.

 

Tulling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Yes! Glem hva som skjedde i feks san fransisco, hvor de amerikanske myndighetene har innrømmet å forgifte dine egne innbyggere. Glem at de under krigen med Japan tok Amerikanske borgere som hadde japansk opphav og satte dem i sine versjoner av konsentrasjonsleire. Så er det plutselig far fetched at den samme regjeringen dreper 3000 av sine innbyggere for å starte en krig.

 

 

Jeg er ikke interessert i å beskytte en post som ble lagd kl 4 på natta. Har du noe interessant å si derimot så kom gjerne med det. Flisespikkeri vil ikke bli svart lenger.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i å beskytte en post som ble lagd kl 4 på natta. Har du noe interessant å si derimot så kom gjerne med det. Flisespikkeri vil ikke bli svart lenger.

Hvilke klokkeslett er du tilregnelig med kildehenvisninger? Så det slipper å bli en gjettekonkurranse, mener jeg.

 

 

Yes! Glem hva som skjedde i feks san fransisco, hvor de amerikanske myndighetene har innrømmet å forgifte dine egne innbyggere. Glem at de under krigen med Japan tok Amerikanske borgere som hadde japansk opphav og satte dem i sine versjoner av konsentrasjonsleire. Så er det plutselig far fetched at den samme regjeringen dreper 3000 av sine innbyggere for å starte en krig.

 

Omtrent like far fetched som at myndighetene faket flystyrten i Shanksville, samtidig som at flyet ble skutt ned.

Eller at Silverstein og Cheney begikk tidenes megablemme og avga full tilståelse i en "fornakkelse" for åpent kamera.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har de gitt opp? Kom de endelig til fornuft? Er jo blitt mistenkelig stille fra de.

 

De har jo blitt systematisk forfulgt av Amerikanske myndigheter, mobbet av slaver med lav intelligens og fremstilt og forfulgt av massemedia. Dessuten ble de jo aldri hørt, og grundig ignorert. Selv alle de gode poengene ble ignorert.

 

Så de ga nok opp til slutt.

 

Ser man på verden idag og hva som har skjedd etter 9/11 er jo tematikken mer aktuell enn noen gang. Det var jo faktisk hendelsen som ga "legimitet" og folkelig "støtte" til alle globale overgrepene USA driver med og har drevet med siden 2001.

 

2001 ga rett og slett hjemmel til å bryte internasjonal lov etter eget ønske. I dag er det stort sett bare terrorisme som nevnes i media hele tiden, og annen skremselspropaganda, selv om terrorisme er et av verdens MINSTE samfunnsproblem.

Endret av zeebra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja ignorer alle de andre lenkene. That's the spirit!

 

Han kan ikke for det. Han er programmert til å handle slik. Det er slike tenkere som er SIKRE på at 9/11 IKKE var en innsidejobb..

De lufter ikke engang muligheten i sin egen hjerne.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja ignorer alle de andre lenkene. That's the spirit!

 

 

Han kan ikke for det. Han er programmert til å handle slik. Det er slike tenkere som er SIKRE på at 9/11 IKKE var en innsidejobb..

 

De lufter ikke engang muligheten i sin egen hjerne.

"Alle som har en annen mening enn meg er programmert og hjernevasket" er en fin holdning må jeg si :)

Desverre alt for vanlig blandt konspirasjonsfolket...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ja ignorer alle de andre lenkene. That's the spirit!

 

Han kan ikke for det. Han er programmert til å handle slik. Det er slike tenkere som er SIKRE på at 9/11 IKKE var en innsidejobb..

 

De lufter ikke engang muligheten i sin egen hjerne.

"Alle som har en annen mening enn meg er programmert og hjernevasket" er en fin holdning må jeg si :)

Desverre alt for vanlig blandt konspirasjonsfolket...

 

 

Det har jeg aldri sagt. Men folk som underbygger sitt syn ved å ignorere andre synpunkt derimot...

 

Jeg nevnte vel heller ikke ordet hjernevasket. Dessuten har jeg heller aldri sagt jeg tror 9/11 var en konspirasjon.

 

 

Ps. Det du påstår, er ikke det litt det samme som å påstå at folk som har andre synspunkter/vurdering enn den offisielle/din egen er konspirasjonsteoretikere?

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Konspirasjonsteori, forklaringsmodell som går ut på at myndighetene og/eller andre mektige grupper i hemmelighet sammensverger seg for å fremme sin egen, skjulte agenda."

Så, strengt tatt, ja, ut fra definisjonen av hva en konspirasjonsteori er vil jeg påstå at de som tror noe annet enn den offisielle historien i dette tilfelle, uavhengig av hva det er, er konspirasjonsteoretikere da de faller under den definisjonen.

 

Men du har kanskje en egen definisjon på hva en konspirasjonsteori er?

 

 

Du sa ikke ordet hjernevasket nei, det gjorde jeg.

Verken jeg eller du sa hva du trodde på heller. Jeg sa heller ikke at du trodde 911 var en konspirasjon. Jeg har faktisk bare snakket om holdning.

 

Ps. Det du påstår, er ikke det litt det samme som å påstå at folk som har andre synspunkter/vurdering enn den offisielle/din egen er konspirasjonsteoretikere?

Hva har jeg påstått og hvor? Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Atilla, jeg har egentlig ingen formening om hva konspirasjonsteori er. Jeg bare vet at ordet til de grader misbrukes idag. F.eks drev jeg å snakket om datasikkerhet og internettvarsomhet med noen på nett en dag, og da var det fort noen tullinger som begynte å snakket om tinnfoliehatt.

 

Jeg vil ikke si at din forklaring om hva konspirasjonsteori er samsvarer med mitt intrykk om hva konspirasjonsteori er. Å konspirere er jo å gå samme om noe som er galt.

Konspirasjonsteorier handler vel om at folk går sammen i hemmelighet for å gjøre noe galt, som så er jo 9/11 insidejobben en konspirasjonsteori og et godt eksempel.

 

 

At man ikke velger å tro på påstander politikere kommer med på tv er ikke konspirasjonteori, det er bare å ikke stole på folk som beviselig lyger, manipulerer og slike ting hele tiden. Jeg vil si det er rimelig fornuftig.

 

Det motsatte blir vel å ukritisk tro på alt noen sier, noe som er en forutsetning/mål for hjernevasking.

 

 

Jeg tror nesten jeg må sjekke på nett nå hva konspirasjonsteori egentlig er definert som.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...