Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jakten på gjærningsmennene pågår fortsatt, og inntil de faktisk evt. blir tatt & identitet klarlagt, bør man kanskje være forsiktig med å slå i bordet med hvem som er "skyldig" ?

 

At noen har ropt Allu Akbar" er ikke et "bevis" i seg sjøl. Det er ikke mange månedene siden lederen for Swedish Defence League, høyreekstremisten Kamil Ryba, ble tatt etter gjentatte trusler mot avisene Expressen og Gøteborgsposten, bl.a. plasserte han det man oppfattet som en bombe ved avislokalene. Inneholdt bl.a. en kniv og et eksemplar av Koranen, åpenbart for å vinkle det mot muslimer.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18493220.ab

 

Mange var altfor raske etter 22. Juli som vi husker, så inntil fakta foreligger er ingenting sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv.

 

Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det?

 

 

Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok.

 

 

Du hadde altså ikke noe fakta å komme med? Med andre ord er det bare fraser av tomt svada som du gjentar og gjentar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke lett å diskutere med folk som velger å ikke se at samfunnet blir mer og mer tilpasset islam i frykt av å bli kalt intolerante og rasister.

 

Ikke noe norsk fenomen, det skjer i hele europa.

 

Pat Condell har en flott video nå nylig som tar for seg noen problemer med muslimer og integrering/arbeid. (han blir daglig kalt rasist og får ofte drapstrusler for videoene sine forresten)

Endret av Apox
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er den verste religionen som finnes!

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Håper terroristene blir funnet å drept.

Helt enig.

 

ALLE aviser burde svare med å ha karikatur av mohammed på forsiden.

Ja! Alle som stemmer for å aktivt gå inn for å fornærme 1,8 milliarder medmennesker på grunn av handlingene til et forsvinnende mindretall, rekk opp hånda!

 

Eller er det kanskje mulig å fordømme handlingene til enkelt individene som står bak disse barbariske handlingene?

 

Skjønt, om du føler så sterkt for det, så kan du jo bytte profilbilde på facebook kontoen din? Begynne hjemme liksom.

 

Kjenner jeg virkelig blir provosert!

I like måte.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Vi aksepterer hijab på offentlige kontor. Vi har tilpasset mat i fengsler, på sykehus osv. Enkelte skoler og barnehager tilpasser undervisningen, til og med gymtimen der jenter og gutter har blitt skilt. Det er sikkert mye mer, det er hva vi kaller islamiseringen.

Det har aldri vært forbudt å gå med lue, skaut, turban eller hijab i Norge. Ulike former for hodeplagg har vært brukt her i landet siden tidenes morgen. Skal vi legge oss på Iransk nivå og diktere hvordan folk skal gå kledt?

 

Det har aldri vært god folkeskikk å tvinge folk i Norge til å spise mat de av overbevisningsgrunner ikke vil spise. Du dytter ikke svineribbe i kjeften på en jøde, du heller ikke sprit ned i halsen på en avholdsmann, du tvinger ikke en vegetarianer til å spise biff.

 

At noen skoler har kommet i skade for å segregere ungen i gymmen vil jeg heller skrive på kontoen for lettvinthet og valg av det som syntes som en enkel løsning, men det er ikke noe som gjelder norsk skolevesen generelt.

 

Det høres ikke ut som om du vil "bevare det norske" - tvert i mot, du argumenterer for et mer ensrettet, intolerant samfunn. (Lykke til i Venstre.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv.

 

Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det?

 

 

Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok.

 

 

Du hadde altså ikke noe fakta å komme med? Med andre ord er det bare fraser av tomt svada som du gjentar og gjentar.

 

Fakta er hva jeg skriver. Det er bare at du i din naive verden ikke ser og forstår. Det er ikke noe nytt. Du vil en dag våkne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi aksepterer hijab på offentlige kontor. Vi har tilpasset mat i fengsler, på sykehus osv. Enkelte skoler og barnehager tilpasser undervisningen, til og med gymtimen der jenter og gutter har blitt skilt. Det er sikkert mye mer, det er hva vi kaller islamiseringen.

Det har aldri vært forbudt å gå med lue, skaut, turban eller hijab i Norge. Ulike former for hodeplagg har vært brukt her i landet siden tidenes morgen. Skal vi legge oss på Iransk nivå og diktere hvordan folk skal gå kledt?

 

Det har aldri vært god folkeskikk å tvinge folk i Norge til å spise mat de av overbevisningsgrunner ikke vil spise. Du dytter ikke svineribbe i kjeften på en jøde, du heller ikke sprit ned i halsen på en avholdsmann, du tvinger ikke en vegetarianer til å spise biff.

 

At noen skoler har kommet i skade for å segregere ungen i gymmen vil jeg heller skrive på kontoen for lettvinthet og valg av det som syntes som en enkel løsning, men det er ikke noe som gjelder norsk skolevesen generelt.

 

Det høres ikke ut som om du vil "bevare det norske" - tvert i mot, du argumenterer for et mer ensrettet, intolerant samfunn. (Lykke til i Venstre.)

 

Fullstendig klar over det. Men nå er det på tide å endre dette. Vi må se på islam som en fiende vi ønsker og bli kvitt her i samfunnet. Tenker her på den ekstreme politiske islam.

Lenke til kommentar

Så den uklippa videoen på liveleak der de regelrett henretter en politimann som ber om nåde. Fy faan for noen svin, må de og hele den jævla religionen deres dra til helvette.

 

Håper franskmenn våkner etter dette. Men har mine tvil, de første rapporter jeg hører fra venstrevridde der nede er at tegnerne fikk som fortjent. Galskap satt i system.

 

 

Det som er synd er at det er bare du og noen få andre som ser den videoen. Norske medier viser

langt-fra-bilder med advarsel om "sterke bilder", noe som gjør at befolkningen er uvitende om hva vold egentlig er. Den videoen du refererer til er noe flere voksne burde se.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det høres ikke ut som om du vil "bevare det norske" - tvert i mot, du argumenterer for et mer ensrettet, intolerant samfunn. (Lykke til i Venstre.)

 

Takk for det. Ja jeg ønsker og stramme kraftig inn på vår toleranse ovenfor rasisme og andre barbariske ideologier. Mange er i mot det i Norge, men mange er for. Problemet er at man i debatten blir kneblet av venstreorienterte pøbler som på sikt vil ødelegge Norge. Vi må ta et oppgjør mot den radikale delen av islam. Jeg tror løsningen er å gjøre det mest mulig vanskelig og praktisere sin ideologi i det offentlige. Hva folk gjør privat, har ingen noe med.

Lenke til kommentar

 

 

Vi aksepterer hijab på offentlige kontor. Vi har tilpasset mat i fengsler, på sykehus osv. Enkelte skoler og barnehager tilpasser undervisningen, til og med gymtimen der jenter og gutter har blitt skilt. Det er sikkert mye mer, det er hva vi kaller islamiseringen.

Det har aldri vært forbudt å gå med lue, skaut, turban eller hijab i Norge. Ulike former for hodeplagg har vært brukt her i landet siden tidenes morgen. Skal vi legge oss på Iransk nivå og diktere hvordan folk skal gå kledt?

 

Det har aldri vært god folkeskikk å tvinge folk i Norge til å spise mat de av overbevisningsgrunner ikke vil spise. Du dytter ikke svineribbe i kjeften på en jøde, du heller ikke sprit ned i halsen på en avholdsmann, du tvinger ikke en vegetarianer til å spise biff.

[...]

 

Fullstendig klar over det. Men nå er det på tide å endre dette. Vi må se på islam som en fiende vi ønsker og bli kvitt her i samfunnet. Tenker her på den ekstreme politiske islam.

 

Seriøst? Skal vi bli drittsekker mot hverandre fordi vi er så redde for terroristene? OK, kanskje ikke akkurat det du mente, men "islam" og "ekstreme politiske islam" høres det ikke ut som du har særlig peiling.

Endret av Feynman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke lett å diskutere med folk som velger å ikke se at samfunnet blir mer og mer tilpasset islam i frykt av å bli kalt intolerante og rasister.

 

Nå er det dem som støtter rasisme og den barbariske ideologien islam. Ikke vi. Så stå oppreist, for fakta vil en gang komme for en dag. Den dagen det smeller her i Norge og det er utført av islamister. Da håper jeg de stilles til rette for sitt syn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

 

 

Kristendommen er da likevel litt annerledes enn islam: kristendom startet vel som en rimelig fredelig sekt eller noe, helt til den ble kuppet av den romerske keiseren, som ville bruke kristendommet politisk for å binde sammen riket. Frontfiguren var en som gikk rundt og leget de syke. Mens islam var et slags våpen som denne generalen muhammed brukte til å få folk til å krige på sin side? (korriger gjerne mine feil om det er noen)

 

Og hvor mange terrorangrep har de kristne drevet med i det siste?

 

Hvis disse terroristene faktisk blir bevist muslimer, så kan en med trygghet si at islam og dens absolutte respekt for muhammed er årsaken til hendelsen. Breivik gjorde ingenting pga. kristendom, hvis det er ham du tenker på.

 

Å si at det er kvalmt å bruke slike tragedier politisk er jeg ikke enig i, så klart de som ser på islam som en trussel vil bruke de tilgjengelige bevis til å begrunne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det har aldri vært god folkeskikk å tvinge folk i Norge til å spise mat de av overbevisningsgrunner ikke vil spise. Du dytter ikke svineribbe i kjeften på en jøde, du heller ikke sprit ned i halsen på en avholdsmann, du tvinger ikke en vegetarianer til å spise biff.

[...]

Fullstendig klar over det. Men nå er det på tide å endre dette. Vi må se på islam som en fiende vi ønsker og bli kvitt her i samfunnet. Tenker her på den ekstreme politiske islam.

 

Seriøst? Skal vi bli drittsekker mot hverandre fordi vi er så redde for terroristene? OK, kanskje ikke akkurat det du mente, men "islam" og "ekstreme politiske islam" høres det ikke ut som du har særlig peiling.

 

Nå ser jeg du støtter de som ikke har peiling. Så derfor blir diskusjon tull med deg. Vi for se hvem av oss som har peiling eller ikke. Jeg og mange advarte mot islam for 25 år siden, vi beskrev det samfunn vi ser i dag med de problemer. Da kastet pøblene egg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi må se på islam som en fiende vi ønsker og bli kvitt her i samfunnet. Tenker her på den ekstreme politiske islam.

 

 

Det er ikke forbudt å ha ekstreme politiske meninger, derimot er det forbudt med voldelige handlinger, og det inkluderer ekstremisme av alle kulører.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...