Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo! jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en tablet-hybrid-laptop i løpet av sommeren. Denne skal primært brukes til studie, webbrowsing og kanskje noe film.

 

Hittil har jeg landet på Asus Vivotab TF810 da denne har sinnsyk batteri tid i tablet og dock kombinert...

 

Problemstilling

 

- Hvordan blir det med Haswell kontra Atom i forhold til batteritid og ytelse?

- Kommer det oppdaterte hybridtablets med Haswell?

- Bør jeg vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg søker opp vivotab ser jeg at den kjører Intel atom z2760 dual core.

Atom kodenavn clover trail.

Ytelse på disse nye atom er myyye bedre enn tidligere, men er også grunnen til at den tab har bra brukstid på batteri.

 

Den nye power idle state arkitekturen du finner som omtalt i haswell har allerede blit innført i atom clover trail.

 

Klart det kommer hybrid konvertibles med haswell. Men vivotab's er en atom drevet.

Da må du finne en annen modell og forvente en helt annen pris , mere som de dyrere ultrabooks med touch skjerm da det i utgangspunktet det de er.

Asus Transformer books er serien som har x86 i5/i7 og som vil måtte få erstattere med haswell.

 

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, jeg har sett litt på tranformer book også. Den har også samme løsningen med to batterier, men disse holder bare til ca 6 timer ifg reviews.. Hvordan hadde transformer book sett ut på batteritiden med en haswell prosessor? Kunne den kommet i nærheten av vivotab sin atom?

Lenke til kommentar

De (haswell) vil få en ca 30% omregnet allround bedring ift ivy bridge ultrabook i følge media, vi får vente å se på reviews.

De (i5/i7) er og forblir mye kraftigere enn atom og selv om haswell vil de naturlig nok ikke være like strømsnille under full load som atom clover trail , men mere identisk under idle og standby

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...