Gå til innhold

Hvilke parti er mot klokkestilling?


Anbefalte innlegg

Hvilke av de politiske partiene støtter eller går mot stilling av klokka?

 

Går det ikke snart an å å få slutt på dette tullet. Nå mister vi en time denne søndagen, og må i tillegg bruke tid på å stille alle klokker en time fram. Det hele er jo latterlig, og det har ingen praktisk verdi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet, grunnen er ikke fordi noen har bestemt at det skal være sånn, men fordi jorden nå har vippet over med nordsiden rettet mot sola, ergo vi får varmere vær.

5813427[/snapback]

 

Sommertid er bestemt, jo. Det er vintertid som er den "vanlige" tidsregningen.

 

"The idea of daylight saving time was first put into practice by the German government during the First World War between April 30 and October 1, 1916."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du vet, grunnen er ikke fordi noen har bestemt at det skal være sånn, men fordi jorden nå har vippet over med nordsiden rettet mot sola, ergo vi får varmere vær.

5813427[/snapback]

 

Sommertid er bestemt, jo. Det er vintertid som er den "vanlige" tidsregningen.

 

"The idea of daylight saving time was first put into practice by the German government during the First World War between April 30 and October 1, 1916."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving

5813482[/snapback]

 

Det fant jeg ut selv. I natt sov jeg mindre, det likte jeg ikke. Skulle på jobb i dag. :(

Lenke til kommentar
Du vet, grunnen er ikke fordi noen har bestemt at det skal være sånn, men fordi jorden nå har vippet over med nordsiden rettet mot sola, ergo vi får varmere vær.

5813427[/snapback]

 

Sommertid er bestemt, jo. Det er vintertid som er den "vanlige" tidsregningen.

 

"The idea of daylight saving time was first put into practice by the German government during the First World War between April 30 and October 1, 1916."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving

5813482[/snapback]

 

Det fant jeg ut selv. I natt sov jeg mindre, det likte jeg ikke. Skulle på jobb i dag. :(

5815839[/snapback]

Men til vinteren får du en god natts søvn ;)

Lenke til kommentar
Det er faktisk en stor sak for bøndene. Dyr har ikke like lett for å endre døgnrytme som oss mennesker, og endringa kan føre til bl.a. vekttap. Det skulle kanskje tilsi at Sp og muligens Venstre er imot?

5819956[/snapback]

LOl, særiøst. Dyrene måtte jo ikke snu døgnet da. Han kan jo bare trappe ned litt i forveien. (f.eks 10min tidligere/senere hver nat)t. :roll:

Lenke til kommentar
LOl, særiøst. Dyrene måtte jo ikke snu døgnet da. Han kan jo bare trappe ned litt i forveien. (f.eks 10min tidligere/senere hver nat)t.  :roll:

5820100[/snapback]

 

Dette er ikke min mening som er åpen for diskusjon, det er et faktum og et problem for mange bønder. Arbeidsdagen til bønder består neppe bare av å vente på at dyrene skal fores. Foringen skal nok inn i den daglige tidsplanen, og det er ikke nødvendigvis et slingringsmonn på +/- en time.

Lenke til kommentar

Det er litt forvirringer når klokka skal stilles, men er det så mye å lage et stort sirkus av det, nå gjør vi nå det, ikke vits å legge seg opp i bagateller.

 

Var selv på jobb på lørdag til kl var kvart over 12 på natta. Kjørte 2.6 mil hjem, var hjemme ca 1, stilte klokka 1 time frem, slappa litt av og var i seng 3. Opp igjen kl 6. Var en uhyre tung søndag, men jeg klager da ikke. Mye bedre å få lysere dager da det faktisk hjelper for mange som lider av vinter depresjoner. Lsy er en gave vi egentlig skulle ta imot med åpne armer, ikke jage den med høygafler og fakler bare fordi du mister 1 times søvn.

Lenke til kommentar
Det er litt forvirringer når klokka skal stilles, men er det så mye å lage et stort sirkus av det, nå gjør vi nå det, ikke vits å legge seg opp i bagateller.

 

Var selv på jobb på lørdag til kl var kvart over 12 på natta. Kjørte 2.6 mil hjem, var hjemme ca 1, stilte klokka 1 time frem, slappa litt av og var i seng 3. Opp igjen kl 6. Var en uhyre tung søndag, men jeg klager da ikke. Mye bedre å få lysere dager da det faktisk hjelper for mange som lider av vinter depresjoner. Lsy er en gave vi egentlig skulle ta imot med åpne armer, ikke jage den med høygafler og fakler bare fordi du mister 1 times søvn.

5820773[/snapback]

Fullstendig enig. :yes:

Lenke til kommentar

Hehe.. nei klart det forsåvidt er en bagatell, og det med 'politisk parti' var nevnt med litt sånn glimt øyet kan du si ;)

 

Men det irriterer litt da, for jeg ser liksom ikke vitsen med det. Og dette med lysere dager har jeg faktisk litt problemer med å skjønne.

Sånn sett burde det vel egentlig vært motsatt vei; at man hadde en time lenger om vinteren, det blir jo fortere mørkt om kveldene da..? Om sommeren er det vel lyst lenge nok.

Og hvem bryr seg egentlig om det er mørkt eller lyst akkurat tidlig på morgenen? Nei jeg ser rett og slett ikke vitsen med å ha dette tullet gående :mrgreen:

Lenke til kommentar

Vi bruker sommertid for å ikke sove når det er lyst. Vi stiller klokken frem for å stå opp en time tidligere. Siden det uansett er lyst når de fleste står opp, får vi en time mer lys på kvelden. Vi gir ikke døgnet en ekstra time, men forskyver det.

 

Det er slettes ikke dumt å gjøre dette, og bøndene kan slutte å klage. :)

Lenke til kommentar
Vi bruker sommertid for å ikke sove når det er lyst. Vi stiller klokken frem for å stå opp en time tidligere. Siden det uansett er lyst når de fleste står opp, får vi en time mer lys på kvelden. Vi gir ikke døgnet en ekstra time, men forskyver det.

 

Det er slettes ikke dumt å gjøre dette, og bøndene kan slutte å klage. :)

5821773[/snapback]

 

Den ekstra timen med lys om kvelden antas å spare endel strøm på verdensbasis, fordi mange skrur på lamper når det blir mørkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...