Gå til innhold

Uke 50mm 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig lettvint å gå rundt med et fast objektiv fordi det er lett og litt ekstra utfordring med fast brennvidde.

Billig er det også.

Man bør ikke undervurdere den kreative muligheten for et godt motiv og justere zoom-objektivet - enn å måtte "slite" med å få ønsket motiv på plass i en låst ramme. "ekstra" utfordring er en fordreid sannhet fra en svunnen tid.

Når man oppsummerer antall deltagere for årets 50mm.....så er det enkelt å anta at mange har tatt steget videre med mer kreative zoom-objektiver hvor 50mm også er tilgjengelig...

Lenke til kommentar

 

Er veldig lettvint å gå rundt med et fast objektiv fordi det er lett og litt ekstra utfordring med fast brennvidde.

Billig er det også.

Man bør ikke undervurdere den kreative muligheten for et godt motiv og justere zoom-objektivet - enn å måtte "slite" med å få ønsket motiv på plass i en låst ramme. "ekstra" utfordring er en fordreid sannhet fra en svunnen tid.

 

Jeg ser mer på det som nyttig trening å forsøke å holde seg innenfor rammen (enten det nå er zoom eller fastoptikk), et råd som Morten Krogvold ga meg da jeg for første gang var på workshop hos ham for 20 år siden, og som jeg har forsøkt å følge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...