Gå til innhold

Oktoberfest 2017 – se# – Samsung 4.2 mm f/1.7


Anbefalte innlegg

Bruker: se#
Kamera: Mobilen
Deltakernivå: Pingle

 

Litt sent ute, men ser at det er lov å melde seg på som Pingle fortsatt.

 

Bruker sjelden mobilen til bilder da jeg ofte har med annet kamera. Mobilen er imidlertid uten zoom så da kombinerer jeg å bli mer kjent med mobilkameraet med oktoberfesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. oktober
 
Fant et bilde fra første oktober og det blir nok stort sett bilder på vei til og fra jobb, bortsett fra en langhelg/høstferie.
 
Ønsket meg egentlig en trikk i bildet, men usikker å om det ville fungert bedre.

post-13168-0-74071200-1507401485_thumb.jpg

 

1/50s; f/1.7; ISO 60

Endret av se#
Lenke til kommentar

Mobilen kan funke det - kan jeg spørre om modell?

 

Foreløpige favoritter er trikkeskinnene (1) og høstfargene (8)

 

Det er relativt ny mobil, Samsung S8. Synes den gir bilder omtrent som et kompaktkamera, bortsett fra at zoom mangler og at blenderen ser ut til å stå fast. Kan gi DNG-format som gir litt mer justeringsmulighet enn JPG, men det er lite å hente hvis det er noe som er utbrent. 

Lenke til kommentar

14. oktober

 

Fantastisk fine høstfarger da solen kom frem, så det blir litt mer av det samme i dag. Litt frustrert over objektivet på mobilen. Selv om det er låst til F1.7 blir alt skarpt nesten uansett når sensoren er så liten. Ikke noen overraskelse, men helt umulig å få noe klart fokuspunkt ved å gjøre bakgrunnen mindre skarp.

 

post-13168-0-56239200-1508014274_thumb.jpg

 

1/1000s; f/1.7; ISO 50

Lenke til kommentar

Det var sprakende høstfarger fra deg i dag. Manglende mulighet for uskarp bakgrunn er vel en av mange grunner til at endel fortsetter å ikke bare bruke mobilkamera.

 

Takk for kommentar. Det er det som er hovedutfordringen for meg denne måneden - å prøve komme rundt begrensingene til mobilkameraet. Selvsagt fristende å dra opp MFT-kameraet fra sekken i stedet. Jeg trodde jeg hadde fått til et par med bedre separasjon ved å være nærmere hovedmotivet, men de hadde for dårlig bakgrunn som fortsatt ikke var uskarpe nok.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...