Gå til innhold

Oktoberfest 2017 BjørnÅgeS Pentax 55mm 1.8 supertakumar


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På tide at jeg kommer igang med å poste noen bilder. Morsomt med helmanuelt objektiv, men det kan være litt følsomt å treffe fokus.

 

1.Oktober Naust

36911550714_f50c658d4e_z.jpgDSC08401.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

2.Oktober Solnedgang over Hitra

37622167791_5b8d5217a5_z.jpgDSC08413.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

3.Oktober Nysgjerrig fiskestim

 

36951348483_6e7a33751b_z.jpgDSC08423.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

5.Oktober Fest for sjøstjerner

 

37363474540_f48bab7e8e_z.jpgDSC08451.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

6.Oktober Gapahuk

 

37589744182_e41f7c7683_z.jpgDSC08456.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

8.Oktober Rondane

 

36911587224_221f2e1156_z.jpgDSC08467.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Besøkte vår kommende valp den 8. Tar den med i spoiler - kjekk liten dvergschnauser

 

 

Lenke til kommentar

Helmanuelt objektiv er bare stas det, jeg har nesten ikke annet jeg. Men klart du må jobbe litt med fokus, det hjelper med fokusbekreftelse i søkeren hvis man har det da.

 

Ser ut som flott natur på Hitra. Har aldri vært der, men burde kanskje avlagt et besøk. Særdeles stilig med fiskestimen som kommer bort til personen på flytebrygga. Det ser også ut til at du har rett i det med Oktoberfest for sjøstjerner.

 

Gapahuken lå virkelig flott til, omgitt av sprakende høstfarger. At det småregner litt gjør seg bare bra for bildet, selv om det kanskje er mindre bra for fotografen.

 

Kveldssilhuetter skal man ikke kimse av, men jeg antar det er hundebånd og ikke målebånd i hånden der? Har dere allerede fått dvergschnauseren?

Lenke til kommentar

15.oktober: Rockheim i det fjerne.

 

37758582581_2516fdc8a1_z.jpgDSC08490.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

Ikke det store bildet, men det ble det beste jeg hadde denne uka slik at jeg holder utfordringen vedlike.

 

16.Oktober: Gatefoto. Brattørveita i Trondheim

 

37758595751_269d926908_z.jpgDSC08497.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Helmanuelt objektiv er bare stas det, jeg har nesten ikke annet jeg. Men klart du må jobbe litt med fokus, det hjelper med fokusbekreftelse i søkeren hvis man har det da.

 

Ser ut som flott natur på Hitra. Har aldri vært der, men burde kanskje avlagt et besøk. Særdeles stilig med fiskestimen som kommer bort til personen på flytebrygga. Det ser også ut til at du har rett i det med Oktoberfest for sjøstjerner.

 

Gapahuken lå virkelig flott til, omgitt av sprakende høstfarger. At det småregner litt gjør seg bare bra for bildet, selv om det kanskje er mindre bra for fotografen.

 

Kveldssilhuetter skal man ikke kimse av, men jeg antar det er hundebånd og ikke målebånd i hånden der? Har dere allerede fått dvergschnauseren?

Takker for kommentarer. Sony A7 har fokushjelp, så det hjelper litt. Synes ikke den er helt til å stole på - alltid :)

Kystlandskapet rundt Hitra er meget flott - supert for sjøfiske. Anbefales.

Når det gjelder hundeband har du helt rett, men det er vår 5år gamle Schnauser, Henter valpen i løpet av helgen :)

 

 

Velkommen etter! Her var det en serie med fine høstbilder, vanskelig å velge favoritter her.

Takk for kommentar

 

Flotte bilder - favoritten er kanskje 3.oktober - spennende bilde

Takk for kommentar, spennende for barna også med såpass nysgjerrig fisk.

Lenke til kommentar
Likte den 6. godt med stående format, fin komposisjon, og man blir litt nysgjerrig på hva som befinner seg til høyre. Nydelig kveldstur, nok en gang med fin komposisjon. Må nesten kommentere den 16. også, fin linje som sniker seg inn i bildet. Men det som er morsomst er at personen på bildet passerte meg noen minutter senere, da jeg tok noen bilder ved kanalen ved jernbanestasjonen :) Så jeg antar at dette var i 10-tida på formiddagen?

Lenke til kommentar

19:oktober. Winter is coming. Den kalde årstiden kommer krypende.

 

37581527460_1b65c358ac_z.jpgDSC08511.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

21.Oktober. Valdres med lavt skydekke.  Mangler noe i forgrunnen men stemningen ble fanget ganske bra.

 

37839066831_1d534c2db3_z.jpgDSC08535.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

22.Oktober. Enzo. Ikke det skarpeste bildet jeg har tatt:) Men hentet denne lille rakkeren i dag. Stor dag for familien.

 

37605929040_169c9facbc_z.jpgDSC08537.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Skal få kommentert mer aktivt på de andre trådene i neste uke. 

 

 

 

Likte den 6. godt med stående format, fin komposisjon, og man blir litt nysgjerrig på hva som befinner seg til høyre. Nydelig kveldstur, nok en gang med fin komposisjon. Må nesten kommentere den 16. også, fin linje som sniker seg inn i bildet. Men det som er morsomst er at personen på bildet passerte meg noen minutter senere, da jeg tok noen bilder ved kanalen ved jernbanestasjonen :) Så jeg antar at dette var i 10-tida på formiddagen?

 

Dette stemmer nok ikke helt. Exif sier 08.23. Mulig en stopp på en kafe eller noe slikt. Morsomt at vi fanget samme motiv:)
Takker for kommentarer.

 

Brattørveita ble flott....

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

16. oktober: Her tenkte jeg ved første øyekast at det egentlig ikke var så mye å se. Men så tok jeg det opp litt større, og nå ser jeg at du faktisk har fanget en bystemning med en tom og smal gate perfekt komponert inn, og så kommer den unge damen tilfeldigvis forbi på akkurat rett sted i det du trykker ned utløseren. Vel, så tilfeldig var det nok ikke, kjenner jeg deg rett...

 

19. oktober: Grøss, det ser kaldt ut. Men så enkelt kan det gjøres, noen spor i rimfrost, og vips så har man et helt greit fotografi.

 

21. oktober: Stemingen er fanget bra som du sier, men jeg synes ikke det mangler noen forgrunn egentlig. De nakne tretoppene fungerer greit nok for meg.Tåkedotter i en dalbunn er et helt uimotståelig motiv da.

 

22. oktober: Mulig fokusplanet ikke traff valpen helt, men du har uansett fanget en situasjon der hundens naturlige nysgjerrighet kommer godt frem. Slik blir det noe mye mer enn bare et bilde av det nye familiemedlemmet.

Lenke til kommentar

25.Oktober: Høyballer. ingen oktoberfest uten. Pentax-objektivet har en ekstrem flare - ser ut som en jetmotor med afterburner.

37879585776_8ccd9ee6fa_z.jpgDSC08539-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

26.Oktober: Tåke. Hadde ønsket å ha noen snakke inne i tåka - men det kom ingen. Kunne kalt bildet tåkeprat :)

 

37942864612_31f8bee9be_z.jpgDSC08542.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

27.Oktober: Enzo.  Ikke noe stort bilde - ren dokumentasjon av Enzo. 6400 iso.

 

37263475824_241b86f426_z.jpgDSC08544.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

28.Oktober: Snømannen. Inspirert av filmatiseringen av Jo Nesbøs...
 

24144713788_df2050a63d_z.jpgDSC08549.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Alternativ 28.Oktober: Sage med Stihl

 

 

 

 

Jeg likte godt 'Rockheim i det fjerne', Brattørveita var ikke like frekk i fargene, men kvinnen i forgrunnen ga liv til bildet.

Takk for kommentar - måtte vente en stund før en interessent forgrunnsfigur ankom.

 

19. er vel ikke i Trondheim vel - her var det strålende sol fra skyfri himmel i dag. Og jeg har aldri sett Rockheim fra det ståstedet om kvelden - lyser så fargefint.....

Takk for kommentar. Den 19 er fra Østre Toten. Rockheim er dekorativ.

 

16. oktober: Her tenkte jeg ved første øyekast at det egentlig ikke var så mye å se. Men så tok jeg det opp litt større, og nå ser jeg at du faktisk har fanget en bystemning med en tom og smal gate perfekt komponert inn, og så kommer den unge damen tilfeldigvis forbi på akkurat rett sted i det du trykker ned utløseren. Vel, så tilfeldig var det nok ikke, kjenner jeg deg rett...

 

19. oktober: Grøss, det ser kaldt ut. Men så enkelt kan det gjøres, noen spor i rimfrost, og vips så har man et helt greit fotografi.

 

21. oktober: Stemingen er fanget bra som du sier, men jeg synes ikke det mangler noen forgrunn egentlig. De nakne tretoppene fungerer greit nok for meg.Tåkedotter i en dalbunn er et helt uimotståelig motiv da.

 

22. oktober: Mulig fokusplanet ikke traff valpen helt, men du har uansett fanget en situasjon der hundens naturlige nysgjerrighet kommer godt frem. Slik blir det noe mye mer enn bare et bilde av det nye familiemedlemmet.

Takker for kommentarer. Måtte vente en stund før den rette passerte og passet inn i komposisjonen på den 16. 
Bevegelige motiver - manuell fokus og lavt siktepunkt er ikke lett å få fullklaff på :)

 

Fin silhuett i kveldsbildet den 12., likte godt perspektivet i gatefoto den 16., og veldig bra av vintererens ankomst den 19.   :)

Takker for kommentarer

 

Et enkelt, men virkningsfullt bilde av start på vinteren, sporene tilførte bildet akkurat det det trengte for å bli interessant.

Det var noen sprelske lave skyer i bildet fra Valdres.

Gratulere med hund, nå får du nok å gjøre framover!

Takk for kommentarer. Det blir nok litt jobb med en hund til :) Den er heldigvis flink og har på under en uke kommet inn i gode rutiner. Holder seg om natten og er på god vei til å bli husren.

Lenke til kommentar

Enig, høyballer er bra, lurte litt på hva slags lysende spøkelse jeg så på høyre siden, men teksten din forklarte jo fenomenet.  Likte komposisjonen, fint med treet i bakbrunnen.

Du har visst fått en hjerteknuser i huset, ser ut til å trenge en fast hånd for å holde seg i ro for fotografen?

Snømann og snø i det hele tatt vil jeg helst slippe å se i oktober, men jeg må vel akseptere det, dessuten ser det ut til at tøværet allerede har vist seg.

Lenke til kommentar

29.Oktober: Møkkaspreder i solnedgang. Ikke like klassisk som elg :)

 

37311861384_9a5398fbf2_z.jpgDSC08553.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Enig, høyballer er bra, lurte litt på hva slags lysende spøkelse jeg så på høyre siden, men teksten din forklarte jo fenomenet.  Likte komposisjonen, fint med treet i bakbrunnen.

Du har visst fått en hjerteknuser i huset, ser ut til å trenge en fast hånd for å holde seg i ro for fotografen?

Snømann og snø i det hele tatt vil jeg helst slippe å se i oktober, men jeg må vel akseptere det, dessuten ser det ut til at tøværet allerede har vist seg.

Takk for kommentaren. 
Min mor kom innom for å hilse på den nye valpen. Bare 9 uker - så den har fortsatt behov for masse kos. De rampete sidene kommer sikkert rimelig raskt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...