Gå til innhold

Kjøpe elektroniske ting fra usa


Anbefalte innlegg

Har litt lyst på en laserdisc-spiller og tenkte og kjøpe fra ebay og da er det vel mest sansynlig at det blir sendt fra usa. Er det noen som vet noe om hvor enkelt det vil være få den til å spilles av  i Norge? Jeg vet usa har et  annet støpsel og de har vel noe annet strøm med volt eller noe (har ikke mye peiling der).

 

Er det bare og kjøpe et amerikansk støpseladapter og det vil virke? Hva med å koble til tv-en når tv-en er kjøpt i Norge, kan det bli et problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selgere på eBay kan like gjerne være fra Kina, Tyskland, England eller fra Norge. Mest fra Kina trur jeg :-)

 

I USA brukes det vel en vekselspenning med 60Hz og ikke 50Hz som i Norge. Dersom enheten bruker et strømadapter (som omformer nettspenningen til f.eks. 12V DC), så kan du enkelt skifte ut adapteret om du ikke får det til å fungere i Norge. PS: Om det er snakk om DVD-spillere så trur jeg det brukes en annen soneinnstilling i USA og at du da kan risikere at den ikke vil spille Norske DVD-filmer. Har du link til produktet?

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Har ingen direkte link til et bestemt produkt da jeg ikke helt har valgt et, men sitter bare å  vurderer og kjøpe.

 

Men er link til mange forskjellige som selger laserdisc her.

 

http://www.ebay.com/dsc/i.html?_sacat=0&LH_TitleDesc=1&_udlo=&_udhi=&_ftrt=901&_ftrv=1&_sabdlo=&_sabdhi=&_samilow=&_samihi=&_sadis=15&_stpos=&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50&_nkw=laserdisc+player&_in_kw=1&_ex_kw=

 

Skulle gjerne kjøpt en helt ny, men de gikk vel ut av produksjon i 2009 tror jeg.

Lenke til kommentar

Denne kan du stille mellom 110V og 230V. Ledning har du sikkert fra før av.

http://www.ebay.com/itm/PANASONIC-LX-V880-LASERDISC-Movie-Karaoke-Player-As-New-Instruc-Remote-Mint-/221783408093?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item33a3523ddd

 

Ellers har du en i Norge som selges her:

http://ringit.no/index.php?id_product=8&controller=product&id_lang=2

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hmmm, trur du snakker om vanlige CD-spillere for musikk? Dette ble vel med tiden et kombinert CD/DVD produkt (for hjemmekino med lyd og bilde) og eksisterer vel i dag mest som kombinerte CD, DVD og Blu-ray spillere. Du finner massevis av musikkanlegg med vanlige CD-spillere om du søker på bruktmarkedene i Norge. Trur dessuten at dette er produkter som er høyst oppegående ute i verden. Dette med streaming av musikk og film, samt tilgang på 20-50Mb bredbånd i nesten alle hjem er nok et Norskt og Svensk fenomen. Husk at 80-90% av verdens befolkning ikke har tilgang til bredbånd internett hjemme.

Lenke til kommentar

LaserDisc er ikke det samme som CD.

Wiki

 

Men til trådstarter: Så lenge du finner et produkt som støtter veksling mellom 110/230 V og 50/60 Hz så går det uten problemer. Ellers trengs omformer. Skulle produktet gå på f.eks. 12 V likestrøm bør det ikke være noe problem å få en omformer til dette heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...