Gå til innhold

SNIKTITT: Tom Clancy's The Division 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det tok halvannet år, men med lanseringen av spillets 1.8-oppdatering i desember 2017 virket det som om teamet endelig hadde knekt koden. Spillet fungerte som det skulle, det var mye for spillere å finne på, og for første gang på lenge var det gøy å spille The Division igjen."

 

Mye av det samme kan sies om Elder Scrolls Online. Launch var rimelig kjedelige saker, og det ble ikke bedre med tiden. Ikke før det kom til konsoll og fikk en expansion satt i Morrowind. Etter det er det blitt det beste MMORPGet jeg har spilt noensinne, og jeg har spilt MMRPGer du neppe har hørt om engang. :p Håper de klarer noe av det samme med Division. Det første hadde absolutt potensiale, men var mye de måtte rette opp. Har heller ikke prøvd det etter 1.8 patchen. Men Division 2 lover meget bra. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Er ikke noe fan av bullet sponges... Men kan tåle det om det ikke tar helt av og om det er logisk. Som at de har en viss type rustning eller som i GoW hvor de ikke er mennesker.

Ellers virker raids med 8 spillere veldig kult! Skikkelig slagmark

 

Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.

Folk kan ha problemer med konseptet selv om de skjønner konseptet.

Noen ser etter logikk i spill. Og det er ikke logisk at et helt vanlig menneske i t-skjorte skal tåle en milliard kuler uansett hvilken gamey grunn som brukes som forkalkning.

 

Det betyr ikke at spillet er dårlig betyr bare et for noen bryter det deres personlige logikk og de liker det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk kan ha problemer med konseptet selv om de skjønner konseptet.

Noen ser etter logikk i spill. Og det er ikke logisk at et helt vanlig menneske i t-skjorte skal tåle en milliard kuler uansett hvilken gamey grunn som brukes som forkalkning.

 

Det betyr ikke at spillet er dårlig betyr bare et for noen bryter det deres personlige logikk og de liker det ikke.

Den "Gamey" forklaringen er altså at det er et RPG. I rpg spill tåler elites og bosser ofte veldig mye. Jeg spiller The Division, vanlige fiender tåler 4-6 skudd, visse bosser tåler mange tusen.

 

Jeg var personlig luta lei av å måtte spille rpg med rustning og alver og hester. Fint med en ny setting, og The Division ble til slutt et meget godt spill!

 

Det er mange som spiller The Division 1 ennå og, like mange spiller idag som 3 måneder etter release ?

Lenke til kommentar

Den "Gamey" forklaringen er altså at det er et RPG. I rpg spill tåler elites og bosser ofte veldig mye. Jeg spiller The Division, vanlige fiender tåler 4-6 skudd, visse bosser tåler mange tusen.

 

Jeg var personlig luta lei av å måtte spille rpg med rustning og alver og hester. Fint med en ny setting, og The Division ble til slutt et meget godt spill!

 

Det er mange som spiller The Division 1 ennå og, like mange spiller idag som 3 måneder etter release

 

Og så?`at mange liker det har vel ingen påvirkng at en del folk ikke kan ignorerer at det ser teit ut at en kar tåler 300 skudd i huge når han ikke har noe på huet.

Det heter suspension of disbelief og folk har grensa på forskjelllige steder.

Som han første du qouta uten å skjønne hva han snakket om.

Han kan overse bullet sponges om det for han har en viss logikk(ikke mennesker, rusting osv osv) Men når han skyter en mann 20 ganger i hode med et våpen som eksisterer i dag, mot et hode uten noe beskyttesle(et hode som sitter på et helt vanlig menneske)  så går det over hans grense for det som virker logisk. At du kan overse det er bare bra for deg, men du behøver ikke gå til forsvar for et spill når noen sier de rett og slett ikke liker det av personlige grunner.

Lenke til kommentar

Og så?`at mange liker det har vel ingen påvirkng at en del folk ikke kan ignorerer at det ser teit ut at en kar tåler 300 skudd i huge når han ikke har noe på huet.

Det heter suspension of disbelief og folk har grensa på forskjelllige steder.

Som han første du qouta uten å skjønne hva han snakket om.

Han kan overse bullet sponges om det for han har en viss logikk(ikke mennesker, rusting osv osv) Men når han skyter en mann 20 ganger i hode med et våpen som eksisterer i dag, mot et hode uten noe beskyttesle(et hode som sitter på et helt vanlig menneske) så går det over hans grense for det som virker logisk. At du kan overse det er bare bra for deg, men du behøver ikke gå til forsvar for et spill når noen sier de rett og slett ikke liker det av personlige grunner.

Det er helt sant, men hvorfor ser de på et action-rpg da? I en sjanger hvor 250 økseslag i hodet er "godtatt", hvorfor henge seg opp i bullet-sponges? Det er på en måte videreføring av sjangeren sett i et nytt lys.

 

Jeg forstår at folk ikke liker det, setting, gameplay eller andre aspekter trenger ikke passe alle. Det jeg ville nevne var sjangeren, da mange ikke ser ut til å skjønne alt det er et lagbasert skytespill med tydelige rollespill-elementer. I rollespill er ofte gameplayet som dette, med forskjellige klasser fiender med forskjellige egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt sant, men hvorfor ser de på et action-rpg da? I en sjanger hvor 250 økseslag i hodet er "godtatt", hvorfor henge seg opp i bullet-sponges? Det er på en måte videreføring av sjangeren sett i et nytt lys.

 

Jeg forstår at folk ikke liker det, setting, gameplay eller andre aspekter trenger ikke passe alle. Det jeg ville nevne var sjangeren, da mange ikke ser ut til å skjønne alt det er et lagbasert skytespill med tydelige rollespill-elementer. I rollespill er ofte gameplayet som dette, med forskjellige klasser fiender med forskjellige egenskaper.

 

Fordi for dem er gir rusting beskyttesle, enten er det fantasi eller sci fi rustning. At effekten av rustningen er overdrivet er en annen sak.

Men folk vet insinktivt at blir du skutt i ditt bare hoded med en 5.56 så dør man. Og det er derfor ikke logisk for dem at du skal skyte noen 50 ganger i hode. 

 

For dem så vil de ikke ha den sjagren i den rettingen fordi dem ikke liker det enkelt og greit.

 

De skjønner sjangeren, de bare liker ikke det grunnleggende konsepetet med spillet, de er sikkert i en minioriet men de liker det ikke. 

Jeg skjønner suvival sjangeren betyr ikke at jeg liker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.

Jeg har spilt nok action RPG til å vite at det går ann å blande en viss logikk med at fiender også tåler mye. Mass effect 2 gjør feks dette, da headshot med en kraftig sniper er nok til å ta de fleste vanlige fiender. Men skjønner også at noen fiender tåler mye mer, det er når hver eneste fiende må grindes ned pga de har så mye helse at jeg begynner å kjede meg.

Division ser kult ut, derfor følger jeg litt med på det, men ble skuffa over å lese at det tydeligvis tar litt av med bulletsponges.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt nok action RPG til å vite at det går ann å blande en viss logikk med at fiender også tåler mye. Mass effect 2 gjør feks dette, da headshot med en kraftig sniper er nok til å ta de fleste vanlige fiender. Men skjønner også at noen fiender tåler mye mer, det er når hver eneste fiende må grindes ned pga de har så mye helse at jeg begynner å kjede meg.

Division ser kult ut, derfor følger jeg litt med på det, men ble skuffa over å lese at det tydeligvis tar litt av med bulletsponges.

Vanlige fiender dør av et hs med sniper såfremt du bruker "din level" våpen. Andre fiender (elites, bosser osv) er satt opp som et hvilket som helst annet rpg. Du må kite, bruke abilities og unngå abilities fra fienden.

 

Når du møter en boss i et annet rpg pleier den å tåle mer. I the Division betyr det veldig mye ranged angrep, dette gjøres med et våpen.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

The Division 2 kan rette opp i alle problemene fra det første spillet

 

 

Om du kommer til The Division 2 med håp om at spillets kamper vil oppføre seg annerledes enn i det forrige, kan du bare snu i døren. Fiendene tåler fortsatt en drøss med skuddsalver i trynet før de segner om, og «bullet sponge»-konseptet – et uttrykk brukt om spill hvor fiender virker å absorbere kuler i stedet for å ta skade av dem – lever i beste velgående.

 

Det var det desidert største ankepunktet jeg hadde. 1'ern var ålreit underholdning til maks level. Grinding for utstyr etter det gadd jeg aldri, så det har støvet ned siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...