Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny NAS med litt mer lagringskapasitet, da den gamle "kun" har 2TB, mens jeg er ute etter en på 3 eller 4TB.



Den nåværende nettverksdisken min er en seagate blackarmor nas 110 2tb, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.



Faktisk er jeg så fornøyd at jeg vil gjerne ha den identiske NASen, bare med 4TB da. Jeg finner den kun på amazon.com, men der kommer det opp at det ikke går an å sende den til adressen min her i Norge, så den tanken må jeg kanskje legge fra meg?!



Så om jeg ikke kan bestille samme NAS som jeg har, så må jeg se etter en ny. Egentlig er mine eneste kriterier at det må kunne gå an å opprette forskjellige brukere og shares, for deretter å tilpasse ulike rettigheter for forskjellige brukere på forskjellige shares.


Og NASen må helst komme med harddisk, og da er vel en NAS med 1 bay mest aktuelt. Sikkerhetskopiering er ikke et tema her, så ser ingen grunn for 2 eller flere bay, RAID og den pakka.


Ellers er jo stor prosessor/mye minne bare et pluss...



Noen som har noen ideer om hva som kan være aktuelt for mitt enkle behov? ...om jeg da ikke kan få tak på den jeg allerede har, bare med 4TB :-)


Har sett litt på WD My Cloud 4TB. Noen innspill?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har gode erfaringer med Synology. Har du vurdert en DiskStation DS115j (ev. DiskStation DS115) + en WD Green/Red 4TB?

NASen ligger på rundt en tusenlapp og harddisken på rundt 1500kr, kan ikke det stemme? 2500kr er veldig tett under taket for hva lommeboka tåler, så hadde håpet på noen billige alternativer som jeg kunne sammenlignet med :-)

 

DiskStation DS115j (900kr) + WD Green 4 TB (1500kr)= 2400kr

Du får det du betaler for ;), Synology har et veldig stabilt, brukervennlig og funksjonelt OS.

Hvis støynivå er viktig, så er DS115j en meget stillegående NAS.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Prøv en listing på prisguide.no da vel. Jeg foretrekker Synology, ekstremt stabilt og god programvare/OS på disse.

 

https://prisguiden.no/kategorier/nettverkslagring-nas?s=price_min%20asc

Ja har allerede gjort dette :-) men var mer ute etter anbefalinger og erfaring, og det får jeg ikke ved å liste nok av produkter. Så bra du kommer med dine erfaringer, da har jeg 2stk som anbefaler synology. Men igjen, vi snakker godt over 2000kr her, og hadde som sagt håpet på noen billigere alternativer iallefall, før jeg bestemmer meg :-)

 

 

 

Jeg har gode erfaringer med Synology. Har du vurdert en DiskStation DS115j (ev. DiskStation DS115) + en WD Green/Red 4TB?

NASen ligger på rundt en tusenlapp og harddisken på rundt 1500kr, kan ikke det stemme? 2500kr er veldig tett under taket for hva lommeboka tåler, så hadde håpet på noen billige alternativer som jeg kunne sammenlignet med :-)

 

DiskStation DS115j (900kr) + WD Green 4 TB (1500kr)= 2400kr

Du får det du betaler for ;), Synology har et veldig stabilt, brukervennlig og funksjonelt OS.

Hvis støynivå er viktig, så er DS115j en meget stillegående NAS.

 

Støynivå er ikke et issue, og i forhold til brukervennlig OS, så skal jeg nok bare sette den opp én gang og trenger ikke å ha det så intuitivt i og med at jeg ikke kommer til å gjøre noe spesielt med endringer i ettertid. Men stabilitet er jo viktig :-)

Du har ikke andre eksempler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...