Gå til innhold

Gaming-TV (Råd og Anbefalinger)


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ny TV, som i hovudsak skal brukes til spilling via konsoll og PC (Steam Big Picture). Jeg har lite peiling på dette selv, så tenkte å spør her inne.

 

Hva er bra Gaming TV? Hva bør man se etter? LED, LCD eller Plasma?

 

Jeg trenger en tv som er 40-42" og ligger rundt 5-7k. Har du råd eller anbefalinger, sleng det inn her er du snill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic sine plasmaskjermer er overlegen på inputlag, noe som er viktig hvis du skal spille FPS/Action (kjappe spill), og ikke minst bildekvalitet.

Men så er det jo problemet med innbrenning ved statiske bilder.

Selv har jeg ikke hatt problemer med dette på min G15, der det lengste den har stått med statisk bilde er nesten et døgn.

Lenke til kommentar

Panasonic sine plasmaskjermer er overlegen på inputlag, noe som er viktig hvis du skal spille FPS/Action (kjappe spill), og ikke minst bildekvalitet.

Men så er det jo problemet med innbrenning ved statiske bilder.

Selv har jeg ikke hatt problemer med dette på min G15, der det lengste den har stått med statisk bilde er nesten et døgn.

 

Vil helst IKKE hatt en plasma tv, med tanke på det du sa om innbrenning. Har venner som har hatt problemer med det.. Er en risiko jeg ikke vil ta, hehe. Om du vet om noen LCD eller LED-tver hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar

Permanent Innbrenning er tull og eksisterer så og si ikke.

>Midlertidlig< Innbrenning kan også skje på LCD/LED, men forekommer veldig sjeldent på både LED og Plasma, og hvis det skulle skje, forsvinner det fort og du klarer ikke legge merke til det uansett. Skulle du være uheldig, så bruker du bare rense programmet som er i tven, enkelt og greit.

 

Også må du huske på at LCD/LED (spesielt i den prisklassen), er vanvittig utsatt for lys blødninger, DET er irriterende det.

fks:

http://www.avforums....-1239281031.jpg

 

Itillegg til at de sliter med input lag, dårligere farger og sortnivå m.m

 

Den panasonicen gir deg vanvittig mye for pengene og er et sikkert kjøp for alle som er i den prisklassen og rundt.

 

Løp og kjøp, en no brainer.

 

edit: Kan nevne at jeg selv har Panasonic G30, morra mi Panasonic PX70 (min gamle), onkelen hennes annbefalte jeg Panasonic G20 i sin tid, kjæresten hennes annbefalte jeg Panasonic ST50, kameraten min annbefalte jeg Panasonic ST60. Ingen har problemer ;)

 

Du vil bli annbefalt panasonic på avforum også.

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Permanent Innbrenning er tull og eksisterer så og si ikke.

>Midlertidlig< Innbrenning kan også skje på LCD/LED, men forekommer veldig sjeldent på både LED og Plasma, og hvis det skulle skje, forsvinner det fort og du klarer ikke legge merke til det uansett. Skulle du være uheldig, så bruker du bare rense programmet som er i tven, enkelt og greit.

 

Også må du huske på at LCD/LED (spesielt i den prisklassen), er vanvittig utsatt for lys blødninger, DET er irriterende det.

fks:

http://www.avforums....-1239281031.jpg

 

Itillegg til at de sliter med input lag, dårligere farger og sortnivå m.m

 

Den panasonicen gir deg vanvittig mye for pengene og er et sikkert kjøp for alle som er i den prisklassen og rundt.

 

Løp og kjøp, en no brainer.

 

edit: Kan nevne at jeg selv har Panasonic G30, morra mi Panasonic PX70 (min gamle), onkelen hennes annbefalte jeg Panasonic G20 i sin tid, kjæresten hennes annbefalte jeg Panasonic ST50, kameraten min annbefalte jeg Panasonic ST60. Ingen har problemer ;)

 

Du vil bli annbefalt panasonic på avforum også.

 

Hmm.. Så innbrenning er altså ikke et stort problem? I såfall ville jeg lett valgt plasma ettersom innbrenningen er det eneste som hindrer meg for å kjøpe. Takker for svar!

Lenke til kommentar

@Ziico

Det var mer et problem på de tidligere modellene. I dag kan du trygt spille så mye du vil uten bekymring for den slags.

 

Når det gjelder den tv'en @Rottenspacehead lenket til vil jeg også anbefale den. Eneste problemet med den tv'en er at den gir litt mye gjenskinn. Men det er ikke et problem så lenge du trekker for gardinene. :]

Lenke til kommentar

Blir lite klok på dette :hmm: Noen sier at Plasma fortsatt sliter med innbrenning, andre ikke xD Får bare fortsette med litt "research" før jeg evt. kjøper en ny tv!

 

Har en snart 4 år gammel budsjett plasma fra Panasonic, og innbrenning har ikke vært en problem overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et stort problem med Panasonic sine plasmaskjermer, og det er at de ikke har 1:1 piksel reproduksjon fra kilden. Dette er spiller ingen rolle så lenge man ser film eller spiller spill, men tekst har en tendens til å bli littegrann utydelig på en slik skjerm. Hvis trådstarter også har tenkt å benytte skjermen til nettsurfing synes jeg dermed en LCD-skjerm er et bedre valg. Hvis det er gaming som står i førersetet fungerer plasma fint.

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at jeg er i samme båt som deg.

Jeg kjøpte nettopp TX-P50UT50Y og syntes den er helt jævlig.

Når jeg surfer på hvite nettsider blir skjermen helt grå og blass, ser helt balle ut.

Samme skjer under film avspilling, og når jeg bruker xbox-en.

 

Skjer ikke bare når det er hvit skjerm, men er da det er verst.

Det teite er at jeg kan trykke frem menyen på tv-en, og da blir fargene lyse og fine, også blir det grått og jævlig så fort jeg lukker den. Har slått av alt av strømsparing og økonomimodus dritt.

Benytter angreretten på denne.

 

Så har jeg sjekket ut Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST60Y.

Den har sykt bra bilde, men dersom den skal brukes til gaming er den helt ubrukelig på grunn av unormalt mye input lag. Holdt på å bestille den, men stakk innom avforum før avtrekkeren heldigvis.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal velge lenger, det virker som alle tv-er sliter med ett eller annet.

Prøver å grave frem bruker erfaringer om Philips sine 2013 led tv-er, men er ikke så mye info å finne.

Jeg vet at 2012 modellene hadde masse bugs, så de skal jeg ihvertfall ikke røre med en flaggstang en gang.

 

Kanskje man må avvente kjøp av tv til neste år haha.

Mitt budsjett er maks 11000, skal bruke TV-en til film, xbox, og noe pc gaming.

Endret av Brahmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...