Gå til innhold

Info: MSN-virus - photobucket m.fl LES denne før dere lager en post om MSN- viruset.


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Ser at denne tråden har ligget og sovet en stund men i dag fikk jeg en melding på messenger av en venn som skriver i engelsk til vanlig.

Situasjonen forløp seg slik: Han logger seg på så sender han en melding til meg hvor det står: "hey check this .. (weblink*)//very.c0olstuff.info .. brb !! ... " Jeg trykker så på linken men kommer til en side hvor det står at siden ikke er i bruk. Altså en link til et websted som er koblet fra. (forhåpentligvis). Jeg skriver så tilbake til han og spør om hva web-siden egentlig gikk ut på, og at den ikke funka.

Jeg ser så at han ikke er logget på i messenger-kontroll-panelet og forstår at jeg har dritt meg ut.

 

Han har Mac og jeg browsa litt på linken og så at det bare var mac-brukere som omtalte den i noen få forumer.

Tok så kontakt med min kompis og spurte om han fått samme link i nær fortid. Det hadde han. For et par dager siden fra en kompis i australia.

Når han klikket på linken kom han til en webside som så "pen og pyntelig" ut.

Går da utifra at det er han som har fått viruset og at jeg var heldig i og med at den siden var "død"?

 

Kan det være et MAC-virus-script som ikke funker på PC, eller er det mulighet for at jeg også har fått det?

Noen som vet hvordan kan jeg hjelpe min gode venn? Kjenner ikke så bra til mac, men skal søke litt.

Lenke til kommentar

ahh. det glemte jeg.

 

egentlig rart at en mac-maskin har fått virus...

 

"There are about 60,000 viruses known for Windows, 40 or so for the Macintosh, about 5 for commercial Unix versions, and perhaps 40 for Linux.

 

vil nesten tippe at problemet heller er at han har oppgitt et passord på en usikker plass.

 

Må beklage... vet ikke hvordan dette gjøres på mac :/ pleier ikke være nødvendig å tenke så mye sikkerhet med mac/linux...

Lenke til kommentar
ahh. det glemte jeg.

 

egentlig rart at en mac-maskin har fått virus...

 

"There are about 60,000 viruses known for Windows, 40 or so for the Macintosh, about 5 for commercial Unix versions, and perhaps 40 for Linux.

 

vil nesten tippe at problemet heller er at han har oppgitt et passord på en usikker plass.

 

Må beklage... vet ikke hvordan dette gjøres på mac :/ pleier ikke være nødvendig å tenke så mye sikkerhet med mac/linux...

 

Ja det er merkelig og ganske unikt. Men han bekrefter at han gikk inn på siden som det var linket til og så har vi spurt. I skrivende stund nå så jeg at han logget på messenger igjen men han er ikke å se på messenger -kontroll-panelet. Kanskej best å kutte internett???

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg tror jeg har fått dette viruset(eller noe lignende) jeg også :(

 

Jeg fikk denne meldingen av en venn av meg:

 

"haha, wow :D "http://videospacefunpic.org/view.php?VideoID=<[email protected]>""

 

Når du går inn på den, så ser det ut som om du skall se en flash video, men du får bare error, og du får beskjed om at du måtte laste ned den siste versjonen av flash player (link på siden). Når du lastet ned filen og prøver å installere filen fikk du en ny error og en beskjed om at denne filen kan ødelegge disken din.

 

Dette viruset sender ut den same linken til alle på kontaktlisten din.

 

NOEN SOM VET HVORDAN DU FÅR DET VEKK?

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

må bare spør Norbat: I det siste har eg sett fleire (les: mange) hjt loggar med dei samme linjene som du her fortel om. Eg har og fått fleire meldingar på msn om trykke på den og den linken for ein kjempekul video og liknande. Kjenner du til om det er ein ny "stor invasjon" av msn trøbbel på gong, igjen? :wallbash:

 

Derfor: Er det komen fleire filer/linjer i hjt som skal fjernast? Evt legg problema seg i andre mapper? I tillegg, er msn-fixen up to date og tar det som eventuelt måtte vera nye filer?

Lenke til kommentar

Om det er en ny eller 'gammel' variant, vet jeg ikke. De ulike varianten har i enkelte sammenhenger de samme filnavnene. Disse epidemiene kommer med jevne mellomrom. Kan tenkes at det er en ny greie på gang, men vi får vente å se :)

 

MSNFix bruker å være rimelig kjapp med oppdatering, men tror Combofix er mer egnet uansett.

Lenke til kommentar
I MSNFix-mappa vil det ligge ei tekstfil (.txt). Kunne du ha postet den.

Oppfordrer deg også til å kjøre Combofix.

 

Kjørte den også og en annen, men det var først med denne jeg fikk resultat.

 

(Link til programmet ligger i første post, hvis noen lurte. )

 

(Jeg har ikke den MSNFix mappen lengre)

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...