Gå til innhold

Filmtråd - hvert år fra 1887 til i dag


Morromann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2004:

 

Denne scenen fra Der Untergang har det blitt laget utallige parodier av på YouTube; det vil si parodier hvor man legger tulletekster under dialogen som for eksempel "Hitler oppdager at han har blitt lurt av Microsoft-svindlere"; men her er klippet med original tekst og ikke noe tull om "Hitler finner ut at Navarsete har fått slibrige SMS-er" eller noe slikt.

 

Lenke til kommentar

2018:

 

Jeg puslet litt med tanken på at jeg skulle lage min egen remake av Man Walikng Around a Corner fra 1887; den første film noensinne; som tråden startet med ved at noen filmet meg gå rundt et hjørne og at jeg ville legge det ut på YouTube. Det ville jo vært en ekstremt billig, ja gratis film å lage en oppfølger til. Når vi nå oppsummerer er det jo artig å tenke på at noe som vi kan gjøre med mobiltelefonene våre; filme oss selv gå rundt et hjørne var tung og avansert teknologi å feste til en filmrull i 1887; for 131 år siden. Mye har skjedd siden verdens første filmstjerne, en ukjent mann gikk rundt et hushjørne i England festet til filmrullen i 1887. Det filmes vel mer på en smartphone/iphone daglig i minuttet nå enn det det ble laget filmer på hele 1800-tallet.

Vel,, uansett; NOE må jeg avslutte med. Vel, det blir et amtøropptak av engelskmenn som jubler over seiren mot Tunisia for et par dager siden.

 

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Det var det! Takk til alle som bidro til tråden, det var hovedsaklig mer og Mr. Supergomp, men også et par andre i de aller første innleggene.

 

Til slutt en bonus: en sammensatt kavalkade på YouYbe over alle Oscarvinnere fra 1927 til i dag:

 

 

Samt en annen, satt sammen av samme YouTube-bruker med alle filmene som vant for beste ikke-engelskspråkelige film fra 1947 til i dag:

https://www.youtube.com/watch?v=nnLe_2jf3Y4

Lenke til kommentar

Det var det! Takk til alle som bidro til tråden, det var hovedsaklig mer og Mr. Supergomp, men også et par andre i de aller første innleggene.

 

Til slutt en bonus: en sammensatt kavalkade på YouYbe over alle Oscarvinnere fra 1927 til i dag:

 

 

Samt en annen, satt sammen av samme YouTube-bruker med alle filmene som vant for beste ikke-engelskspråkelige film fra 1947 til i dag:

https://www.youtube.com/watch?v=nnLe_2jf3Y4

 

Takk for moroa :) Vi får prøve å starte en ny tråd på et senere tidspunkt. Nå får vi fokusere på å fullføre "all verdens land" og "hvert år frem til i dag".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...