Gå til innhold

Iphone 4 - WIFI, Bluetooth og kamera funker ikke


Anbefalte innlegg

Har en Iphone 4 hvor kamera, wifi og bluetooth ikke funker, på innstillinger hvor jrg velger wifi, så går det ikke an å trykke der man aktiverer/deaktiverer wifi.

På kamera, skjer det ikke noe når jeg klikker på ikonet for å ta bilde. Går heller ikke an å filme. Ei heller å snu til frontkamera.

På bluetooth står det at den er av, når jeg klikker meg inn til Bluettoth står det at den søker, men ingenting skjer.

 

Ellers funker alt på telefonen som det skal, lyd, ringing, apper osv.

 

Noen som sitter med en ide om hva som er årsak til at disse ting ikke funker og kan di ha en sammenhengende feil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du bare vist hvor mange feil som blir fikset med en reboot :)

Hva mener du med at du har prøvd et annet kamera? Mener du en annen kamera-app?

Har du forsøkt å gjenopprette til fabrikkoppsett (ta backup før du gjør dette)? Svært mange feil rettes ved hjelp av gjenoppretting. Det kan selvfølgelig være elektrisk eller mekanisk feil også. Men anbefaler at du gjenoppretter telefonen før du leverer den fra deg. Utrolig trist om du må være fraskilt fra din telefon i flere dager pga noe som du lett kan fikse selv.

Lenke til kommentar

Gjetter på at han har faktisk prøvd et annet kamera ved å skru opp telefonen og bytte det.

 

Når det er sagt: Jeg har vært borti lignende feil på en hjemmemekka telefon (han hadde byttet en knust skjerm selv). Der virket ikke kameraet bak, kun foran - og Wifi var deaktivert som du nevner. Blåtann vet jeg ikke om virket eller ikke.

 

Der viste det seg at han hadde vært borti en meget liten komponent på hovedkortet, som hadde falt av, nær kontakten som går til av/på knappen og proximity-sensoren. Den er så liten at å lodde den på plass igjen ikke er mulig med mindre man har spesialutstyr. I så måte kan man vel si at hovedkortet var defekt...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...