Gå til innhold

Tror ikke på gud, men håper det finnes et etterliv?


Anbefalte innlegg

Så for meg er ikkje det noe eg tro på, det er noe eg har opplevd og veit. Eg har også opplevd mange andre ting etterpå, men heldigvis ikkje så sterke ting som dette.

 

Høres ut som du så gjerne vil tro at hjernen din lurer seg selv. Dette er et velkjent fenomen, og har ikke noe med et liv etter dette eller andre overnaturlige ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så for meg er ikkje det noe eg tro på, det er noe eg har opplevd og veit. Eg har også opplevd mange andre ting etterpå, men heldigvis ikkje så sterke ting som dette.

Høres ut som du så gjerne vil tro at hjernen din lurer seg selv. Dette er et velkjent fenomen, og har ikke noe med et liv etter dette eller andre overnaturlige ting å gjøre.

 

Hørte en ateist som hadde vært blodkristen fortelle om dette på en podkast for ikke så lenge siden. Han også hadde opplevd den hellige ånd mange ganger, så sterkt at han trodde det var umulig at det ikke var den hellige ånden han kjente, da han som blodkristen hadde reist landet rundt og forkynnet jesus til han en dag, etter å ha fått et slag, faktisk satte seg ned og så på sin egen tro fordi han følte det fryktelig urettferdig at guden hans hadde latt ham få slag og endte opp, langsomt og sikkert som ateist. Nå savnet han den sterke følelsen av denne såkalte hellige ånden så mye at han gikk til en psykriatriker som faktisk hjalp ham til å få igjen den følelsen igjen, ikke med å innbille ham at han kjente den hellige ånden, men ved å samle alle hans gode opplevelser i en innbilt person og vet du, opplevelsen hans med denne udefinerbare innbilte "personen" var akkurat like sterke og gode som de han hadde hatt med den innbilte ånden! Noe som faktisk beviser at det KUN er oppe i hodet og fantasien til folk denne "ånden" sitter... :)

 

 

Sånn appropos liksom... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...