Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 nekter å starte etter skjermkortdrivere er innstallert.


Anbefalte innlegg

Malvado: Skal foreta en inspeksjon av Mosfets osv.,

finner jeg noen feil blir det nok nytt skjermkort, dog kun ett billig med nogenlunde samme ytelse som det jeg allerede har (HD 7970), sannsynligvis brukt da jeg skal kjøpe nytt når NAVI kommer viss det viser seg å være bra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å finne direkte årsak i slike tilfeller, men har du gjort nok vedlikehold over tid og ikke overbelastet det skal det kunne fungere enda.

Det som regel ryker først er ofte det som regulerer strømmen som gpu trenger, da kan det bli ustabilt ved litt enkel belastning som 3d driveren til w7.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å finne direkte årsak i slike tilfeller, men har du gjort nok vedlikehold over tid og ikke overbelastet det skal det kunne fungere enda.

Det som regel ryker først er ofte det som regulerer strømmen som gpu trenger, da kan det bli ustabilt ved litt enkel belastning som 3d driveren til w7.

 

Vel, skader ikke å gå til innkjøp av ny PSU.

 

Edit: F.eks denne strømforsyningen:

https://www.komplett.no/product/915833/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-tx750m-750w-psu

 

Kom forresten over en på finn som selger brukt 3 år gammel R9 280X for 600,

det er vel ett greit kjøp?

 

 

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Bør vel påpeke at jeg mener det som regulerer strømmen på både hovedkort / skjermkort, de er også relativt vanskelig for vanlige "dødelige" uten de riktige verktøyene å finne, sånn sett så er det en visuell inspeksjon man kan ta av disse delene på hovedkortet og skjermkortet eller har man noen verktøy noe alla dette :



Strømforsyninger kan også være et stort problem, men det kan være vanskelig å vite om det er den som er årsaken eller ikke, derfor bør man teste i en annen pc eller få lånt seg en strømforsyning før man bytter ut den man har.

R9 280X for 600 kroner? Nei takk sier jeg brukte et slikt kort for en stund siden. Du kan få 580 kort nå for omtrent 1000 lappen , venn av meg kjøpte for 850 kroner mener jeg 4Gb versjonen, måtte fikse litt på den ene viften men ellers uproblematisk og kurrant kort. Endret av Malvado
Lenke til kommentar

R9 280X for 600 kroner? Nei takk sier jeg brukte et slikt kort for en stund siden. Du kan få 580 kort nå for omtrent 1000 lappen , venn av meg kjøpte for 850 kroner mener jeg 4Gb versjonen, måtte fikse litt på den ene viften men ellers uproblematisk og kurrant kort.

 

Hva med RX 580 8GB til 1400,

fornuftig pris?

Lenke til kommentar

Ja, selv om det ikke vil gi deg samme ytelse som det siste 1660 kortet til Nvidia så mener jeg du får relativt mye for pengene der.

Se om du kan prute ned litt til ;-)

 

Vedkommende var ikke villig til å gå ned på pris,

kortet er visstnok bare noen måneder gammelt,

spurte om han har kvittering så jeg kan bekrefte alderen på korten. ^^

Lenke til kommentar

Etter litt betenkningstid,
tror jeg at jeg går for dette oppsettet:

MSI X470 Gaming Pro
AMD Ryzen 5 2600
G.Skill TridentZ 3200Mhz CL14
AMD RX580 8GB
Corsair TX750M
Samsung 970 EVO M.2 SSD
MSI Core Frozr XL CPU cooler

Skal bli brukt til gaming,
og jeg har tenkt til å overklokke litt. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...