Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Slettet driverpartisjon på M.2-disk. Hvordan får jeg disken til å funke igjen?


Anbefalte innlegg

Første post her på over ti år! Nå som far til eier av PC (gått Chromebook selv).

 

Skulle reinstallere W10 på HELT ren PC. Helt ren ble den, de jeg også formaterte driver partisjonen til M.2 disken... (Når jeg holdt på var det IDE, SATA og SCSI og sånt...).

 

Hvorsan får jeg driverene på plass igjen? Trenger de for at W10 install bare skal finne disken (Uefi)

Disken er av typen CORSAIR Mp500 120Gb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Eller den finner den når jeg bruker legacy, ikke uefi.

 

Jaggu ikke sikker på hva den var før. Betyr det noe? OS var da på annen disk (SSD), noe som er grunnen til hele operasjonen med å installere på ny.

har opplevd at jeg må kjøre diskpart fra commandline under windows installasjon for å "formatere" disken til riktig format, får du kjørt diskpart under installasjonen? for å evt sjekke om PCen faktisk finner disken i det hele tatt under Windows installasjonen :) 

Lenke til kommentar

Hva er en driverpartisjon? Det skal jo ikke være noe problem å installere på en tom disk.

Disken bør helst være helt tom, la installsjonsprogrammet initialisere disken, ikke gjør det selv.

diskpart clean sørger for at tidligere initialisering (MBR/GPT) forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...