Gå til innhold

[Løst] Oppgradere pc. Skjerm eller cpu først?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg holder på å oppgradere min pc litt etter litt på et budsjett som er nokså stramt. Hver måned når jeg før lønning kan jeg bruke rundt 2500kr på en ny del. Derfor hadde jeg satt pris på andre sine meninger om hva som passer bra eller trengs mest i min data.

 

Mine nåværende specs:

 

hdd: kingston sv300s37a240g

Hovedkort: Gigabyte Technology Co., Ltd. H97M-D3H To be filled by O.E.M.

Skjermkort: Evga gtx 1060 3gb 

Minne: 8gb ram (finner ikke ut hvilken type)

CPU: Intel® Core i3-4160 CPU @ 3.60GHz

Skjerm: 24" BenQ 60hz skjerm

 

Det er verdt å nevne at jeg spiller masse csgo og jeg trodde at ved å investere i gtx 1060, så skulle alle mine fps problemer være borte. MEN! Det har seg slik at csgo er veldig CPU krevende og jeg får derfor fortsatt små fps drops til under 100fps. Hva ville dere gått for videre i en oppgraderings prosess? Jeg har tenkt på denne:

 

Intel Core i5-7600K Kaby Lake Prosessor:

https://www.komplett.no/product/904700/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-7600k-kaby-lake-prosessor#

 

Håper den kan brukes med mitt hovedkort! Ellers har jeg veldig lys å prøve 144hz skjerm!

Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger!

Endret av humanji
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...