Gå til innhold

Anmeldelse: Darksiders II (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan tipse anmelder om at de fire originale horsemen var Death, War, Pestilence og Famine. Men i Darksiders-universet heter de Death, War, Strife og Fury. Noe som burde blir Død, Krig, Kamp/Konflikt og Vrede.

 

Og siden Death ikke er det samme som vår tradisjonelle tolkning av den antropomorfiske døden, er det ikke rart at også døden i Darksiders, kan dø :)

 

Siden karaktererne nederst står på PC og PS3 antar jeg at spillet er testet på disse platformene? Er plutselig ikke sikker på Gamer sitt system, men regner med dette er tilfellet.

 

Er enig i karakteren, selv om jeg foreløpig nok heller mer mot en 9er. Elsker det grafiske uttrykket, og musikken/stemmeskuespillet er også av første klasse.

 

Anbefaler spillet varmt da det er godt håndverk fra ende til annen.

Lenke til kommentar

Opplever ikke dette med opphoping av "crappy items" som et problem i det hele tatt. Er ikke værre enn å bruke fast travel til en merchants, selge skiten og komme seg tilbake til oppdraget igjen.

 

Ellers enig i anmeldelsen. Digger spillet, og setter stor pris på at man kan utforske krinker og kroker fremfor å bli holdt i hånden.

Lenke til kommentar

Testa spillet selv på PC, og jeg må si jeg likte det IKKE. Har aldri lagt så mye merke til porting fra konsoll til PC før som i dette spillet.

 

Er sikkert bra på konsoll, men anbefaler det ikke til PC i det hele tatt.

 

Det finnes mange slike spill som porter nesten like mye som Darksiders. Men et lite tips: kjøp deg gamepad og bruk det istedenfor tastatur og mus.

Her har du noen eksempler: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10523

Lenke til kommentar

Har spillet på PC selv og spiller det SELVSAGT med gamepad. Porten er slett ikke så dårlig som folk vil ha det til. Spillet er bare ikke bedre enn ett konsollspill... :)

 

Vigil har allerede patchet mye av det som folk mente var problem. Dette burde ikke hindre folk fra å kjøpe denne perlen :)

Lenke til kommentar

Kan tipse anmelder om at de fire originale horsemen var Death, War, Pestilence og Famine. Men i Darksiders-universet heter de Death, War, Strife og Fury. Noe som burde blir Død, Krig, Kamp/Konflikt og Vrede.

 

Ah, jeg lurte litt på det skjønner, husker at Strife blant annet ble nevnt når man fikk den ene gjenstanden tidlig i spillet. Endret nå.

 

Siden karaktererne nederst står på PC og PS3 antar jeg at spillet er testet på disse platformene?

Det er korrekt, dog jeg for det meste spilte på PS3 og ikke fullt så mye PC-utgaven. Fikk allikevel et godt nok inntrykk av begge versjonene til å kunne bedømme begge to.

 

Lenke til kommentar
]Ah, jeg lurte litt på det skjønner, husker at Strife blant annet ble nevnt når man fikk den ene gjenstanden tidlig i spillet. Endret nå.

 

Tsk, Tsk...visste du ikke dette altså ? I DarkSiders 1 får man den andre pistolen til Strife. Lurer på hva man skal bruke som våpen når man slåss med Strife i han sitt spill =P

Lenke til kommentar

8/10? Seriøst?

 

Det er den dårligste konsoll porten jeg har spilt på veldig lang tid, grafikken er kvalmende og spillet er generelt ganske ustabilt for de fleste som spiller den på PC.

 

Kanskje det er på tide å være litt mer kritiske?

Nja, ustabilt er det jo ikke nå lenger. Keybindings og menyene er dog langt ifra bra i det hele tatt.

Spillet i seg selv er veldig bra.

Lenke til kommentar

Nja, ustabilt er det jo ikke nå lenger. Keybindings og menyene er dog langt ifra bra i det hele tatt.

Spillet i seg selv er veldig bra.

 

Det er en enorm mengde med PC spillere som klager på spillet, har du sett hvor forferdelig dårlig grafikken er blant annet i inventory menyen (versus resten av spillet)? Det er helt uakseptabelt. De har utgitt et halvferdig produkt som ikke fungerer optimalt hos de fleste. Det at de ikke inkluderer dette i anmeldelser er synd.

 

Vsync fungerer ikke for mange.

Mye stuttering dersom en tvinger Vsync.

Veldig dårlig grafikk.

Konsoll port uten noen forbedringer (annet enn resolusjonen).

Lenke til kommentar

Sett bort i fra litt irriterende kamera, og noe knotete meny system er selve spillet meget bra. Veldig fengende å godt gjennomført verden. Og for de som synes spillet har litt svak grafikk, anbefaler jeg og slå på ambient occlusion som Nvidia la til mulighet for i siste beta driver. Samt slå på Anisotropic filtering opp til 16x, og slå på AA til en 4-8x. Da ender du opp med ett spill som virkelig føles mer rettferdig mot den pene grafiske stilen.

Lenke til kommentar

Liker spillet, men det har sine problemer. Kameraet er ikke alltid helt med, Death tar ikke alltid tak i søyler og gress når jeg løper langs vegger, og jeg traff på en bug på en bosskamp som gjorde at jeg måtte la meg bli drept for å ta den på nytt. Fiendene tåler også litt vel mye, noe som resulterer i at en del stygge ord blir sagt, men det er vel heller meningen fra utviklers side at det skal være utfordrende. Spiller på normal. Ellers er det godt designede nivåer, godt stemmeskuespill, grei grafikk og du får belønning for å utforske. Foreløpig ligger jeg på et sted mellom 7 og 8/10.

 

Lastetider? Utenom å starte spillet har jeg ikke lagt merke til lastetid selv.

 

På X360 dukker det opp "Loading" på skjermen med rød skrift som varer noen sekunder når du passerer visse steder.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Spiller det på PS3 og selv om jeg kunne tenkt meg noen skarpere texturer, høyere oppløsning så lar jeg meg sjarmere. Grafikken funker, og er med på å skape en fin stemning.

Menyer kunne nok respondert litt kjappere, men bruker ikke så alt for mye tid der allikevel.

 

Gir kudos for musikken som jeg jenvt over syns er meget bra, og det er mulig at stemmene kan virke litt klisjeaktig så funker det for meg. Helt klart en solid åtter på skalaen.

 

Death er for min del så langt i år en av de bedre karakterene i et spill.

Lenke til kommentar

Sett bort i fra litt irriterende kamera, og noe knotete meny system er selve spillet meget bra. Veldig fengende å godt gjennomført verden. Og for de som synes spillet har litt svak grafikk, anbefaler jeg og slå på ambient occlusion som Nvidia la til mulighet for i siste beta driver. Samt slå på Anisotropic filtering opp til 16x, og slå på AA til en 4-8x. Da ender du opp med ett spill som virkelig føles mer rettferdig mot den pene grafiske stilen.

 

Selv med 16x AF, 8xSS (full screen SS), ambient occlusion, og lignende så ser grafikken helt forferdelig ut. Jeg klager sjeldent på grafikk men dette var ekstremt skuffende og påvirket spillopplevelsen så mye for meg at jeg ikke kan fortsette spillet.

Lenke til kommentar

Ser igrunnen ingen grunn til å klage på grafikken på dette spillet, den er slettes ikke så dårlig som folk vil ha det til. Folk er generelt alt for kritiske til grafikk for tiden. Om den ikke kan konkuurrere med BF3 eller for den sags skyld Crysis så er ikke det godt nok. Gå tilbake til 80 tallet og spill noen klassikere derifra så blir dere kvitt denne kvalmen.

Har kost meg i mangen timer allerede og har ikke merket noe til lange loading screens, shuttering eller ustabilitet.

Spiller på PC med x360 kontroll og er storfornøyd!

Lenke til kommentar

Ser igrunnen ingen grunn til å klage på grafikken på dette spillet, den er slettes ikke så dårlig som folk vil ha det til. Folk er generelt alt for kritiske til grafikk for tiden. Om den ikke kan konkuurrere med BF3 eller for den sags skyld Crysis så er ikke det godt nok. Gå tilbake til 80 tallet og spill noen klassikere derifra så blir dere kvitt denne kvalmen.

Har kost meg i mangen timer allerede og har ikke merket noe til lange loading screens, shuttering eller ustabilitet.

Spiller på PC med x360 kontroll og er storfornøyd!

 

Den er en klar linje mellom akseptable og for dårlig grafikk. Det er nemlig slik at grafikk er direkte relatert til atmosfære for de som er mer enn middels interessert i spill. Det at du nevner eldre spill stryker kun mitt argument. Mange spill på 80'tallet og 90'tallet utviklet ganske fantastisk grafikk på denne tiden, for eksempel så mener jeg å huske at Final Fantasy 7 var det første RPG spillet i full 3D. Med andre ord, grafikk er like viktig som alt annet i spillet. Dersom et spill har noen svakheter, slik som blant annet grafikk, så blir det tydeliggjort og svekker dermed spillets helhetsinntrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...