Gå til innhold

Spm ang jobbmuligheter (IT og informasjonssystemer)


Anbefalte innlegg

Hello!

Har søkt på dette studiet : IT og Informasjonssystemer

Lurer på om det er noen andre her som har tatt dette studiet, og hva dere jobber som nå? (master og bachelor)

Noen andre som kan si noe generellt om studiet? Har funnet en gammel topic om dette studiet før, men den ga ikke mye informasjon ang jobbmuligheter.

Har hørt at man lærer en del om IT konsultering, drifting osv. Har også hørt at dette ikke er studiet om man vil bli rå i programmering. Bare å komme med info folkens=) Kan It-konsulent være en relevant jobb etter endt studie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette treffer helt det du spørr etter, men det var det beste jeg fant frem til på nettet. Dette er også noe jeg sikter meg inn på etter fagbrevet (er lærling nå).

Bachelor, 3-årig

Informatikk

– Jobbmuligheter

Med en solid utdannelse fra Informatikkstudiet kan du komme til å jobbe med sykepleiere, oljearbeidere, lærere og børsmeklere – i tillegg til dyktige kolleger med samme type utdanning som deg selv. Du har store sjanser til å jobbe i utlandet hvis du ønsker det. Mange har også startet sin egen virksomhet etter studietiden hos oss.

Gjennom utdannelsen du får er du kvalifisert til å jobbe i IT-avdelinger hos de større bedriftene som Statoil Hydro og Telenor, men også de minde. Der kan man jobbe med både med drift og vedlikehold, samt drive frem nye prosjekter. Du kan jobbe som utvikler hos bedrifter som lager ny programvare og eller hjelpe kunder med å finne ut hva de trenger som konsulent. Det er vanskelig å putte en begrensning på hvor og hva man kan jobbe med. IT er blitt en naturlig del av alle bransjer og bedrifter, og du finner helt sikkert din nisje et sted.