Gå til innhold

Skal selge pcen min imorgen, 07.03 , og kjøpe en rimeligere i helgen. Lurer på om det er et ok valg...


Anbefalte innlegg

Hei!



Eg har en Acer Nitro 5 som kjører de fleste spillene eg har prøvd veldig godt, no har det dessverre skjedd noe som gjør at eg må selge den. I morgen, eller idag faktisk.. får heldigvis en grei pris på den siden den ikke er mer enn et par mnd`er gammel...

Så til spørsmålet mitt, først så er det denne pcen eg skal kjøpe for en rimelig sum (tror no eg då) 

https://cdon.no/elektronikk/acer-aspire-gx-781-p44455756

Det eg lurer på , er om det spec`sa : Nvidia Gtx 1050 ti grafikkort - Intel i5 7400 prosessor - 8 gb Ram  -1 tb harddisk.   


Om eg kan kjøre feks Pugb fin på denne? Siden det er en stasjonær, og eg muligens kan det no, eller ihvertfall ettervært så kan eg jo oppgradere den, som mer ram feks...  eneste forkjellen ifra linket eg har lenket til er at han har no 1 TB HD... litt viktig for meg at eg trykke litt Pugb iblandt, er ikke en kjempe gamer men er greit å ha det så håper noen kan gi meg noen svar her, eller andre råd..

Takker på forhånd!


 

post-506958-0-66749900-1551924605.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det blir jo garantert ikke på "Ultra" for å si det mildt. Spørsmålet er hvor mange fps du "må" ha, og hvilket grafikk kvalitets nivå du kan klare deg med.

 

Når det gjelder PUBG, så er det en tittel som har vært svært dårlig optimalisert. Selv svært kraftig HW har ikke klart å drive dette spillet på noen spesielt god måte. Dette kan jo ha endret seg, men det kan jo være at det ikke er så mye mer utvikler teamet har kunnet gjøre, og at ytelsen er den samme som i fjor når Techspot testet. Der ser du at 1080p på "Ultra" med 1050Ti ga 38 fps average. Noe de fleste ikke vil kalle spillbart. Han gikk så ned til "Very low", men der "glemte" han å teste bl.a. 1050Ti, og testet kun lillebroren 1050 med 2GB VRAM. Så vi må ekstrapolere litt for å finne hva vi kan forvente av 1050Ti på "Very Low". Normalt skal 1050Ti være rundt 30% raskere enn lillebroren, men i denne tittelen på "Ultra", så vi at det bare var snakk om 22% raskere. Så jeg tror det tryggeste er å ikke legge på mer enn 22% på average fps til 1050 på "Very Low" også. Og da ender vi på ~82fps.

 

Nå, 82 fps bør den CPU'en klare å forsyne. Men med bare en minnekanal/brikke, så spørs det på om ikke det kan bli en del mindre også, og kanskje spesielt på de 1% laveste fps'ene.

 

Det at det bare er en minnebrikke i, gjør altså at det ikke går an å si med noen som helst grad av sikkerhet at dette kommer til å være spillbart overhodet.

 

Om du hadde hatt 2 like minnebrikker i maskinen hadde jeg tenkt det var trygt å si at du nok ville klart rundt 60 fps, til og med på "Medium".

 

Jeg har hørt at utvikler teamet holder på med "PUBG Lite" som altså er beregnet for dårligere HW konfigurasjoner, men hvor langt unna det er vet jeg ikke. Ellers har man jo Fortnite og APex som ikke krever like mye som PUBG, og de kan kanskje være alternativer? Men uansett altså; I 2019 burde ingen spille med bare en minnebrikke/kanal i maskinen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...