Gå til innhold

Partisekretærens ukjente 22. juli-historie


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

 

Vi for se Geir. Det er 2015 som avgjør. Nå er det Støre som tar folk. Merkelig at en mann med kun fine ord uten betydning for slik oppmerksomhet. Men folket lar seg forføre. Det har historien vist oss.

 

Ja, jeg er enig i det. I 2015 blir det lokalvalgkamp, og det kan endre folks fokus. Men det er klart at Siv Jensen har lagt en del saker døde for FrP, som lavere bensinavgifter. Hvordan Ap klarer seg under Støre blir spennende. Det er ikke sikkert at den effekten varer. Men poenget mitt er at Raymond Johansens utspill nok ikke er forårsaket av bekymring for oppslutningen. Jeg tror hans utspill er ærlig og oppriktig, og at problemet er som flyktningen sier i innlegg nummer 9. Vi har kanskje vært for redde for å ta den ideologisk debatten, og mange grep til psykiatrien som halmstrå.

 

Geir :)

 

Først og fremst er statsbudsjettet i 15 viktig. Det er først da vi muligens kan se noe av det FrP står for. I dag er vi fortsatt under de rød grønnes budsjett.

Jeg håper og tror Støre blir en bløff. AP folk som jeg kjenner er faktisk oppegående mennesker. De vil se og forstå at Støre er en mann med kun fine ord, uten mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Alle meninger hører hjemme i et demokrati, uansett om AP og jeg ikke liker dem. Man skal kunne diskutere og ha respekt for andres meninger. AP sitt motiv er å forsøke og fjerne meninger de selv ikke liker, ved og stigmatisere de mennesker som har slike meninger. Derfor skal ikke AP styre debatten.

 

Ja da, endog når de kommer fra ledende politikere. Personer i ditt eget parti likte ikke de meningene og hadde nok helst sett dem sensurert bort.

Lenke til kommentar

 

Alle meninger hører hjemme i et demokrati, uansett om AP og jeg ikke liker dem. Man skal kunne diskutere og ha respekt for andres meninger. AP sitt motiv er å forsøke og fjerne meninger de selv ikke liker, ved og stigmatisere de mennesker som har slike meninger. Derfor skal ikke AP styre debatten.

 

Ja da, endog når de kommer fra ledende politikere. Personer i ditt eget parti likte ikke de meningene og hadde nok helst sett dem sensurert bort.

 

Har du i det hele tatt fått med deg hva jeg har skrevet? Jeg synes damen formulerer seg dårlig. Men det er rasisme kortet jeg reagerer på. Dere PK folk kaster ut dette kortet uten at rasisme har forekommet. Dere misbruker begrepet. Jeg er selv antirasist og synes man kun skal bruke kortet der det er rasisme. Selv om folk er redd for, eller har fordommer mot fremmende, så er det ikke rasisme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Har du i det hele tatt fått med deg hva jeg har skrevet? Jeg synes damen formulerer seg dårlig. Men det er rasisme kortet jeg reagerer på.

 

Da får du lese min begrunnelse her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1603302&p=21795974

 

og ellers i tråden.

 

Dere PK folk kaster ut dette kortet uten at rasisme har forekommet. Dere misbruker begrepet. Jeg er selv antirasist og synes man kun skal bruke kortet der det er rasisme. Selv om folk er redd for, eller har fordommer mot fremmende, så er det ikke rasisme.

 

 

PK folk, er det noen jeg har tatt vareheisen smannen med på Kløverhuset i Bergen og delt ut nytt vaskemiddel eller røde roser til det norkse folk med som del av et Ap felttog? Har du skaffet deg alpelue med lynavleder og spaserstokk med håndbrems? Du sier vel ikke De til deg selv som noen av dem som tar den vanlige heisen på Kløverhuset i Bergen gjør?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Har du i det hele tatt fått med deg hva jeg har skrevet? Jeg synes damen formulerer seg dårlig. Men det er rasisme kortet jeg reagerer på.

 

Da får du lese min begrunnelse her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1603302&p=21795974

 

og ellers i tråden.

 

Dere PK folk kaster ut dette kortet uten at rasisme har forekommet. Dere misbruker begrepet. Jeg er selv antirasist og synes man kun skal bruke kortet der det er rasisme. Selv om folk er redd for, eller har fordommer mot fremmende, så er det ikke rasisme.

 

 

PK folk, er det noen jeg har tatt vareheisen smannen med på Kløverhuset i Bergen og delt ut nytt vaskemiddel eller røde roser til det norkse folk med som del av et Ap felttog? Har du skaffet deg alpelue med lynavleder og spaserstokk med håndbrems? Du sier vel ikke De til deg selv som noen av dem som tar den vanlige heisen på Kløverhuset i Bergen gjør?

 

Har stort sett svart deg. Vet du ikke hva PK folk er? AP og spesielt AUF er PK og populister.

Lenke til kommentar
Populism is a political doctrine that appeals to the interests and conceptions (such as fears) of the general people, especially contrasting those interests with the interests of the elite.

...

Political parties and politicians often use the terms populist and populism as pejoratives against their opponents. Such a view sees populism as merely empathising with the public, (usually through rhetoric or "unrealistic" proposals) in order to increase appeal across the political spectrum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Populism

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja og derfor er det vel ingen større norske politiske partier som våger å programfeste:

  1. Fjerning av rentefradraget uansett om begrunnelsen for det nå er borte.
  2. Økte skatter som kan være nødvendig for opprettholdelsen av veferdsstaten. Endog en ansvarlig økonom som Kåre Willoch løper nå makredsliberalistenes ærend. (Det ser for øvrig ut til at konsevative som liberalister som det er mange av på forumet ønsker at den tråden skal dø hen).
  3. Siste tråd har også lenke til en fransk økonom som noen mener det nå kan være politisk korrekt å gi Nobels økonomispris. Jeg tviler sterkt på at det er populistisk å gi ham økonomisprisen.
Lenke til kommentar

 

Problemet var en mentalt syk mann.

Problemet var, og er, at man stempler mannen som mentalt syk for å unngå å måtte ta stilling til mannens politiske ideologi.

 

 

Jeg vet ikke om du tenker på hva retten fant, hva diverse psykiatere mente, eller hva jeg skrev her.

 

Jeg synes ihvertfall benevnelsen er helt grei utifra hva han gjorde. Planlegging over tid, detaljbeskrivelse av drapsplaner, henrettelser, og diktatur i et 1500 siders manifest, den faktiske gjennomføringen av flere angrep iløpet av en dag uten å stoppe underveis, samt og å i over en time drepe barn og unge uten å stoppe seg selv... Dette vitner om så store mangler i empati at det etter mitt "folkelige" definisjon er mental sykdom. I tillegg så var planene om kupp, maktovertakelse, og rolle som leder for landet såpass stormannsgale at de sannsynlivis alene burde gitt en diagnose.

 

Man kan godt ta stilling til ideologien på tross av hans mentale tilstand, men jeg synes den er såpass hullete og absurd at du får tilgi meg for ikke å vie mye tid til akkurat dette.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om du tenker på hva retten fant, hva diverse psykiatere mente, eller hva jeg skrev her.

Alle overstående, samt mange andre som henger seg opp i samme.

 

 

Jeg synes ihvertfall benevnelsen er helt grei utifra hva han gjorde. Planlegging over tid, detaljbeskrivelse av drapsplaner, henrettelser, og diktatur i et 1500 siders manifest, den faktiske gjennomføringen av flere angrep iløpet av en dag uten å stoppe underveis, samt og å i over en time drepe barn og unge uten å stoppe seg selv... Dette vitner om så store mangler i empati at det etter mitt "folkelige" definisjon er mental sykdom. I tillegg så var planene om kupp, maktovertakelse, og rolle som leder for landet såpass stormannsgale at de sannsynlivis alene burde gitt en diagnose.

Hmm, det meste av overstående tyder vel på det motsatte av "galskap", og motivasjonen ser ut til å ha vært stor empati med hans nasjon, dvs andre nordmenn.

 

Man kan godt ta stilling til ideologien på tross av hans mentale tilstand, men jeg synes den er såpass hullete og absurd at du får tilgi meg for ikke å vie mye tid til akkurat dette.

Jeg syns også at den er absurd og hullete, akkurat som alle andre norske politkeres ideologi, som den ikke skiller seg stort fra. ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg syns også at den er absurd og hullete, akkurat som alle andre norske politkeres ideologi, som den ikke skiller seg stort fra. ;)

 

 

Å?

Lenke til kommentar

Ja og derfor er det vel ingen større norske politiske partier som våger å programfeste:

  • Fjerning av rentefradraget uansett om begrunnelsen for det nå er borte.
  • Økte skatter som kan være nødvendig for opprettholdelsen av veferdsstaten. Endog en ansvarlig økonom som Kåre Willoch løper nå makredsliberalistenes ærend. (Det ser for øvrig ut til at konsevative som liberalister som det er mange av på forumet ønsker at den tråden skal dø hen).
  • Siste tråd har også lenke til en fransk økonom som noen mener det nå kan være politisk korrekt å gi Nobels økonomispris. Jeg tviler sterkt på at det er populistisk å gi ham økonomisprisen.

Nobelpris til Piketty vil da være selve definisjonen på populistisk?

 

Ikke at han nødvendigvis ikke fortjener den, det kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nobelpris til Piketty vil da være selve definisjonen på populistisk?

 

 

Jeg har ikke lest boken hans, men den står på min ønskeliste. Så vidt jeg vet går han inn for svært hard beskatning av de rikeste. Det er vel ikke det man forbinder med populisme her i landet for tiden. Snarere tvert imot er der to partier som er gått til valg på henholdsvis 40 og 100 milliarder i skattelette. De rødgrønne våget ikke å heve skattenivået tilbake til det det var før Bondevik II da de overtok regjerngsmakten i 2005. De lovte å opprettholde nivået fra Bondevik II. Det har betydning for dagens helsevesen og velferdsnorge.

 

Det gjenstår å se om de overlever høstjakten om det skal gjennomføres med å kutte kraftig i offentlige utgifter, øke trekket på oljefondet, selge seg ned i statlige selskaper etc.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om du tenker på hva retten fant, hva diverse psykiatere mente, eller hva jeg skrev her.

 

Nå fant jo retten at han ikke var mentalt syk...

 

Geir :)

 

 

Jepp, og det er jo greit at presiseres her også. Men poenget mitt var bare at jeg var usikker på hvem som egenltig ble kritisert i innlegget jeg kommenterte.

Lenke til kommentar

 

Nobelpris til Piketty vil da være selve definisjonen på populistisk?

 

 

Jeg har ikke lest boken hans, men den står på min ønskeliste. Så vidt jeg vet går han inn for svært hard beskatning av de rikeste. Det er vel ikke det man forbinder med populisme her i landet for tiden. Snarere tvert imot er der to partier som er gått til valg på henholdsvis 40 og 100 milliarder i skattelette. De rødgrønne våget ikke å heve skattenivået tilbake til det det var før Bondevik II da de overtok regjerngsmakten i 2005. De lovte å opprettholde nivået fra Bondevik II. Det har betydning for dagens helsevesen og velferdsnorge.

 

Det gjenstår å se om de overlever høstjakten om det skal gjennomføres med å kutte kraftig i offentlige utgifter, øke trekket på oljefondet, selge seg ned i statlige selskaper etc.

 

Right, men spør du mannen i gata er ulikhet dumt og de aller rikeste er på grensen til onde. Kapitalismen er kald, etc. Piketty er vann på mølla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Right, men spør du mannen i gata er ulikhet dumt og de aller rikeste er på grensen til onde. Kapitalismen er kald, etc. Piketty er vann på mølla.

 

Ferdes du mest blant personer langt ute til venstre? Så vidt jeg vet er det bare Rødt som går inn for skatteskjerpelser og flere av de jeg snakker med som jeg beskriver som et snitt av befolkningen synes skatteletten til FrP og Høyre er glimrende. De får nok en annen oppfatning når skatteletten er delt ut i høstens budsjett.

Lenke til kommentar

Ferdes du mest blant personer langt ute til venstre? Så vidt jeg vet er det bare Rødt som går inn for skatteskjerpelser og flere av de jeg snakker med som jeg beskriver som et snitt av befolkningen synes skatteletten til FrP og Høyre er glimrende. De får nok en annen oppfatning når skatteletten er delt ut i høstens budsjett.

Hva Piketty mener bør gjøres er ikke grunnen til at han har fått mye oppmerksomhet.

 

Økende ulikhet, at dette er uunngåelig, og at dette er skadelig er hovedbudskapet og det som blir fokusert på.

 

Dette er hva som har gjort Piketty til en kjendis, og dette er hva hvermannsen sluker like rått som at billigere bensin er bra.

 

At Piketty mener dette bør løses med høyere skatter havner i bakgrunnen, akkurat som at billigere bensin må finansieres ved hjelp av noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...