Gå til innhold

Kulturo: HD-DVD i salg i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisras blir det ikke snakk om nei.

 

Men man kan jo titte litt på innmaten.. så kan man begynne å summere opp deleprisen.. Tipper de går på et lite tap pr spiller..

 

 

hda1bench.jpg

 

hda1pcb.jpg

 

hda1drive.jpg

 

hda1ram.jpg

 

hda1guts.jpg

 

nechddvd.jpg

 

hda1hdmi.jpg

 

Hva gjør man med en pc-drive? Setter driven inn i PC selvfølgelig:

 

HR1100A.gif

 

Sjekk DENNE lenken for detaljer.

Lenke til kommentar
Den var stilig den. Men jeg tviler på at de selger den med tap, siden produksjonsprisene bruker å være langt under utsalgsprisene.

5945391[/snapback]

Det er slettes ikke unormalt å selge et produkt med tap i starten for å vinne markedsposisjon.

Jo dyrere enheten er i forhold til hva markedet ellers ligger på hvor den skal inn jo mer sannsynlig vil det være at man dumper prisene i starten.

Både PSP og Xbox 360 har vell blitt solgt med store tap.

 

Nå er jo heller ikke 10000 enheter akkurat så mye da, så det er jo bare en sped begynnelse man knapt kan kalle å lansere noe.

 

Når det gjelder valget av filmer så var det ingen som hører hjemme på min topp 10-liste nei.

Lenke til kommentar
Den var stilig den. Men jeg tviler på at de selger den med tap, siden produksjonsprisene bruker å være langt under utsalgsprisene.

5945391[/snapback]

Det er slettes ikke unormalt å selge et produkt med tap i starten for å vinne markedsposisjon.

Jo dyrere enheten er i forhold til hva markedet ellers ligger på hvor den skal inn jo mer sannsynlig vil det være at man dumper prisene i starten.

Både PSP og Xbox 360 har vell blitt solgt med store tap.

5945560[/snapback]

Jeg er klar over at noen gjør det. Men det hender også at det hevdes at de selger med tap uten at de gjør det. Men siden disse er så dyre den første tiden, så er det nok ikke med tap, ivertfall ikke betydelig. Jeg vet at det tar tid å få opp produksjonen, men det koster ikke så mye. Prisen er ofte høy for å tjene inn utviklingen, noe som jeg tror er mye mer reellt.
Lenke til kommentar

Ja, det stoerste "tapet" er uansett utviklingskostnaden. Om de selger 10.000 spillere med $100 i tap er det ingenting i sammenligning med milliardene de har brukt paa utvikling og markedsfoering. Slikt sett kan man si at de garantert selger med tap, selv om disse 10.000 kosta $5000 stykket.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

bare se på grafikk kort dem selges for over 5k de første ukene og går stadig ned når det kommer nye modeler ^^

så det ekke så rart at de er dyre og tenk på at en HD-DVD spiller er en ganske så kraftig pc også, ser ut som det sitter mye kraftige gpu og cpu i spillerne for å få spillt av H.264/AVC i 1080p!

Lenke til kommentar
Det er slettes ikke unormalt å selge et produkt med tap i starten for å vinne markedsposisjon.

Jo dyrere enheten er i forhold til hva markedet ellers ligger på hvor den skal inn jo mer sannsynlig vil det være at man dumper prisene i starten.

Både PSP og Xbox 360 har vell blitt solgt med store tap.

 

Nå er jo heller ikke 10000 enheter akkurat så mye da, så det er jo bare en sped begynnelse man knapt kan kalle å lansere noe.

 

Når det gjelder valget av filmer så var det ingen som hører hjemme på min topp 10-liste nei.

5945560[/snapback]

 

 

Nå kan det ikke sammenlignes da den største inntektskilden for konsollene er fra spillene. Sony/microsoft får prosenter fra alle spillene som selges og kan da tåle å selge selve konsollene med tap.

 

Nå skal man ikke se bort fra at Toshiba selger med tap, det er vel meget viktig for dem å få et innhugg i markedet mens de enda er enerådende. Se sitter også på en del av rettighetene så om hd-dvd skal bli vinneren snakker vi store penger for dem.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg mer spent når det gjelder slaget om forbrukerrettigheter, ellers er det jo litt vittig at serenity er et av lanseringsfilmene. Trodde ikke den filmen var noen publikumssuksess, men som firefly-fan så klager jeg ikke.

 

AtW

5944776[/snapback]

 

Litt enig på denne fronten, så vidt meg bekjent så er tanken med Blu-Ray at den må kobles på nett for at du i det hele tatt skal kunne se dine egne filmer. Dette for å laste ned godkjennings nøkler (DRM). Kan ikke tenke meg at jeg kjøper noe som krever dette.

Da ser HD-DVD mye bedre ut sett fra et forbrukermessig synspunkt. Når i tillegg Kina utvikler 2 eller 3 uavhengige formater som skal konkurere med HD-DVD og Blu-Ray, kan man spørre seg om det å gjøre seg uønsket av forbrukern er noe sjakktrekk.

Hvis de tror folk kjøper hva som helst, tar det feil, samtidig som de prøver å gjøre folk dumme ved å tro at de kjøper alt. Aldri undervurder dine kunder, sånt blir det ofte bråk av. Dette burde Sony ha lært nå etter Rootkit blemma.

 

Mosher :w00t:

Lenke til kommentar

Hva er da vitsen med å eie filmer? Plutselig en dag er tjenesten nede eller nedlagt for godt og filmene er null verdt? Nei takk! Ja, har i mange år vært en såkallt 'early adaptor' når det gjelder ny teknologi på lyd og bilde området. Men alt som smaker av DRM og eller er avhengig av en server, setter seg fast i halsen.

Endret av Tante_Egunda
Lenke til kommentar

Litt enig på denne fronten, så vidt meg bekjent så er tanken med Blu-Ray at den må kobles på nett for at du i det hele tatt skal kunne se dine egne filmer. Dette for å laste ned godkjennings nøkler (DRM). Kan ikke tenke meg at jeg kjøper noe som krever dette.

Mosher  :w00t:

5946715[/snapback]

 

 

Feil, og hvis dette hadde vært tilfelle ville det også gjelde HD-DVD siden det er AACS DRM'en, som er hoveddelen av DRM, er i begge systemene.

 

Ja det må være de tunge codec'ene som tvinger frem heftigere hw. Tviler på at iHD og BD-J krever så utrolig mye systemressurser at man trenger 1 Gig med ram og viftekjølte prosessorer. :hmm:

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hva er da vitsen med å eie filmer? Plutselig en dag er tjenesten nede eller nedlagt for godt og filmene er null verdt? Nei takk! Ja, har i mange år vært en såkallt 'early adaptor' når det gjelder ny teknologi på lyd og bilde området. Men alt som smaker av DRM og eller er avhengig av en server, setter seg fast i halsen.

5946972[/snapback]

 

Enig...kopisperrer bare VENTER på å bli brutt... Hvorfor bruker de millioner på å utvikle disse "kopisperrene" for så å bli latterligjort hver gang? Jeg hadde heller satt meg ned og prøvd å lagd et BEDRE produkt, for å utkonkurrere andre, istedenfor å mistenkeligjøre ALLE kunder FØR de har kjøpt noe...

 

En dag på Rema :

 

kunde : "skal bare ha denne colaen jeg..."

 

kassadame: "nååh...du får kjøpe den hvis du lover å ikke analysere innholdet og prøve å lage din EGEN cola!"

 

kunde : "nei så drit i hele colaen da!"

Lenke til kommentar

Den DRM-løsningen som Mosher snakker om er så langt ikke vedtatt som den endelige løsningen. Det har vært mange forslag fra begge leire om hvilke metoder som skal benyttes for å hindre illegal kopiering, og HD-DVD har ikke på noen måte verdens mest forbrukervennlige løsning de heller. Sony's makabre forslag ble slått uforholdsmessig sterkt opp i pressen da det kom omtrendt samtidig med rootkit-skandalen. Pressefolk eier ikke skam i livet og setter sjelden ting i perspektiv.

Det sier seg selv at BluBray ikke kan basere spillerene sine på oppkobling til en base, da mister de et enormt market. Det er tross alt ikke alle som har lyst på/mulighet til/råd til/osv bredbånd i huset selvom de vil se på film.

Den teknologisk beste løsningen er etter MIN mening BluRay sin, så jeg håper de vinner terreng raskt. Men det skjer vel neppe og vi ender vel opp med hybridspillere alle sammen som koster mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...