Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg vurdere å ta teoriprøven i løpet av neste uke. Jeg har stort sett bare tatt teoriprøven på www.prove.no, men jeg har også lest litt ekstra i boken. Jeg har bestått flere ganger, noen ganger med god margin, den som ligger på nettet.

 

Så jeg lurer på om jeg er da godt nok forberedt på å ta prøven?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg vurdere å ta teoriprøven i løpet av neste uke. Jeg har stort sett bare tatt teoriprøven på www.prove.no, men jeg har også lest litt ekstra i boken. Jeg har bestått flere ganger, noen ganger med god margin, den som ligger på nettet.

 

Så jeg lurer på om jeg er da godt nok forberedt på å ta prøven?

 

 

Kjør igjennom teoritentamen.no noen ganger i tillegg. Les også over viktige emner i boka slik at du har en nogenlunde oversikt. Ta også en kort repitisjon av skilt, selv om skilt som regel går greit :)

Da bør du være klar.

Lenke til kommentar

Når testen er ferdig og du har levert den inn elektronisk kommer det tommel opp eller tommel ned. Husker ikke om det stod antall feil der også. Du får ikke vite noe før det. Du kan gå tilbake og endre på svarene dine inntil du har levert inn hele greia. I tillegg kan du i respepsjonen få skrevet ut en oversikt over hvor mange feil du hadde og i hvilken kategori (skilt, vikeplikt, plassering osv.) disse feilene er.

Lenke til kommentar

Nei, men de gir en god pekepinn. Jeg betalte 30 kroner og kjørte igjennom testen 20-30 ganger der et par dager før jeg bestod den ordentlige teoriprøven med 2 feil. Det var ganske nyttig fordi om jeg bestod alle testene der også med 0-5 feil. For å være godt forberedt må du selvsagt også i tillegg lese en del utenom i lærebøker.

 

Stryker du en eller flere ganger på teoritentamen.no etter å ha betalt 30 kroner og fått tilgang til alle spørsmålene har du lest for lite.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Første forsøk idag, bestod med 2 feil.

 

Synest prøven på biltilsynet var veldig grei, var bare å utelukke alle svar som ikke gidde mening =)

Var ferdig med prøven etter 10 min, gikk over nøye men endret bare 1 svar, noe jeg aldri skulle gjort.

 

Las boken halveis, og tok prøver på teoritentamen.no og prove.no

Lenke til kommentar

Jepp, det er sjeldent lurt å gå tilbake for å endre på svarene. Det har jeg hørt flere si. Jeg gikk bare tilbake for å sjekke at jeg hadde besvart alle spørsmålene uten å endre på noe. Det beste er som sagt å utelukke de svarene det IKKE kan være for å komme frem til det riktige svaret. På den måten er det ofte åpenlyst hva som er riktig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg planlegger å prøve på nytt snart etter at jeg fikk ikke-bestått med 12 feil forrige gang, hvor jeg fikk flest feil på teamet "Regulering av trafikk". Jeg har øvd mye på teoritentamen.no, hvor jeg får alt fra 1 til 3 feil hver gang. Har tillegg lest litt mer i boken og prøvd de gratis prøvene som ligger ute. Jeg er veldig usikker på om jeg er klar, jeg følte meg klar sist gang men var åpenbart ikke det. Jeg har veldig lyst til å prøve men ville bruke mer penger og så ikke bestå.

 

Noen som har et par tips?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har prøvene hengende på veggen forran meg her jeg sitter nå. Jeg husker ikke helt om jeg brukte 5 eller 6 forsøk. Men jeg bestod på enten 6 eller 7 ende isåfall. Fikk 3 feil. Følgende kaotogorier stod på den prøven som jeg bestod på:

 

Fremkommelighet: 1

 

Førers Og Eiers Ansvar: 0

 

Kjøring Under Spesielle Forhold: 0

 

Menneske I Trafikken: 0

 

Plassering Av Kjørtøy: 0

 

Regulering Av Trafikk: 1

 

Teknisk Om Kjøretøy Herunder Lasting: 0

 

Trafikkulykker, Uhell Og Miljø: 0

 

Vikeplikt: 1

 

Det var godt å bestå prøven ja. Må innrømme det.

 

Fikk den sånn delvis muntlig ved at det satt en sensor der som leste opp spørsmålene og svarene.

Var nok det som gjorde at jeg bestod også.

 

Må nesten innrømme at det var kjipt å få 8 feil 2 ganger før jeg bestod. Da mener jeg 8 feil 2 ganger på rad.

Jeg stod da endelig på prøven på Torsdag i Forrige uke. Altså 30.07.09.

Lenke til kommentar

^ Gratulerer Wil.

 

Men.

Er det sånn at jeg bare kan stikke innom biltilsynet når som helst og ta prøven?

Bare ta med penger og legg, så får jeg ta den?

Det mange har sagt til meg... men leste et sted at de krever en eller annen søknad først, husker ikke hva de kalte det.

 

Så, trenger jeg å søke først?

 

Edit: Vandel, var det det het.

Endret av hestpeisen
Lenke til kommentar
^ Gratulerer Wil.

 

Men.

Er det sånn at jeg bare kan stikke innom biltilsynet når som helst og ta prøven?

Bare ta med penger og legg, så får jeg ta den?

Det mange har sagt til meg... men leste et sted at de krever en eller annen søknad først, husker ikke hva de kalte det.

 

Så, trenger jeg å søke først?

 

Edit: Vandel, var det det het.

 

Det stemmer at det bare er å stikke innom, men man må vel levere søknad for sertifikat til Statens Vegvesen først? Det har du uansett sikkert gjort hvis du har begynt med kjøretimer. Det ordna skolen min for meg før første time ivertfall.

Lenke til kommentar
^ Gratulerer Wil.

 

Men.

Er det sånn at jeg bare kan stikke innom biltilsynet når som helst og ta prøven?

Bare ta med penger og legg, så får jeg ta den?

Det mange har sagt til meg... men leste et sted at de krever en eller annen søknad først, husker ikke hva de kalte det.

 

Så, trenger jeg å søke først?

 

Edit: Vandel, var det det het.

 

Jepp, du kan bare ta en drop-in prøve på de tidene det er mulighet for det på din trafikkstasjon. Men du må ha levert denne søknaden slik at den er i boks før prøva.

 

Link: https://svvgw.vegvesen.no/http://www.vegves...binary?id=13733

 

Dersom den første linken ikke funker, prøv denne og trykk på Bokmål/Nynorsk på denne siden:

https://svvgw.vegvesen.no/http:/sofi.vegves.../control/soknad

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...