Gå til innhold

[HTC Titan] Den store tråden om HTC Titan (WP7 Mango)


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ser nå at HTC Titan begynner å ankomme diverse nettbutikker, og det skal visst nok være solgt en god del telefoner her i Norge allerede. Er det noen her som har kjøpt seg en HTC Titan?

 

Jeg skal gå over til WP7, men er usikker på om jeg skal kjøpe meg en HTC Titan eller vente på Nokia evt. Samsung Focus S.

 

Hvis du er en lykkelig eier av HTC Titan, hva er høydepunktene? Og hva synes du er mindre bra?

Endret av ThinkerBell
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg mottatt HTC Titan, og fått prøvd den litt. Gikk over fra SE Xperia Arc, og HTC Titan er ikke så frytelig mye større. Det er snakk om ca. 1 cm i bredden, og 0.5 cm i lengden. Men byggekvaliteten er fantastisk, og herlig stor skjerm. Litt uvant at alt er så stort, men det er nok snakk om vanesak. Selve navigeringen er ikke noe problem med en hånd.

 

Ellers så har jeg fått satt opp alle applikasjoner, e-post og synkronsiering mellom sosiale medier. Blir vel litt trykking og prøving i kveld. Har tidligere hatt en HTC Trophy7, så jeg er godt kjent med Metro grensesnittet til Microsoft.

 

En ting som er dårlig med utstyret, er headsettet. Ikke bra. Passer definitivt ikke mine ører, og skal prøve å få tak i et annet headset fra HTC. Det er dessverre lite ekstrautstyr tilgjengelig til HTC Titan, men får håpe dette bedrer seg snart.

Endret av ThinkerBell
Lenke til kommentar

Hvordan opplever du skjermen med den relativt lave oppløsningen, noe du legger merke til ved vanlig bruk?

 

Går alt kjapt eller er det noe lag å spore?

 

Regner med at det blir Titan på meg også, men ikke før Spotify er på plass!

 

Jeg synes faktisk skjermen er veldig bra. Nå er det stor skjerm, så ting blir litt større også. Men ellers så er det helt supert. Det eneste jeg savner er widescreen muligheten ved bilder (slik som jeg hadde på min SE Xperia Arc).

 

Når det gjelder hastighet, så går alt kjapt. Har ikke merket noe til "lag" i det hele tatt. Men dette kan jo ha litt med at Titan kjører en 1.5 Ghz prosessor. Lasting av nettsider går veldig kjapt, og nye IE er helt super.

 

Har også fått lastet ned en del apps for å teste.

Lenke til kommentar

Også jeg er blitt rimelig facinert av denne telefonen. Lurer litt på dette med størrelsen.

Føles det naturlig å putte den i frontlommen i jeans?

Eller er det sånn at det hadde vært greit å ha en nr 2 telefon?

Lever kameraet opp til inntrykket som er skapt i forkant?

 

Kameraet har jeg ikke fått testet så godt, så der kan jeg ikke uttale meg ennå.

 

Når det gjelder størrelse, så er telefonen stor ja. Men det kommer helt an på hvilken mobil du går i fra. Størrelsen har jo mye å si på bruksområder. For min del, så er størrelsen helt utmerket. Fordi jeg vil gjerne ha litt større plass. Om den passer jeans lomma, det gjør den jo. Men det kommer helt an på hvor store jeans du har da ;-) Personlig så går jeg aldri med telefonen i lomma (oppbevarer den i skinnetui, for å beskytte mobilen mest mulig).

 

Ble litt betenkelig på størrelsen selv, men gikk fra en SE Xperia Arc med 4.2" skjerm - som egentlig er helt utmerket. Men de ekstra 0.5" gjør meg ingenting. Det viktigste er at jeg har en WP7 mobil. Men det mest optimale størrelsen ville kanskje ha vært 4.3".

Lenke til kommentar

Her er et bilde jeg tok for å sammenligne størrelsen av HTC Titan 4,7" (Venstre), HTC Sensation 4,3 (Midten) og Samsung Omnia 7 4" (Høyre)

 

post-217758-0-61827100-1318577125_thumb.jpg

 

Omnia 7 ser ganske spinkel ut når man sammenligner med Titan. :-)

Den større skjermen gjør surfeopplevelsen ganske mye bedre, samt det er mye enklere å skrive på det virtuelle tastaturet.

Endret av Thjolnir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt min HTC Titan en ukes tid!

 

Generelt er jeg veldig fornøyd med telefonen. Kjempebra hardware, fin skjerm og Windows Phone er en kul oppfriskende opplevelse etter å ha hatt Android et års tid. Den har også utrolig bra batterilevetid. Når jeg legger meg på kvelden har jeg 40 % igjen ca, min gamle Galaxy S var skrape tom når jeg skulle legge meg.

 

Er et par ting jeg ikke er så fornøyd med.

 

1. Mange Bing-tjenester virker ikke i Norge enda. F.eks. ikke mulig å søke i kartet! latterlig dårlig. Google maps finnes ikke for WP7, men annen software basert på Google maps er OK. Ikke kjempebra men OK. Savner skikkelig google maps.

 

2. Amazon Kindle har en kjempefin app for Windows Phone, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig i Norge. Dette til tross for at Iphone og Android appen til Kindle er tilgjengelig. Wazz up?

 

Og så har selvfølgelig ikke Wimp fått ut fingern enda, til tross for å ha skrytt av at de skal komme med en app når Windows Phone ble lansert i Norge.

 

Og til slutt en rar ting som kanskje noen kan hjelpe meg med:

Dere vet, når man ringer noen så hører man at det ringer inne i telefonen. Altså det ringer hos den andre (sånn langt borte), og så ringer det lokalt. Annenhver gang helt til den andre tar av røret. Problemet er at den ringelyden som er lokalt er kjempehøy! Når jeg ringer noen så kan jeg nesten ikke ha øret borti telefonen før den andre har svart, det er vanvittig høyt. Det rare er at når jeg ringer søstra mi så er det lavere ringelyd i telefonen. Merkelig...

Endret av Galilee77
Lenke til kommentar

Settings - Keyboard - Typing settings - Norwegian. Så får du opp en meny der. Har engelsk OS, ja.

 

takk, men jeg finner ikke noen plass der jeg kan slå av ordlisten. Dit du henviste kan jeg bare slette ordene jeg har lagt inn.

 

Under Tastatur, klikk på firkanten som heter "skriveinnstillinger"

Så klikker du der det står Norsk - nesten øverst. Fjerner så øverste valg og evnt. andre valg.

 

Er litt vanskelig å se at "Norsk" er en knapp man kan trykke på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...