Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har et brennende ønske for å finne noen som hadde lyst til å skrive og snakke med meg hver dag. For meg det spiller ingen rolle om er den personen ung, gammel, kvinne eller mann, det aller viktigste er å drøfte om forskjellige emner. Dersom dere vil skrive til meg bare gi beskjed ved å sende meg PM.

Lenke til kommentar

Jeg har et brennende ønske for å finne noen som hadde lyst til å skrive og snakke med meg hver dag. For meg det spiller ingen rolle om er den personen ung, gammel, kvinne eller mann, det aller viktigste er å drøfte om forskjellige emner. Dersom dere vil skrive til meg bare gi beskjed ved å sende meg PM.

 kan jeg gjøre! hyggelig å utvide sitt sosiale nettverk! 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er i konflikt med meg selv og jeg har behov for en form for innsikt.

 

Jeg har vært med en jente i omtrent 1,5 år fra hjembyen. Sitasjonen er at jeg bodde to timer unna henne og har da et form for langdistanseforhold. I starten har jeg alltid sagt at jeg må være klar for å trekke meg unna et forhold om det går skeis ettersom at det ikke hjelper å stange i veggen men jeg innser at jeg har investert så mye følelser i denne jenta at jeg ikke klarer å tenke på henne. 

 

Jeg derimot klarte å stryke på eksamen og har opptak 3 mnd senere. Resultate endte opp med at jeg måtte flytte hjem til familien og jobbe for å få tiden til å gå. Noe jeg tenkte at kunne være greit mtp. at vi kunne tilbringe mer tid sammen på et mer casual basis.

 

Hverdagen min består av å Sove, jobbe, trene og være hjemme og loke. Dette er en småby som ikke har noe kulturelt liv enn fylla på helgene så dagene går noe utrolig tregt.

 

For en mnd siden så innså jeg at jeg ikke ville være ferdig med å oppleve nye mennsker. Jeg føler forholdet vårt er utrolig godt å ha men jeg tenkte at jeg ikke ville bli ferdig med å flørte med andre mennesker hvis en anledning åpnet seg. Så jeg tok det opp med henne uten å faktisk slå opp med henne. tanken var i grunn bare å dele mitt synspunkt på livet ettersom at jeg mener at hvis man skal dele et liv med noen så må man diskutere alt selv om det er absurd eller ikke.

 

Etter en lang natt så kom vi fram til at vi begge to har sterke følelser for hverandre men at det er best å bryte forholdet og gå et steg tilbake ala. "Friends with benefits" Der og da hørtes det ut som et fantastisk tilbud for å si det slik. Så vi kom fram til at vi skulle ha et slikt forhold. Vi er sammen men har ingen forpliktelser til hverandre.

 

Nå er det jo slik at jeg alltid har vært relativt i ro med mine egene tanker mens hun stresser over hver minste ting. Noe som har blitt helt flippet over etter at forholdet vårt sluttet. Hun er nå i russeperioden og eksamen. Her setter hun av all tiden sin til å prioritere venner og rulling noe jeg forstår ettersom at det er en periode i livet hun må oppleve.

 

Jeg ønsker å lage plass til henne til å oppleve livet men jeg mangler fortsatt de små samtalene som får dagen til å gå rundt. Hun mener hun er opptatt med og øve og rulle. Likevel ser jeg at hun stikker ut med venner for å spise også er det tilbake til å loke hjemme. evt. rulle hele natten.

 

Jeg prøver å sende snapper og ringe relativt sjeldent for å la henne være for seg selv men det tærer meg på innsiden ut at vi ikke har den småsamtalene iløpet av dagen som vi alltid har hatt. Tanken var å holde på forholdet uten å faktisk ha et forhold men jeg føler at jeg har blitt skjøvet vekk. Jeg har prøvd å diskutere åpent med at jeg må ha bekreftelse på at det faktisk er noe form for forhold mellom oss noe hun bekrefter når vi er sammen og det er helt fantastisk når jeg er med henne. Men så fort jeg ikke er der så føler jeg meg tom.

 

Jeg har innsett at jeg er nærmest en parasitt den tiden jeg har vært i hjembyen. Jeg jobber og lever og den eneste nytelsen jeg har for tiden er å være med henne. Jeg klarer å holde meg opptatt timer om gangen men når jeg først ikke har noe å gjøre etter jobb og alle aktiviteter for dagen er utført sitter jeg bare å tenker på henne.

 

Jeg har tatt et valg som jeg føler jeg angrer på akuratt nå men det er ikke noe man lenger kan ta tilbake.

 

Tankene mine leder til at jeg egentlig burde bryte kontakten med henne for mitt eget beste men i min situasjon blir det veldig vanskelig med tanke på at vi lever så tett på hverandre, Samtidig har jeg sterke følelser for henne som jeg ikke ønsker å bryte.

 

For tiden så føler jeg meg så utrolig svak mentalt. Energi nivået mitt i hverdagen er labert. Så fort arbeidsdagen er ferdig er jeg utmattet og vil bare slappe av men jeg får ikke slappet av i det hele tatt med mindre jeg er med henne.

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: cb9c7...7d6
Lenke til kommentar

FWB er ikke ett forhold, det dere har er ett åpent forhold. FWB er når dere er pulevenner. 

Virker jo som om du har fått det akkurat som du vil men du ikke vil ha det alikevel. Det er den der gresset er grønnere på den andre siden - tullet som hjemsøker oss alle. Gresset er selvsagt grønnest der du vanner det. 

Hva er det du egentlig vil? Hvorfor tenker du så på henne? Hva tenker du når du tenker på henne?

Lenke til kommentar

FWB er ikke ett forhold, det dere har er ett åpent forhold. FWB er når dere er pulevenner. 

 

Virker jo som om du har fått det akkurat som du vil men du ikke vil ha det alikevel. Det er den der gresset er grønnere på den andre siden - tullet som hjemsøker oss alle. Gresset er selvsagt grønnest der du vanner det. 

 

Hva er det du egentlig vil? Hvorfor tenker du så på henne? Hva tenker du når du tenker på henne?

 

Gresset er grønnere på andre siden ja. Når jeg tenker på henne har jeg kjærlighet for henne. Jeg ønsker å være nær henne og le og kose oss. Samtidig så er jeg i en posisjon hvor jeg har veldig lite å gjøre for tiden noe som gjør at jeg konstant tenker på henne og hva hun driver med.

 

Jeg tar meg selv i å sitte ved telefonen og vente på snap eller en telefon tilbake noe jeg innser ikke er bra for meg ettersom at jeg vier tiden min til noen som allerede er opptatt med andre ting.

 

Jeg har innsett at jeg har for lite å gjøre for tiden og derfor tenker på alt jeg er glad i. Aktiviteter dekker bare en liten del av hverdagen så jeg tenker at for øyeblikket så trenger jeg bare en hobby for å holde meg opptatt med og fornøyd.

 

Anonymous poster hash: cb9c7...7d6

Lenke til kommentar

Er vel ganske klassisk at man tror gresset er grønnere som nevnt, i tråd med at når man først har tatt valget så blir man stående på den tapende siden. Du sier det jo selv, hun er midt i den mest hektiske perioden av ungdomslivet sitt, mens du sitter på gjerdet og kjeder ræva av deg. Hun har dagene fylt av sosiale greier, og tar seg forhåpentligvis i og tenke på deg ettpar ganger i løpet døgnet, mens du sitter og føler på at du er masete og dermed tenker enda mer på hun iom at du må begrense deg selv.

 

Det virker jo som du innser at du har gjort noe feil, om dette er riktig tidspunkt og ta det opp med hun må jo være opp til deg.

Lenke til kommentar

Er vel ganske klassisk at man tror gresset er grønnere som nevnt, i tråd med at når man først har tatt valget så blir man stående på den tapende siden. Du sier det jo selv, hun er midt i den mest hektiske perioden av ungdomslivet sitt, mens du sitter på gjerdet og kjeder ræva av deg. Hun har dagene fylt av sosiale greier, og tar seg forhåpentligvis i og tenke på deg ettpar ganger i løpet døgnet, mens du sitter og føler på at du er masete og dermed tenker enda mer på hun iom at du må begrense deg selv.

 

Det virker jo som du innser at du har gjort noe feil, om dette er riktig tidspunkt og ta det opp med hun må jo være opp til deg.

 

Takk for innspill. Jeg tenker at på en måte så er det noenting jeg har behov for ettersom at jeg føler meg litt for knyttet opp mot henne.

 

To av prinsippene jeg prøver å leve etter er:

 

* For å kunne gjøre andre lykkelige må du selv være lykkelig

* Et forhold skal basere seg på to selvstendige individer og ikke en forent person

 

Det å fortsette arrangementet slik som det er er nytting mtp. at jeg innser at jeg har levet for tett på henne og burde kunne fokusere på meg selv isteden. Dette er noe jeg har glemt i løpet av året som har gått og har sårt nytte av å minnes på igjen.

 

Spørsmålet ligger vel i det om jeg klarer å være lykkelig selvstendig, det er hele mitt ansvar på meg selv å gjøre meg lykkelig uten å måtte henge på andre for energi og underholdning.

 

 

Anonymous poster hash: cb9c7...7d6

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har vært ilag med damen min nå i 1 år og idag blei det slutt. Vi har hatt det veldig bra store delar av denne perioden, men også en del uoverenstemmelser. Hun har lenge slitt med depresjon også før min tid og det å føla seg sliten. Hadde en aldri så liten krangel og hun sa til meg at hun ikke orket meir av det maset mitt. Ettersom jeg er en fyr av mange ord og gjerne vil løse opp i konflikter, kanskje litt i overkant og hun veldig konfliktsky å ikke liker å prate, men at alt skal bare flyte og ordne seg så skaper detta problemer. Som sagt sier hun til meg etter en krangel at hun ikkje orkar mer av det og at det blir for mye rundt henne. At hun passer best alene osv og at det er derfor henne hadde vald å være uten kjæreste i lang tid før meg. At henne ikkje mestrer det å ha ein å forholda seg til sånn helt brått, selv om hun forteller meg bare for noen dager siden at hun elsket meg, planer om å bu sammen osv. Henne skriver til meg at hun nå er sliten og ikkje klarer å tenke klart nå osv å ikkje veit helt.

 

Vet henne er veldig glad i meg og at det er en jente selv med de problemene hennes i hverdagen jeg er kjempe glad i. Krangelen igår gikk litt over styr og kanskje på ett dårlig tidspunkt på dagen for hennar og i all fortvilelse fikk jeg uheldigvis sagt ting eg ikke burde sagt. Som at henne var ego og selvsentrert å liknande. Noko henne reagerte veldig på. Har fortelt at dette var i ren frustrasjon og at eg ble veldig såret.

 

Hvordan burde jeg forholde meg til detta for jeg tror det er en handling frå hennas side i frustrasjon og hun er inne i en dårleg periode

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler meg så sykt ensom disse dager. Universet har ballet på seg igjen, og føler er store tyngder over meg. Skole, livsstil, ingen venner, ingen å prate med, dårlige nyheter, osv.

Kunne tenke meg noen nye samtalevenner. Helst over Skype, Messenger, o.l da jeg foretrekker direkte samtale. Også fordel om det blir samtalevenninne da jeg har det lettere å snakke med jenter. Ellers ser jeg helst vi er noenlunde jevnaldrende, men +/- 10 år går vel også greit.

Send meg PM om du har tid og mulghet til dette, så utveksler vi kontaktinfo. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ønsker å prate med noen, som gjerne er jevnaldrende ++/--25, men har livserfaring og kan diskutere utfordringer og ikke-utfordringer  :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...