Gå til innhold

Død BR-spiller på ps3?


Jan A M

Anbefalte innlegg

Min ps3 bråkte ikke noe spesielt når den tok kvelden. Men når den først gjorde det så stod den og lagde lyder. Slike lyder man får hvis man putter en brent dvd plate i en spiller som ikke vil lese. Det er forresten en 60g utgave. Det positive i det hele var at den var borte i en uke. Den andre konsollen min var første gang borte 3 uker, så 6 uker, så 4 uker. Så det var i hvertfall en positiv overaskelse at det gikk så fort som det gjorde, når den først hadde ryket mener jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
>1% failure rate er kvalitet av ypperste klasse ja.

 

Hadde kvaliteten vært av ypperste klasse så hadde feilprosenten vært 0 % og det er den ikke.

 

Hvis ikke Ps3 er ypperste kvalitet så kan du vel gjerne fortelle meg hva som er det da? Alle produkter kan ha feil, men det er forskjell på en tilfeldig produksjons feil og en design feil slik det er på xbox 360. 0 % er umulig så lenge det finnes variabler som mennesker og maskintilfeldigheter i produksjonen.

En del medisinsk utstyr går under "ypperste kvalitet", da en feil kan koste mennesker livet. Her er en feilrate på 1% uakseptabelt høy.

Lenke til kommentar
Hm, jeg har også fått denne feilen ved avspilling av Blu-ray. Ikke noe stort problem da jeg bare har et par Blu-ray filmer, men jeg håper ikke det utvikler seg til et større problem.

 

Bråkte spilleren en del før du fikk feilen? Min lagde ganske kraftige "leselyder" før den streiket.

 

La aldri merke til unormale lyder, men jeg så jo film, så om det hadde vært unormale lyder er det ikke sikkert jeg hadde hørt de.

 

Skal levere den inn nå idag så blir vel uten ps3 i en uke eller to.

 

Typisk min uflaks egentlig, sist jeg kjøpte ny pc + skjerm, gikk skjermen etter en uke, og jeg måtte vente 3uker på ny skjerm. Så gikk harddisken til helvette og jeg måtte vente over en måned, deretter gikk dvd-romen og jeg ble på nytt uten pc i 2-3uker, og nå, nå som jeg har hatt ps3 i en måned ca... jah...

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om BR-avspilling på PS3. Kan PS3 lese brente BR-plater? Jeg har et HD-videokamera fra Sony, og en Blu-Ray brenner. Tenkte å kjøpe en PS3 snart, og brenne ut hjemmevideo ved hjelp av Nero 8, for avspilling via PS3, vil det fungere?

Endret av simian
Lenke til kommentar
Når vi først snakker om BR-avspilling på PS3. Kan PS3 lese brente BR-plater? Jeg har et HD-videokamera fra Sony, og en Blu-Ray brenner. Tenkte å kjøpe en PS3 snart, og brenne ut hjemmevideo ved hjelp av Nero 8, for avspilling via PS3, vil det fungere?

 

Det er ett godt spørsmål. Jeg vet den tar brente cd-plater, sålenge de er brent som vanlig lyd-cd. Putter du i en plate med mp3 sanger leser den ikke av merkelig nok.

 

 

Btw: Leverte inn ps3 igår, og fikk beskjed om jeg mest sansynlig får ny, da de somregel ikke reparerte ps3. Tror jeg tar det med en klype salt, enn så lenge... :shrug:

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar
>1% failure rate er kvalitet av ypperste klasse ja.

 

Hadde kvaliteten vært av ypperste klasse så hadde feilprosenten vært 0 % og det er den ikke.

 

Det produktet som har 0% feilprosent finnes ikke og vil sannsynligvis aldri bli lagd. Så det er en absurd tanke. Men nå ligger vel heller ikke PS3s feilprosent på under 1 % er de heldige ligger de rundt 5%, mer sannsynlig og fortsatt ganske sterkt da man tar høyde for en feilprosent på 12% hos elektroniske Gadgets.. Mye som kan gå feil, og mange forskjellige nyanser av feilproduksjon. Er godt vi har garantier ;)

Lenke til kommentar
imens 360's nesten failure rate på(sikkert mer siden alle har samma feilen) 40% skriker ikke akkurat kvaltitet løp og kjøp , ps3 både ser ut som er et sykke skikklig kvalitet

 

 

Ja kvaliteteten er så sykkelig bra att feilprosenten nærmere seg 8 % av all konsoller som er solgt til nå, lurer på hvor mye prosenten vill være nå det når igjen salgstallene til 360 helt sikkert en del lavere men kan ennå ikke se en uttalse fra Sony om att de vet om problemet og arbeider med å rette dette.

 

En annen og utrolig latterlig faktor er hvordan fanboys har en unik evne til å hevde att produktet er bedre enn det faktiskt er... VÅKN OPP SIER JEG!

Lenke til kommentar
Virker som dette problemet gjelder 40GB`en for det meste, ihvertfall det eg har fått intrykk av da.

 

Er 60GB type playstation jeg har og da.

 

Tviler på at det er noen sammenheng mellom type ps3, og sjansen for denne feilen. De har jo ikke benyttet noen annen br-spiller i den nye versjonen?

 

 

 

Ingen er trygge! Moahahahahaha! :rofl:

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...