Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til å gå innpå 192.168.2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd mange kombinasjonber med de to siste tallene, ingenting går. På ipconfig står det:

 

ip-adresse: 192.168.2.34

nettverksmaske: 255.255.255.0

standard gateway: 192.168.2.1

 

Har forresten en Belkin f5(et eller annet) ruter.

 

EDIT: Jeg fant nettopp ut noe rart, hvis jeg går innpå 192.168.2.34 fra min pc står det "Seeing this instead of the website you expected?", men hvis jeg bruker pappa(lokal) sin maskin til å gå innpå 192.168.2.34, så kommer jeg til det samme, men nå står det på nynorsk.

Endret av willbend
Lenke til kommentar

EDIT: Jeg fant nettopp ut noe rart, hvis jeg går innpå 192.168.2.34 fra min pc står det "Seeing this instead of the website you expected?", men hvis jeg bruker pappa(lokal) sin maskin til å gå innpå 192.168.2.34, så kommer jeg til det samme, men nå står det på nynorsk.

Det har noe med språkinnstillingene i nettleseren å gjøre. Når du besøker en nettsiden kan nettsiden spørre om hvilken språk du vil ha den på og kan sende deg det språket du vil ha.

Lenke til kommentar

Ser du skriver at det er en Belkin F5 "et eller annet".

 

Et lite tips i "blinde":

 

Er det en trådløs ruter det er snakk om, kan det være du har deaktivert tilgangen til konfigurasjonen av ruteren fra det kablede nettverket (eller WLAN), og at du derfor ikke får tilgang lengre. Prøv da eventuelt alternativ tilkopling (WLAN/Kabel).

 

Dette funket ihvertfall på en Belkin jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å restarte routeren, altså dra ut strømledningen og sette den inn igjen? Er ikke sikker på hvor smart det er å resette den, om det vil resette innstillingene eller bare restarte routeren. Om du har flere pcer i huset så kan du prøve å nå den fra en annen, for så å sjekke om alt er som det skal være. Prøv også http://192.168.2.1:80 altså port 80 :) det er iallefall den som er standard på min d-link.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke et trådløst nettverk. http://192.168.2.1:80 funket ikke, og heller ikke http://192.168.2.1:8080.

 

Nå nettopp slo jeg av begge pc'ene, gikk opp og trakk ut strømmen til både ruteren, og den andre internett boksen som er koblet til veggen med en ledning. Så ventet jeg et minutt, satte inn igjen og slo på pc'ene. For det første så hjalp det ikke, og for det andre så har jeg samme interne ip(skal det være sånn eller?).

 

En kamerat ville se resultatet av pathping 192.168.2.1 -k -P -T -P 192.168.2.34 noe et eller annet. Her er det ihvertfall:

 

 

Sporer rute til 192.168.2.1 over maksimalt 30 hopp

 

 

 

1 Et av IP-alternativene er ugyldig.

 

 

 

Ser etter tilkoblingsmuligheter for etiketter for lag 2.

 

 

 

1 0.0.0.0 Generell feil.

 

 

 

Ser etter RSVP-aktiverte rutere.

 

 

 

1 0.0.0.0 Kan ikke sende pakken. Feilkoden er 10049.

 

 

 

Ser etter tilkoblingsmulighet for RSVP.

 

 

 

1 0.0.0.0 Kan ikke sende pakken. Feilkoden er 10049.

 

Kan ikke sende pakken. Feilkoden er 10049.

 

 

 

Beregner statistikk i 25 sekunder...

 

Kilde hit Denne noden/koblingen

 

Hopp RTT Tapt/sendt=Pst Tapt/sendt=Pst Adresse

 

0 ROMMET.Belkin [192.168.2.34]

 

100/ 100 =100 % |

 

1 --- 100/ 100 =100 % 0/ 100 = 0 % ROMMET [0.0.0.0]

 

 

 

S›king fullf›rt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...