Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Enig med BAS, trenger info fordummet. Du kan ikke lage en video eller noe, som viser åssen man bruker disse? Alt det grunnleggende.

Og hvilken styrke på juicen trenger man for å få tilsvarende Prince Rød?

Og er det noen indikator på når man har røyket tilsvarende en sigarett?

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er disse like avhengighetsskapende som vanlig røyk? Har lyst å slutte å røyke, men ønsker ikke å sitte med noe damp resten av livet :hmm:

 

Vet jo heller aldri hvor skadelig det kan være i lengden, når de bare begynner å forske på dette, slik de gjorde med vanlig tobakk. Har hørt det kan være fare for vann i lungene med vannpipe, men dette kan kanskje ikke sammenlignes?

Lenke til kommentar

Dragen;Nei, du kjenner når du ikke dampe. Jeg liker 24mg, så viss jeg var deg ville jeg kjøpt 24 eller 18mg.

http://www.youtube.com/watch?v=iO8X7x_93_4&feature=fvst

Video som viser hvordan modellen jeg har funker, men dette gjelder de fleste modeller med slik refill-system.

 

 

Er disse like avhengighetsskapende som vanlig røyk? Har lyst å slutte å røyke, men ønsker ikke å sitte med noe damp resten av livet :hmm:

 

Vet jo heller aldri hvor skadelig det kan være i lengden, når de bare begynner å forske på dette, slik de gjorde med vanlig tobakk. Har hørt det kan være fare for vann i lungene med vannpipe, men dette kan kanskje ikke sammenlignes?

 

 

 

Er det ikke en myte at vanndam er farlig for lungene, det er jo en viss mengde vann i lungene da det ikke er helt helt tørt miljø? Vi puster ut vanndamp, lett og se viss det er kaldt nok.

 

Viss du kjøper nikotinopløsning er det jo avhengighetsskapende, man blir avhengig av nikotin viss man røyker\damper\snuser regelmessig over ett visst tidsrom.

Jeg ser ikke hvorfor det er bedre og slite med røyk resten av livet, du er jo avhengig?

 

En mulighet du har er og finne en styrke som passer til deg, for å så trappe ned til du kanskje greier å kutte det helt ut.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Det er det jeg tenker, at jeg vil ha 18 mg, så mindre, og til slutt sitte med ingenting annet enn vanndamp.

 

Har gjerne lyst på anbefalinger til væske også, som man kan få i alle styrker helt ned til null!

 

Og er fremdeles usikker på hvilken jeg skal kjøpe.. Har lyst på noe bærbart, lett å bruke, lett å fylle på og som kan holdes som en vanlig røyk. Er ute etter å erstatte røyk, altså :)

Lenke til kommentar

Lurer også på om de fra Altsmoke,com som han karen er blitt sponset av har bra produkter? Noen som har prøvd? Og når man først har dryppet så varer det bare like lenge som en vanlig sigarett? Er ikke det veldig lite? Mener å ha lest 200 'puffs' ett eller annet sted.. er det hvor mye man får an en flaske med e-juice? Vet noen også om noe e-juice som er bra og som er rimelig i pris??

 

''VG or PG Liquid?''

Hva er forskjellen?? :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg mitt 808-starterkit fra MadVapes.

Og jøje meg så overraskende the real thing det er! Den eneste skilnaden så langt er at det er litt "fruktig" søt smak på røyken, vannpipeaktig, men dette kan vel ordnes med riktig juice.

 

Madvapes var greie, ba dem skrive verdien til under 30$ av tollhensyn. På deklarasjonen sto det "Electronic parts" og verdi $16 :)

Kom i en nydelig giftbox med 2 batterier, 6 cartomizere som ikke smakte verst, bruksanvisning og lader. Dette var konge :D

 

Edit: Den mest merkbare forskjellen rent bruksmessig er at man må suge annerledes og litt hardere enn med vanlig sigg. Bør nok venne seg til å dra rett ned, istedetfor først inn i munnen og deretter ned, om man vil ha god effekt.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Yay! Pakke på døren i dag. Har ladet og prøvd.. og må si at jeg ELSKER den! Man må trekke inn mye hardere og lengere for å få noe særlig med damp, men det tror jeg ordner seg når jeg bestiller ett dyrere starter-kit. Smaker ''søtt'' av tobakken på en måte, syns den er helt OK, men skal være Marlboro, som jeg absolutt hater.

 

Bestilte en 10 ml flaske med banana mania ved siden av. Den lukter superdigg! Har også en pakke med fire andre smaker på vei i posten, med to forskjellige tobakksmaker, cheese cake og chocolate! Herlig!

 

Anbefaler Altsmoke.com på det varmeste! Men de har ikke 50 ml flasker.. bestiller 50 ml flasker på vaporgod.com når den tid kommer, har bestilt to 10 ml flasker og to 30 ml - er på vei i posten nå.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Teknikken med å trekke inn kommer kjapt, men det er annerledes ja - prøv å først trekke litt svakt for å aktivere batteriet, og deretter litt mer normalt som på en sigarett. Heller lengre og svakere trekk funker for meg, bedre enn "harde" trekk. Får loads med damp på 808 :D

 

Men nå går jeg tom for juice, mens jeg venter på en passthrough og mer juice fra statene. Bestilte noe fra england i går og for kjappere levering, men er jo redd det tar et par uker likevel.

Så om noen har en mini-flaske RY4 e.l. stående, kan jeg gjerne betale for å få den puttet i en konvolutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...