Gå til innhold

Hvordan planlegge livet


VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hva skal man si? Ja, det å ha en plan er bra og denne filmen oppsummerer hovedtrekkene i de forskjellige periodene/alderstrinnene på en ok måte.

 

Hva som er målet og hvordan man kommer dit er jo høyst forskjellig fra person til person og livet her i landet passer nok ikke helt til livet man lever i USA eller andre verdensdeler.

 

Han tok nok litt av når det kommer hvor mye penger man kan tjene og hvor mange damer man kan knulle osv. Dessuten fremstår han som svært egoeksentrisk. Når det kommer til dette med å investere i eiendom er det ikke så enkelt her i landet hvor man må ha egenkapital og leilighetene som finnes er svært dyre. Det er mye verre å få lån her enn mange andre steder i verden, og i mange tilfeller har man IKKE mulighet til å sette av tjuefemprosent i begynnelsen av sin karriere. Det vil uansett ikke være nok til å finansiere noe som helst.

Så har vi ting som setter skjær i sjøen for masterplanen. Feks. skilsmisse, sykdom, arbeidsledighet - ja alle mulige kriser som gjør at planen knuses og man rykker tilbake til start. Han har rett i at mye av dette har man skyld i selv men uflaks og sykdom osv. rår man dessverre ikke over.

 

Det er uansett smart å ha en plan, og den begynner med utdannelsen og hvor man sikter når den er ferdig, og hva man bør gjøre i årene når man begynner jobbe. For han har rett i at det er da man skaper grunnlaget for resten av livet. Peak time.

 

Samtidig med peak time må man sjonglere partnere, forhold, barn, nye arbeidssteder, investeringer osv. Det er nå mange møter døren fordi presset blir for stort, men dette baserer seg igjen på ha en soleklar plan.

 

Jeg savnet endel innhold om ting som faktisk betyr noe fremfor en økonomisk karriere. Han snakke om partnere som om de var en tinnsoldat. Han var flink til å snakke om hvor mange hus man skulle eie, men ikke noe om hvor mange venner man skal ha, eller hvor mange lange ferieturer man skal ha til fjernere strøk som åpner tankegangen fornye dimensjoner.

 

Nja, stilkarakter vet jeg ikke om jeg vil sette men med sine visjoner fikk han meg til å refokusere.

Lenke til kommentar

Finnes det virkelig noen som tar denne mannen seriøst? Eller i det hele tatt er i nærheten av å vurdere å gjøre det?

 

I så fall: Ta deg sammen.

 

Edit: min mening om denne karen er basert på å ha sett noen sekunder her og der for en total av rundt 2-3 minutter. Og jo - det holder i massevis.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...